Installatie van nieuw systeem lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 08:14
Sinds een dag heb ik een nieuw moederbord en processor gekocht.

De spullen:

IN9 32X-MAX Wi-Fi *
E6420 Core 2 Duo *
2x 160 GB Maxtor sata(1) schijven
2x 512 MB Twinmos DDR2 geheugen (533mhz)
Gigabyte 7950 GX2
530 Watts Be Quiet voeding

* = nieuw componenten :)

( heb bij uitbouw van het oude systeem een van de twee 1 gb strips kingston gemold :X vandaar mijn backup geheugen.. )

Het probleem:

Ik kan het systeem om de een of andere reden niet opnieuw installeren met windows XP prof ( legaal ). Telkens na het blauwe scherm ( bestand copieeren voor nieuwe installatie ) waar het scherm dus even zwart word kapt het systeem er mee. Dit is enorm irritant. Verders is het me wel gelukt een paar keer in de oude installatie nog te komen maar daar krijg ik te veel gezeur voor nieuwe drivers enz. Het systeem is niet overclocked.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:

- Memtest ( loopt nog .. tot nu toe geen errors )
- strips in andere mem banken.
- laatste strip kingston ( 1 GB )
- gezocht op google en in het handboek van het moederbord.

Dit heeft allemaal niet gewerkt. ;(

Ik hoop dat er al andere mensen zijn met het bord of iig met een soortgelijk probleem en daar natuurlijk ook een oplossing voor.

Verder heb ik nog een vraag voor mensen met hetzelfde bord ... sist de heatpipe koeling bij jullie ook zo? Of is dat mischien nog het uitzetten van metaal enz??

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Het enigste wat ik weet is dat het merk Twinmos erg slecht is naar mijn ervaring. ik had zelf 2x 256 en het systeem crashte om de haveklap, toen had ik het geheugen vervangen met een wat beter merk en alles werkte prima.

dat is alles wat ik je kan geven...

• ShockWave_Omega
Mja heb het dus ook met mijn ene overlevende stripje Kingston KVR533D2N4/1G geprobeerd.
Dat had dus geen effect.

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 19:23

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Ik gok zelf eigenlijk dat het je HD is, misschien dat hier wat corrupted sectors op zitten zonder dat je het weet.

Probeer eens met een spare-drive het één en ander te regelen, misschien dat dit helpt.

Succes!

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

ik heb hetzelfde probleem met mijn Asus P5N-E sli gehad, (icm een 6600, een nieuwe videokaart en nieuw geheugen)

het enige wat je kunt doen, is je c-schijf formatteren (helemaal plat, niet de snelle variant, en dan van begin af aan, alle extra kaarten (tv kaart, geluidskaart) en nutteloze usb devices (muis, webcam etc. etc.) d'r afhalen. Windows installeren (als het goed is geen blauw scherm meer), nadien als windows draait, eerst chipset drivers en videokaart drivers, dan kaarten er weer in, kaartdrivers en daarna usb devices in het gaatje stoppen. Dan moet het lukken

succes

Maarten

-_-

• ShockWave_Omega
Ok .. kleine update.

Hij doet al iets meer als ik mijn oude main hdd weg laat uit het systeem.. maar helaas is mijn backup disk ook niet alles meer vrees ik.

Verder geen fouten gevonden met memtest met het twinmos geheugen.
Tevens ook nog maar eens een keer de sata drivers bij windows instal geprobeerd. Dit had ook geen effect :(

Hmm ziet ernaar uit dat ik een aantal dingen moet gaan vervangen.
Mochten er nog meer gedachtes zijn laat het dan even weten.

@ M2M

ik heb geen last van een bsod ik heb last van het feit dat mijn pc niet wil installeren. met blauw scherm bedoel ik het scherm voordat je windows installeert/ de hdd's formateerd.

[ Voor 29% gewijzigd door ShockWave_Omega op 12-06-2007 02:07 ]

Pagina: 1