Stroomvoorziening laptop afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Beste tweakers,
Zoals bij de meeste laptops moet ik een gelijkstroom-plug achterin steken om hem van stroom te voorzien. Het gat waar die plug inmoet ("gelijkstroomingang"of "DC-in") heeft in het midden één pooltje, dat ene pooltje is nu afgebroken en naar binnen gevallen met als gevolg dat mijn laptop niet meer op te laden is. Mooi balen, want voor de rest doet-ie het nog prima. In de winkel vertelden ze mij (zonder dat ze het van binnen hebben bekeken) dat reparatie zeker 500 euro ging kosten waarna ze me net iets te gretig een nieuwe aanboden voor ca 500 euro. Mijn vraag is of naar jullie inschatting een dergelijk defect voor max. 100 euro is te repareren. En misschien hebben jullie daar ook een adresje voor in de stad Utrecht?

Ik heb een NEC versa M500e laptop, die qua case identiek is aan enige modellen uit de E-serie van Packard Bell. Geen garantie meer.

[ Voor 7% gewijzigd door joepert op 15-06-2007 17:00 ]

• joepert
  • Niet online
kick!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Openmaken en een nieuw chassisdeel erin solderen is de enige optie denk ik.

Zo een heb je dan nodig:

http://www.skytronic.be/nl/product/product.php?s=778.045

Of deze:

http://www.entertainment-...TMONTAGE__N_art_1027.html

Maar die van Skytronic lijkt mij beter, die is namelijk van metaal en zal daarom sterker zijn en langer meegaan. En voor de prijs hoef je het niet te doen :)

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 15-06-2007 17:00 ]

• joepert
  • Niet online
Het onderdeel is erg goedkoop, maar is het echt een optie om het er ff in te solderen? Ik kan dat zelf i.i.g. niet. Waar vind ik iemand die dat (uiteraard tegen betaling) wel kan? Inmiddels raak ik off-topic hier geloof ik....

Verwijderd

De kosten zitten vooral in de- en assemblage. Heb dit zelf al een aantal maal bij HP/Compaqs gedaan. Als je zelf de laptop stript totdat de dc-ingang toegangkelijk is, is de reparatie een fluitje v.e. cent, en kan iedere electronica reparatie shop (check de lokale krantjes voor tv reparateurs e.d.) of buurman/kennis met enige soldeer skills dat ding lossolderen, en de nieuwe weer plaatsen. Zal niet meer dan een €50 mogen kosten.
Ik zou die shop iig mijden als de pest.