geheugen upgrade > mobo doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 08:01
Hallo

Nadat ik m'n werkgeheugen wou uitbreiden van:
2x128Mb PC2100 DDR/Cl2.5 TwinMOS

met:
1*512Mb DDR-400 pqi

heeft m'n moederbord het begeven (Lucky Star P4VAD V1.0) I know crappy moederbord waar ik zelf nauwelijks informatie van vind helaas was dit moederbord niet m'n eigen keuze begon m'n chipset te stinken als ik op m'n neus afga, dat klein goudkleurig lipje ziet ook een klein beetje bruiner vlak naars de chip (die grote naast de cpu) m'n CPU is een Pentium 4 1.66Ghz @ 1.92Ghz

daarna ben ik beginnen zoeken naar wat er kapot was om een lang verhaal kort te maken heb ik getest van nul af aan, dus kaal moederbord > + grafische kaart > + CPU maar ik kreeg geen beeld, het geheugen en grafische kaart zijn nog intact (getest).

graag zou ik weten wat jullie denken dat er fout is gegaan

groetjes Bart

[ Voor 6% gewijzigd door honda4life op 11-06-2007 17:14 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 11:31

Beugelfles

I love rusty spoons

honda4life schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:13:
het geheugen en grafische kaart zijn nog intact (getest).
met getest bedoel je in een ander systeem waar ze het prima deden? 8)
En de cpu? Heb je een mogelijkheid om die in een ander moederbord te testen?

Hoe ziet het moederbord er uit? Lekke condensators? Gebakken chipset?
Voedinswaarden misschien nog uitlezen in ander systeem? succes iig.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• honda4life
idd ram en grafische kaart deden het prima, cpu testen lijkt me iets moeilijker (ik verwacht beeld van een pc zonder cpu dus ik vermoed dat het die niet zal zijn)

aan het moederbord is echt weinig te zien, niks aan de condensators, ik kan enkel op m'n neus afgaan en 'k vind dat de chipset anders ruikt :p en een lichte verkleuring. ram geheugen 2.5 volt moeten zijn wat trouwens ook op de slots vermeld staat

alvast bedankt

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 17:24
honda4life schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:20:
idd ram en grafische kaart deden het prima, cpu testen lijkt me iets moeilijker (ik verwacht beeld van een pc zonder cpu dus ik vermoed dat het die niet zal zijn)

aan het moederbord is echt weinig te zien, niks aan de condensators, ik kan enkel op m'n neus afgaan en 'k vind dat de chipset anders ruikt :p en een lichte verkleuring. ram geheugen 2.5 volt moeten zijn wat trouwens ook op de slots vermeld staat

alvast bedankt
nou dat verwacht ik niet echt... dus zet je cpu maar eens in een andere pc, je bent ook aan het overklokken, heb je al geprobeerd de bios te resetten ?

• honda4life
die draait al lang op hogere kloksnelheid

het zal hard zoeken worden voor een gebruikshandleiding van dat moederbord te vinden

maar als het ruikte zal er niet veel meer aan te doen zijn denk ik.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 11:31

Beugelfles

I love rusty spoons

honda4life schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:24:
die draait al lang op hogere kloksnelheid

het zal hard zoeken worden voor een gebruikshandleiding van dat moederbord te vinden

maar als het ruikte zal er niet veel meer aan te doen zijn denk ik.
Voor een bios reset kan je ook de batterei er even uithalen. Zoek maar even hoelang wenselijk is. Misschien helpt het misschien niet. Dingen uitsluiten hè! :+

Edit: lijkt verdacht veel op een kaduuk moederbord. Maar een tweehandsje op de kop tikken...

[ Voor 9% gewijzigd door Beugelfles op 11-06-2007 17:44 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• honda4life
bios proberen resetten, zonder resultaat

btw voeding is doorgemeten en die werkt ook nog zoals het hoort

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

kun je niet een fotootje posten van het doorgebrande moederbord. Als de northbridge is doorgebrand kun je de hoop opgeven. Daarnaast is het niet zo heel erg duur meer om een (2e hands) moederbord aan te schaffen voor een 478 socket. Eentje van een wel bekend merk.

-_-

• honda4life
jah ik noem het doorgebrand maar er is echt niks aan te zien hoor

• honda4life
Hier hebben jullie de foto's van wat ik denk dat de oorzaak is

Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s146/joris0123/DSCF0775.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s146/joris0123/DSCF0773.jpg

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 17:24
hoe heb je de bios gereset ? batterij eruit en meteen er weer in is geen reset, batterij er even een kwartier uit laten (halve minuut werkt vast ook wel maar even het zeker voor het onzekere ;) ) en de stroom van de pc af.

enne je hebt nu ander geheugen, andere snelheid enz. dus leuk dat je eerder kon overklokken, de configuratie is nu anders en werkt mogelijk niet met de door jou ingestelde snelheden

ik zie eerlijk gezegd niets bijzonders op die fotos maar zal er vast wel zijn enne een warme chip kan ruiken naar verbrand plastic maar dat is het dan niet, niet meteen op geur afgaan...

[ Voor 33% gewijzigd door Moning2 op 11-06-2007 22:35 ]

• honda4life
batterij er een paar minuuten uit zonder voeding maar weinig resultaat

[ Voor 72% gewijzigd door honda4life op 12-06-2007 08:37 ]

• honda4life
ben ermee naar de winkel geweest, die weten zelf niet hoe het komt

toch al bedankt voor de mensen die probeerden helpen
Pagina: 1