[HTPC] Stil systeem waar niet op gegamed hoef te worden

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Videokaart: ATI/Nvidia, ik ben er nog niet over uit, hij gaat zowel via S-video op een 100Hz televisie aangesloten worden alswel; via DVi op een Barco Graphics 808 Projector (1440-1152 72Hz) en met mijn huidige HTPC met een ATI x1600 AGP heb ik last van ghosting als ik televisie kijk via MCE (bij andere videobestanden heb ik er geen last van).
Moederbord: Asus N4L-VM DH, 945GM (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a, VGA)
Processor:Intel Core 2 Duo Mobile T5500
Geheugen:Kingston KVR667D2N5K2/2G (2GB)
HDD:Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Geluidskaart: Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1
Boxensetje: Teufel Concept E Magnum Power Edition + decoderstation 3
TV-Kaarten: 2x Hauppage MCE 150 (analoge UPC televisie, aangezien digitaal aansluiten via Windows MCE volgens mij nog steeds onmogelijk is via UPC digital, wie bewijst het tegendeel? :))
Behuizing: Ben ik nog niet over uit, keuzes keuzes keuzes ;), als het maar klein en stil is. Waarschijnlijk dus een aparte voeding.

Het grootste probleem heb ik met het uitzoeken van een videokaart, de S-Video zal waarschijnlijk meer gebruikt worden dan de DVi (vanwege dagelijks gebruik voor de televisie).

Momenteel heb ik onderstaande configuratie:
Videokaart: ATI X1600 AGP 256MB
Moederbord: Asus P4P800 SE
Processor: Pentium 4 2.8Ghz
Geheugen:Kingston 1GB (2x 512MB)
HDD:IDE 320GB
Geluidskaart: Audigy 1
Boxensetje: Creative Inspire T5400
TV-Kaarten: 2x Hauppage MCE 150
Behuizing: Cheap ass MidiTower met gradenmetertjes
En met de huidige config draai ik x264 720p AC3 5.1 filmpjes af. Alleen zie ik dattie frames mist/overlapt, zal wel aan de CPU liggen neem ik aan?

Ik wil dus moeiteloos 1080p DTS af gaan spelen ;) en het grootste probleem met de televisie oplossen, ik heb al verschillende fora afgestruint en was al bijna van plan een kant-en-klaar HTPC oplossing aan te schaffen zodat ik het probleem bij de fabrikant kon neerleggen :P

Ik ben namelijk als de dood, dat ik met een nieuw systeem tegen hetzelfde probleem aanloop.

Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke systemen en een CRT Philips 100Hz televisie die draait op Vista Ultimate MCE?

[ Voor 14% gewijzigd door deeltje op 11-06-2007 17:56 ]

Verwijderd

Mooie config hoor!
Alleen de processor werkt niet op dat moederbord; op dat moederbord werken Core Solo, Core Duo, Celeron M 4** processoren, én een deel van de Core 2 Duo Mobiles, te weten: T5500, T5600, T7200, T7400 en T7600. De 'oneven' T7*00 cpu's hebben een FSB van 800 MHz en een andere pin-layout. Bovendien kan de G945 chipset er niet mee omgaan.
MoDT borden met G965 chipset (en s479) ben ik nog niet tegengekomen, dus je zult een andere processor moeten kiezen.

Voor behuizingen kun je wellicht bij Silverstone kijken, die hebben een hele hoop HTPC kasten.

Voor de videokaart zou ik een kaart met hardwarematige ondersteuning voor H264 nemen: GF8 (een 8500GT in jouw geval) of een low-end model uit de Radeon HD2*** serie (nog niet leverbaar).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 17:23 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:58:
Mooie config hoor!
Alleen de processor werkt niet op dat moederbord; op dat moederbord werken Core Solo, Core Duo, Celeron M 4** processoren, én een deel van de Core 2 Duo Mobiles, te weten: T5500, T5600, T7200, T7400 en T7600. De 'oneven' T7*00 cpu's hebben een FSB van 800 MHz en een andere pin-layout. Bovendien kan de G945 chipset er niet mee omgaan.
MoDT borden met G965 chipset (en s479) ben ik nog niet tegengekomen, dus je zult een andere processor moeten kiezen.

Voor behuizingen kun je wellicht bij Silverstone kijken, die hebben een hele hoop HTPC kasten.

Voor de videokaart zou ik een kaart met hardwarematige ondersteuning voor H264 nemen: GF8 (een 8500GT in jouw geval) of een low-end model uit de Radeon HD2*** serie (nog niet leverbaar).
Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500GT SILENT/HTD/512M
en
Intel Core 2 Duo Mobile T5500

Zoiets dus? Maar ken je het probleem wat betreft het 'slepende' beeld met MCE televisie? Ik had hetzelfde probleem met een MCE 500 trouwens. Het is vrij irritant, vooral met hoge contrast verschillen.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:58:
Mooie config hoor!

