Ik heb hier een SMC 2804WBR router staan, die, als ik veel download, elke keer vastloopt. Ik heb dan geen wireless verbinding meer. Enige oplossing is stekker eruit en er opnieuw in. Ook valt af en toe het internet weg, dan kan ik nog via de routerpagina's hem resetten, en dan werkt het weer, maar dat is verre van ideaal. Iemand dus een idee waaraan het kan liggen? Nieuste firmware zit er al op....
waarschijnlijk aan het aantal verbindingen van je download programma, de meeste routers kunnen niet goed tegen veel verbindingen.
De oplossing is het limiteren van de verbindingen in je downloadprogramma
De oplossing is het limiteren van de verbindingen in je downloadprogramma
Probeer hem eens op een ander kanaal!
Beam this message up, Scottie!
met torrents idd ja. Soms flikkert ie er ook uit als ik gewoon in FF download
kan het te maken hebben met mijn MTU? staat gewoon op 1500
kan het te maken hebben met mijn MTU? staat gewoon op 1500
[ Voor 28% gewijzigd door maarud op 11-06-2007 19:09 ]
zoals ik al zeg gewoon het aantal verbindingen, dat is iets anders dan je MTU. Dit stel je in in je downloadprogramma, niet in de router
ja dat weet ik ook wel, maar aangezien ik het niet alleen bij torrents heb, vandaar
dan ook ff een firmware update doenmaarud schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:48:
ja dat weet ik ook wel, maar aangezien ik het niet alleen bij torrents heb, vandaar
Routers flikkeren eruit als je veel verbindingen tegelijk open hebt staan. Bittor en andere P2P protocollen zijn hierom berucht. Dus controleer je clients en stel overal een maximum in. Natuurlijk zijn er ook andere programma's die veel verbindingen kunnen opslokken. Houd dus is bij waneer de router eruit flikkert. Overigens hoeft dat niet meteen na het starten van een programma het geval te zijn. Veel programma's bouwen (in verband met restricties in Windows XP) het aantal verbindingen langzaam op.
Zoals al eerder gezegd, je topicstart screeuwt om deze verklaring. MTU heeft er niets mee te maken.
Zoals al eerder gezegd, je topicstart screeuwt om deze verklaring. MTU heeft er niets mee te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Nijn op 11-06-2007 21:27 ]
Wordt de router misschien te warm????
Wil niet veel zeggen, maar deze router werd al in 2005 beoordeeld als: "a piece of crap".
(http://reviews.cnet.com/r...4514-3319_7-21100137.html)
Advies: Gooi er €50/75 tegen aan en koop een Linksys of Asus.
Wil niet veel zeggen, maar deze router werd al in 2005 beoordeeld als: "a piece of crap".
(http://reviews.cnet.com/r...4514-3319_7-21100137.html)
Advies: Gooi er €50/75 tegen aan en koop een Linksys of Asus.
[ Voor 77% gewijzigd door Edgarz op 12-06-2007 00:41 ]
Ik heb al een Asus WL500g maar dat bereik is zo slecht als ik weet niet wat, ik haal max 10 meter door 2 buitenmuren...
Eigenlijk zou ik de WL500g moeten hebben met de antenn/bereik van de SMC.
Mar om er geld aan uit te geven is nou ook weer niet nodig, dit is namelijk even een nood-oplossing (intenret via buurman) tot dat ik zelf intenret kan aanvragen, maar het zou fijn zijn als ik net om de 5 dagen de buurman moet vragen of de stekker er weer ff opnieuw in mag...
Eigenlijk zou ik de WL500g moeten hebben met de antenn/bereik van de SMC.
Mar om er geld aan uit te geven is nou ook weer niet nodig, dit is namelijk even een nood-oplossing (intenret via buurman) tot dat ik zelf intenret kan aanvragen, maar het zou fijn zijn als ik net om de 5 dagen de buurman moet vragen of de stekker er weer ff opnieuw in mag...
[ Voor 60% gewijzigd door maarud op 12-06-2007 21:23 ]
Dan is de oplossing dus om niet te veel poorten te openen... Vrijwel ieder P2P programma heeft die optie. Begin is bij 100 en ga van daaruit testen hoe ver je kunt gaan.
Pagina: 1