Toon posts:

Hulp bij het maken van een goede pdf

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb wat hulp nodig bij het maken van pfd bestanden. Ik maak pdf bestanden door ze in Word 2007 te maken en vervolgens op te slaan (via afdrukken) als pdf bestanden, dat is volgens mij de enige manier. Maar er zijn wat dingen die ik wil doen, namelijk;

Volledig gekleurde achtergrond eventueel met plaatjes. Nu kan ik alleen een achtergrond krijgen rondom de tekst en niet er tussen. Heb ik gevonden. Moet alleen nog weten hoe je bij een vierkant plaatje *dus met witte achtergrond* de achtergrond van het plaatje een kleur te geven zonder dat het plaatje zelf van kleur veranderd of kan dit niet? in dat geval, ga naar punt 4.

Verwijzingen naar andere bladzijden en bijvoorbeeld een paaltje rechtsonderin de bladzijde waardoor hij verder bladert naar de volgende pagina

Het verwerken van een videospeler om bijvoorbeeld trailers af te spelen.

Tekst om een plaatje heen. Hierbij bedoel ik niet om het 'vierkante' plaatje. Maar om bijvoorbeeld een poppetje heen, langs de randen van het figuur zelf, en niet om het poppetje inclusief witte randen. Snapje wat ik bedoel? vast wel :P

Weet iemand hoe je deze dingen moet doen? Volgens mij kan dit allemaal niet in Word ofwel? of ben je hier misschien andere software voor nodig? nou, ik hoor het wel. b.v.d :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 19:13 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tekst om een plaatje heen laten lopen kan gewoon in Word hoor: voeg een plaatje in > rechtermuisknop op je plaatje en kies 'Figuur opmaken...' > tabblad Indeling en kies voor 'Rondom'.

Achtergrond in Word: ik weet hoe je het in OpenOffice.org kan doen, dat heb ik op school echter niet beschikbaar, maar niet hoe je het in Word moet doen. Dat mag iemand anders je uitleggen dus. Hoewel, je kan het ongetwijfeld ook wel vinden als je gaat zoeken ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Tekst om een plaatje heen laten lopen kan gewoon in Word hoor: voeg een plaatje in > rechtermuisknop op je plaatje en kies 'Figuur opmaken...' > tabblad Indeling en kies voor 'Rondom'.
Dat snap ik ook :D Maar dat bedoel ik niet. Als voorbeeld een mens. Dat plaatje is niet in de 'vorm' van een mens maar zitten witte randen omheen zodat het een vierkant plaatje wordt, en daar gaat de tekst dan omheen. Maar ik wil dat de tekst om de mens gaat en niet om het vierkantje.. of ben je daar eerst nog andere software voor nodig?

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
ooit van LaTeX gehoord? dat is een soort 'programmeertaal' om je teksten te programmeren. Output postscript en PDF, voor windows en linux. Je zult de taal wel moeten leren, maar hiermee maak je hele goede PDF bestanden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:02:
Dat snap ik ook :D Maar dat bedoel ik niet. Als voorbeeld een mens. Dat plaatje is niet in de 'vorm' van een mens maar zitten witte randen omheen zodat het een vierkant plaatje wordt, en daar gaat de tekst dan omheen. Maar ik wil dat de tekst om de mens gaat en niet om het vierkantje.. of ben je daar eerst nog andere software voor nodig?
Volgens Word horen die witte randen bij het plaatje en dan kan het niet voor zover ik weet. Of het wel kan met andere software, weet ik niet.
rauzer schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:03:
ooit van LaTeX gehoord? dat is een soort 'programmeertaal' om je teksten te programmeren. Output postscript en PDF, voor windows en linux. Je zult de taal wel moeten leren, maar hiermee maak je hele goede PDF bestanden.
Met LaTeX worden de problemen van de TS niet ineens opgelost hoort en daarnaast kun je met Word dit soort dingen ook gewoon doen, daar heb je geen ander programma voor nodig.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Harm schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:28:
[...]
Volgens Word horen die witte randen bij het plaatje en dan kan het niet voor zover ik weet. Of het wel kan met andere software, weet ik niet.
[...]
Word heeft al sinds jaar en dag de optie contour ;) daarnaast kun je de teruglooppunten ook nog eens (beperkt) bewerken via rechter-muisklik en als zelfs dat niet helpt kun je een vrije vorm zelf tekenen, daar de tekst op laten uitlijnen en vervolgens het plaatje eronder zetten.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
1 Tipje voor je beeldvorming, pdf-uitvoer in word loopt gewoon alszijnde een printer, dus video gaat niet lukken. Achtergrondplaatjes moet je gewoon instellen dat hij die ook moet afdrukken, volgende vorige pagina's zou volgens mij best mogelijk moeten zijn indien word pdf-output links ondersteunt.

Maar wat wil je er allemaal mee, want wat jij wil kan allemaal wel via adobe acrobat zelf, maar ik vind pdf met al die frutsels niet meer handig, maak er dan gewoon een goede html pagina van, is makkelijker en imho ook toegankelijker.
Beveiliging kent pdf zowieso al niet ( beter gezegd het is afhankelijk van de reader of hij de beveiliging hanteert ) dus beveiliging heb ik ook nooit een punt gevonden voor pdf.

En portable wordt het imho ook niet meer als je al die fratsen erin gaat zetten, omdat een hoop pdf-readers die fratsen niet ondersteunen.

Oftewel pdf vind ik mooi voor een handleiding / een gedrukt boekwerk / ebook, maar als je film / geluid / andere futsels erin wilt hebben zou ik toch eerder voor html gaan

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Voor het gebruik van pdf in Word 2007 kan je beter deze invoegtoepassing gebruiken ipv een pdf printer:
http://www.microsoft.com/...E79ED87041&displaylang=en
Dan heb je gewoon bij opslaan als... de mogelijkheid om pdf te kiezen.

Maar of daarin filmpjes ed werken weet ik niet, voor teksten en afbeeldingen is het iig beter dan een pdf printer.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Pagina: 1