Die kaarten ondersteunen H264, maar hoe zit het met x264? Ik hoor her en der dat deze enkel en alleen via CPU belasting hun werk kunnen doen? En de hardwarematige H264 van de videokaarten daar niet aankomen?

Verwijderd

x264 is slechts een encoder voor H.264; of dit enkel door de cpu kan worden gedaan weet ik niet, maar dan gebruik je toch een ander codec?

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:20:
x264 is slechts een encoder voor H.264; of dit enkel door de cpu kan worden gedaan weet ik niet, maar dan gebruik je toch een ander codec?
Als ik x264 films draai, hoe kan ik dan een andere codec draaien? :)

Verwijderd

Ik dacht dat x264 slecht het codec is; dat kun je misschien beter nagaan in Consumentenvideo en videobewerking :)

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:48:
Ik dacht dat x264 slecht het codec is; dat kun je misschien beter nagaan in Consumentenvideo en videobewerking :)
Ik moet me duidelijk nog beter verdiepen in de materie, moederboard kan geen 2x MCE150 + geluidskaart aan (geen 3x pci) en met de MCE500+Asus heb ik nog geen positieve ervaring gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door deeltje op 13-06-2007 16:38 ]

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Als je die decoder van Teufel via SPDIF aansluit op die HTPC heb je niet zo'n dure geluidskaart nodig. De Realtek ALC882M die op dat moederbord zit heeft geen last meer van de oude 44.1 -> 48khz "bug" en kan dus alle 16/20/24-bit, 44.1k/48k/96k/192kHz PCM en DD + DTS signalen doorgeven. De analoge outputs van die Club3D zijn wellicht beter, maar als je die niet gaat gebruiken is dat een beetje een nutteloze investering :)

This can no longer be ignored.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Erik Jan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:00:
Als je die decoder van Teufel via SPDIF aansluit op die HTPC heb je niet zo'n dure geluidskaart nodig. De Realtek ALC882M die op dat moederbord zit heeft geen last meer van de oude 44.1 -> 48khz "bug" en kan dus alle 16/20/24-bit, 44.1k/48k/96k/192kHz PCM en DD + DTS signalen doorgeven. De analoge outputs van die Club3D zijn wellicht beter, maar als je die niet gaat gebruiken is dat een beetje een nutteloze investering :)
Naast de load van de CPU af te nemen is digitaal->digitaal->analoog dus via een onboard net zo goed als via een geluidskaart van dit niveau?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

deeltje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:39:
[...]

Naast de load van de CPU af te nemen is digitaal->digitaal->analoog dus via een onboard net zo goed als via een geluidskaart van dit niveau?
Inderdaad. Die extra CPU load is alleen maar van toepassing op games, waarbij veel sampletjes door elkaar gemixt moeten worden en zelfs dat is al minimaal. Gewoon een stroom bytes onbewerkt doorgeven is in dit geval gelijkwaardig, de apparaten hangen immers aan dezelfde PCI-bus.

This can no longer be ignored.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Erik Jan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:40:
[...]

Inderdaad. Die extra CPU load is alleen maar van toepassing op games, waarbij veel sampletjes door elkaar gemixt moeten worden en zelfs dat is al minimaal. Gewoon een stroom bytes onbewerkt doorgeven is in dit geval gelijkwaardig, de apparaten hangen immers aan dezelfde PCI-bus.
En hoe zit het dan met het hele DTS verhaal?

• MichaDaniel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik zou graag even willen meeliften op dit topic. En eigenlijk twee vraagjes stellen. Als eerste op aansluiting van het DTS verhaal. Weten jullie hoe het zit met de toekomstige DTS / DD signalen van blueray en HDDVD. Is dit met onderstaande en eerder genoemde configuraties door te sturen naar een versterker?

Ik ga voor de silverstone behuizing om te kijken of dit te koppelen is aan de mediaspeler, zodat ik niet een tv moet aan te zetten om toch door de muziekbestanden te bladeren met de afstandsbediening. Weten jullie of dat mogelijk is?

Grafische kaart (PCIe) Asus EAH2600XT/HTVDI
Processor Intel. Core™ 2 Duo E6600
Voeding SilverStone Decathlon
Behuizing SilverStone LC16MR
DVD-Brander Plextor PX-810SA
Toetsenbord Microsoft Remote Keyboard Media Center Edition
Moederbord Asus P5W DH Deluxe
Harddisks (SATA) Western Digital Caviar RE
Harddisks (SATA) Western Digital Caviar RE
Geheugen Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit

Dus misschien als iemand nog suggesties heeft voor verbetering, kostenbesparing en het browsen door muziek afspeellijsten zou ik dat heel erg fijn vinden. Alvast bedankt want ik ben in vergelijking een beetje een leek.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

het kicken van een oud topic om de nieuwe policy Wat is er nu anders in CSL? te omzeilen is niet de bedoeling

dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.