Videokaart: ATI/Nvidia, ik ben er nog niet over uit, hij gaat zowel via S-video op een 100Hz televisie aangesloten worden alswel; via DVi op een Barco Graphics 808 Projector (1440-1152 72Hz) en met mijn huidige HTPC met een ATI x1600 AGP heb ik last van ghosting als ik televisie kijk via MCE (bij andere videobestanden heb ik er geen last van).
Moederbord: Asus N4L-VM DH, 945GM (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a, VGA)
Processor:Intel Core 2 Duo Mobile T5500
Geheugen:Kingston KVR667D2N5K2/2G (2GB)
HDD:Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Geluidskaart: Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1
Boxensetje: Teufel Concept E Magnum Power Edition + decoderstation 3
TV-Kaarten: 2x Hauppage MCE 150 (analoge UPC televisie, aangezien digitaal aansluiten via Windows MCE volgens mij nog steeds onmogelijk is via UPC digital, wie bewijst het tegendeel?
)
Behuizing: Ben ik nog niet over uit, keuzes keuzes keuzes
, als het maar klein en stil is. Waarschijnlijk dus een aparte voeding.
Het grootste probleem heb ik met het uitzoeken van een videokaart, de S-Video zal waarschijnlijk meer gebruikt worden dan de DVi (vanwege dagelijks gebruik voor de televisie).
Momenteel heb ik onderstaande configuratie:
Ik wil dus moeiteloos 1080p DTS af gaan spelen
en het grootste probleem met de televisie oplossen, ik heb al verschillende fora afgestruint en was al bijna van plan een kant-en-klaar HTPC oplossing aan te schaffen zodat ik het probleem bij de fabrikant kon neerleggen 
Ik ben namelijk als de dood, dat ik met een nieuw systeem tegen hetzelfde probleem aanloop.
Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke systemen en een CRT Philips 100Hz televisie die draait op Vista Ultimate MCE?
Moederbord: Asus N4L-VM DH, 945GM (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a, VGA)
Processor:Intel Core 2 Duo Mobile T5500
Geheugen:Kingston KVR667D2N5K2/2G (2GB)
HDD:Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Geluidskaart: Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1
Boxensetje: Teufel Concept E Magnum Power Edition + decoderstation 3
TV-Kaarten: 2x Hauppage MCE 150 (analoge UPC televisie, aangezien digitaal aansluiten via Windows MCE volgens mij nog steeds onmogelijk is via UPC digital, wie bewijst het tegendeel?
Behuizing: Ben ik nog niet over uit, keuzes keuzes keuzes
Het grootste probleem heb ik met het uitzoeken van een videokaart, de S-Video zal waarschijnlijk meer gebruikt worden dan de DVi (vanwege dagelijks gebruik voor de televisie).
Momenteel heb ik onderstaande configuratie:
En met de huidige config draai ik x264 720p AC3 5.1 filmpjes af. Alleen zie ik dattie frames mist/overlapt, zal wel aan de CPU liggen neem ik aan?Videokaart: ATI X1600 AGP 256MB
Moederbord: Asus P4P800 SE
Processor: Pentium 4 2.8Ghz
Geheugen:Kingston 1GB (2x 512MB)
HDD:IDE 320GB
Geluidskaart: Audigy 1
Boxensetje: Creative Inspire T5400
TV-Kaarten: 2x Hauppage MCE 150
Behuizing: Cheap ass MidiTower met gradenmetertjes
Ik wil dus moeiteloos 1080p DTS af gaan spelen
Ik ben namelijk als de dood, dat ik met een nieuw systeem tegen hetzelfde probleem aanloop.
Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke systemen en een CRT Philips 100Hz televisie die draait op Vista Ultimate MCE?
[ Voor 14% gewijzigd door deeltje op 11-06-2007 17:56 ]