Sinds een dag heb ik een nieuw moederbord en processor gekocht.
De spullen:
IN9 32X-MAX Wi-Fi *
E6420 Core 2 Duo *
2x 160 GB Maxtor sata(1) schijven
2x 512 MB Twinmos DDR2 geheugen (533mhz)
Gigabyte 7950 GX2
530 Watts Be Quiet voeding
* = nieuw componenten
( heb bij uitbouw van het oude systeem een van de twee 1 gb strips kingston gemold
vandaar mijn backup geheugen.. )
Het probleem:
Ik kan het systeem om de een of andere reden niet opnieuw installeren met windows XP prof ( legaal ). Telkens na het blauwe scherm ( bestand copieeren voor nieuwe installatie ) waar het scherm dus even zwart word kapt het systeem er mee. Dit is enorm irritant. Verders is het me wel gelukt een paar keer in de oude installatie nog te komen maar daar krijg ik te veel gezeur voor nieuwe drivers enz. Het systeem is niet overclocked.
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Memtest ( loopt nog .. tot nu toe geen errors )
- strips in andere mem banken.
- laatste strip kingston ( 1 GB )
- gezocht op google en in het handboek van het moederbord.
Dit heeft allemaal niet gewerkt.
Ik hoop dat er al andere mensen zijn met het bord of iig met een soortgelijk probleem en daar natuurlijk ook een oplossing voor.
Verder heb ik nog een vraag voor mensen met hetzelfde bord ... sist de heatpipe koeling bij jullie ook zo? Of is dat mischien nog het uitzetten van metaal enz??
De spullen:
IN9 32X-MAX Wi-Fi *
E6420 Core 2 Duo *
2x 160 GB Maxtor sata(1) schijven
2x 512 MB Twinmos DDR2 geheugen (533mhz)
Gigabyte 7950 GX2
530 Watts Be Quiet voeding
* = nieuw componenten
( heb bij uitbouw van het oude systeem een van de twee 1 gb strips kingston gemold
Het probleem:
Ik kan het systeem om de een of andere reden niet opnieuw installeren met windows XP prof ( legaal ). Telkens na het blauwe scherm ( bestand copieeren voor nieuwe installatie ) waar het scherm dus even zwart word kapt het systeem er mee. Dit is enorm irritant. Verders is het me wel gelukt een paar keer in de oude installatie nog te komen maar daar krijg ik te veel gezeur voor nieuwe drivers enz. Het systeem is niet overclocked.
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Memtest ( loopt nog .. tot nu toe geen errors )
- strips in andere mem banken.
- laatste strip kingston ( 1 GB )
- gezocht op google en in het handboek van het moederbord.
Dit heeft allemaal niet gewerkt.
Ik hoop dat er al andere mensen zijn met het bord of iig met een soortgelijk probleem en daar natuurlijk ook een oplossing voor.
Verder heb ik nog een vraag voor mensen met hetzelfde bord ... sist de heatpipe koeling bij jullie ook zo? Of is dat mischien nog het uitzetten van metaal enz??