Regelmatig kom je bij de Tweakers artikelen rare links tegen. Soms lijkt het erop dat er vrijwel op random woorden tot link gebombardeerd, waardoor het niet gelijk duidelijk is waar de link naar verwijst.
Een heel mooi voorbeeld is het recente artikel over 1GB in the 2900XT. (http://core.tweakers.net/...-op-Radeon-HD-2900XT.html)
Het is een goede gewoonte dat de tekst van de link opzichzelf al genoeg uitleg geeft over wat je op die link vindt. Met de juiste keywords, kun je dan snel door de tekst scannen, en uitkomen waar het de bedoeling is. Soms is dat moeilijk... maar in dit geval is het dood eenvoudig. In plaats van staande als keyword te gebruiken, zou je eerdere benchmarks als keyword(s) kunnen gebruiken.
De tekst wordt dan als volgt:
NB: Dit is slechts een voorbeeld. Ik zie dit fenomeen regelmatig op Tweakers. Ik denk dat dit wat extra aandacht nodig heeft...
Een heel mooi voorbeeld is het recente artikel over 1GB in the 2900XT. (http://core.tweakers.net/...-op-Radeon-HD-2900XT.html)
Dat is een hele rare constructie. Het werkwoord 'staande' heeft geen enkele betekenis voor de link. Je moet daardoor de gehele context nauwkeurig lezen, voordat je de kunt afleiden waar de link naar verwijst.Naast de verkoopprijs is nog onbekend welke winst wordt behaald met de geheugenverdubbeling, maar uit eerdere benchmarks met een 512MB exemplaar blijkt dat de HD 2900XT zich prima staande kan houden ten opzichte van nVidia 8800GTS-videokaarten.
Het is een goede gewoonte dat de tekst van de link opzichzelf al genoeg uitleg geeft over wat je op die link vindt. Met de juiste keywords, kun je dan snel door de tekst scannen, en uitkomen waar het de bedoeling is. Soms is dat moeilijk... maar in dit geval is het dood eenvoudig. In plaats van staande als keyword te gebruiken, zou je eerdere benchmarks als keyword(s) kunnen gebruiken.
De tekst wordt dan als volgt:
Dat leest niet alleen veel prettiger, maar het is ook in één oogopslag duidelijk waar de link naar verwijst.Naast de verkoopprijs is nog onbekend welke winst wordt behaald met de geheugenverdubbeling, maar uit eerdere benchmarks met een 512MB exemplaar blijkt dat de HD 2900XT zich prima staande kan houden ten opzichte van nVidia 8800GTS-videokaarten.
NB: Dit is slechts een voorbeeld. Ik zie dit fenomeen regelmatig op Tweakers. Ik denk dat dit wat extra aandacht nodig heeft...