Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech G25 doet niets meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Tjah dat krijg je als je aan alles loopt te kloten :+

http://members.home.nl/st.../Simulator%20(WIP)/12.JPG

Zoals hier te zien is, is de boel behoorlijk verbouwt, met snap-off naaf en echt stuur etc. onmogelijke dat ik nog garantie heb, dat lijkt me duidelijk.

Echter, om het stuur goed vast te zetten aan de constructie heb ik 8mm bouten nodig en niet de standaard 6mm.
Dus moest hij open en heb ik door twee metalen beugels die links en rechts aan de binnenkant zitten de 8mm gaten geboord en nu zit het stuur muurvast.

Maar... er schijnt iets met de PCB gebeurt te zijn, kortsluiting whatsover. Er zit 1 programmeerbare chip op en nu ben ik bang dat deze zijn gegevens is kwijtgeraakt door pure onhandigheid, ik kan het zelf niet goed verklaren want ik doe dit soort dingen geregeld, ook met vorige stuurtjes, nog nooit is er iets zo gemakkelijk en zonder sporen kapot gegaan. (hier praat ik mezelf wat voorbij, want ik ken de nodige ESD problemen, heb jaren ervaring met elektronica... jaja ik was te gehaast, heb schijnbaar niet alle stekkers losgetrokken en jaja ik was stoned, ik kan mezelf wel voor de kop slaan 8)7 )

Echter,
Het gaat hier om een 72F651 AR6T1 10x10mm chip. Deze zou ook te flashen zijn, echter heb ik dan wel de originele rom nodig. Heh, dit is ook echt weer iets voor mij, wat een gehannes ook altijd ;)

Iemand enig idee hoe ik dit eventueel kan aanpakken? Misschien toch ff contact opnemen met logitech, ervaringen op dit gebied met omruil van interne onderdelen? Met Sony heb ik vrij goeie ervaringen, met logitech geen ervaring.

En anders wordt het helaas sparen voor een nieuwe G25, maar dan heb ik wel weer reserve-onderdelen.

/EDIT

Even deze slordige TS aangepast, het eten stond namelijk koud te worden toen ik het typte.

[ Voor 24% gewijzigd door BruT@LysT op 11-06-2007 21:25 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wat is "hij doet niets meer"? En ja, dat kan je daadwerkelijk verder specifiëren. Ook wat je exact met de prints hebt gedaan (heb je ze aangeraakt, ESD veilig gewerkt,...)?

Is het USB of PS/2 (of nog seriëel), detecteerd de PC hem nog? Wat doet je besluiten dat het een elektronisch probleem is, en geen driver-issue?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
naftebakje schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:46:
Wat is "hij doet niets meer"? En ja, dat kan je daadwerkelijk verder specifiëren. Ook wat je exact met de prints hebt gedaan (heb je ze aangeraakt, ESD veilig gewerkt,...)?

Is het USB of PS/2 (of nog seriëel), detecteerd de PC hem nog? Wat doet je besluiten dat het een elektronisch probleem is, en geen driver-issue?
Ok, ik zal iets duidelijker zijn.

Het gaat om een USB stuurwiel van logitech, deze gaat normalitair gewoon aan en calibreert zichzelf automatisch zodra de usb stekker in de pc gestoken wordt.
"Hij doet niets meer" is precies zoals het er staat. Leds gaan niet meer aan en hij calibreert niet. Alle stekkertjes etc. zitten aangesloten aan het PCB, de voeding hangt er aan etc. De voeding werkt overigens ook goed, ik meet netjes een voedingsspanning van 24volt DC en over de print zelf is de voedingsspanning ook nog wel te traceren. De PC reageert totaal niet als ik de USB stekker er in steek, heb uiteraard de USB poorten gechecked, die werken. Ik heb geen rekening gehouden met ESD.

Ik denk echter dat het probleem niet door ESD is ontstaan maar door iets anders. Gezien de hoeveelheid kabels aan de Stuurbasis is alles nogal onoverzichtelijk en ben ik bang dat de USB kabel nog aan de pc heeft gehangen terwijl ik dacht dat deze los zat. (stuur heeft twee stekkerverbindingen in de vorm van een seriele poort aan de basis voor externe componenten, namelijk de pedalenset en de gearshifter), echter mijn vorige stuur, de 'Logitech Formula Force' had ook zo'n seriele stekkerverbinding maar dan voor de USB stekker. In mijn verwarring heb ik gedacht dat deze los zat, maar deze zit hardwired aan de Stuurbasis. Ik heb dus stekkertjes van de print getrokken terwijl deze aan de PC heeft gehangen, en na mijn weten staat er ook spanning op de USB poort en wie weet gebruikt het stuur deze spanning wel voor de aansturing van chip en firmware. De losse voeding wordt enkel gebruikt om de twee elektromotoren van spanning te voorzien. (ik gok maar wat, maar ik acht deze kans groot)

Zo ben ik zelf maar tot de conclusie gekomen dat deze 10x10mm chip met firmware en spanningsregulatoren het heeft begeven, of de firmware is onleesbaar geworden en hardwaretechnisch is alles nogsteeds in orde. Het vervangen van de chip heeft geen zin, want ik heb de firmware niet dus zal hij nogsteeds niets doen.

Vervolgens ben ik wat gaan zoeken naar deze chip en kom ik hem op fora overal en nergens tegen in allerlei hobbyprojecten. Deze personen hebben ook de nodige materialen om de chip te flashen etc. Nou zou het toch een pracht actie zijn als je de firmware uit een werkend stuur kan halen en de mijne opnieuw te flashen en dat hij 'eventueel' weer tot leven komt. Met medewerking van logitech zou je al een hoop kunnen bereiken, maar ik heb geen ervaring met de support van logitech in samenhang met dit soort projecten, en DAT is eigenlijk mijn vraag. Zouden ik ze bijvoorbeeld de print kunnen toesturen waarna ze mij een vervangend of gerepareerd exemplaar terugsturen voor een acceptabel bedrag. Ik noem maar wat. Daarom vraag ik hoofdzakelijk om ervaring op dit gebied met logitech.

Ik kan natuurlijk ook gewoon de stoute schoenen aantrekken en gewoon DOEN, maar ik ben nogal terughoudend met dat soort dingen, dus probeer ik het eerst hier.

Heb ook maar even snel een shot van print gemaakt: http://members.home.nl/stefankoopmans/G25PCB.jpg

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken als ik jouw was, gewoon vertellen dat je je stuur gemod hebt en dat die printplaat nu stuk is en of ze je een vervangende willen leveren en dat je geen problemen hebt met onkosten :)

Als dat niet lukt kun je het altijd nog zelf proberen, niet geschoten is altijd mis :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading