Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[KPN Mobiel] Opzeggen wegens AV wijziging

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik kijk net de Algemene Voorwaarden van KPN na en zie dat deze versie van Januari 2007 komt. En ik heb in Januari 2006 getekend voor 2 jaar uiteraard met de oude voorwaarden. Hierover heb ik nooit bericht gekregen wat volgens Artikel 1:16 lid 3 wel moet
3 De wijzigingen treden twee weken na de bekendmaking, of op een latere datum in de bekendmaking
vermeld, in werking, tenzij een afwijkende wettelijke termijn is vereist, die alsdan wordt
toegepast.
Volgens lid 4 mag ik dit alleen opzeggen als ik de aanvraag voor de intreding van nieuwe wijzigingen verstuur maar ik heb nooit informatie gehad dus nu vroeg ik me af. Kan ik het nu ook opzeggen?
4 Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven, die betrekking
heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst
met betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de
nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.
Dus nu is mijn vraag weet iemand of ik het nu mag opzeggen?

Met vriendelijke Groeten,
A. de Boer

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 16:08

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het hangt er van af wat er precies veranderd is aan de algemene voorwaarden. Je mag namelijk tegenwoordig alleen nog maar kostenloos opzeggen als de gevolgen van de verandering van de algemene voorwaarden nadelige gevolgen hebben voor jou.
Je hebt een hele grote kans dat het alleen maar een hele kleine herziening is geweest. Misschien zelfs wel alleen maar een 2006 die ergens is veranderd in een 2007. In dat geval kan je dus niet opzeggen.
Pak de algemene vooraarden er eens bij die je hebt gekregen bij het afsluiten van je abonnement, en kijk eens wat er precies veranderd is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 20:57
Euhm, dus je wilt opzeggen zonder dat je weet wat er is veranderd? Misschien is het zelfs een aanpassing die positief is!

Oh wacht, laat me raden.... nieuw abbo, nieuwe telefoon.... dus gewoon een soort van fake-fraude willen plegen?

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 13:42
Nee man, dit was vroeger een ware trend hiero, zodra de AV veranderd is, hoppa! nieuwe foon. Heeft niks met fraude te maken, gewoon met het articuleren van de rechten die je hebt als consument.

King of Cod

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:37
De nieuwe voorwaarden gelden hoogstwaarschijnlijk (ik weet het eigenlijk wel zeker) alleen voor nieuwe klanten, dus vergeet dat opzeggen maar.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
TafkaP schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:56:
Nee man, dit was vroeger een ware trend hiero, zodra de AV veranderd is, hoppa! nieuwe foon. Heeft niks met fraude te maken, gewoon met het articuleren van de rechten die je hebt als consument.
Ik denk dat een goede uitspraak weinig te maken heeft met hetgeen het hier over gaat.
Ontopic:
Het is alleen maar mogelijk om je abo op te zeggen als de voorwaarden nadelig zijn.
Anders zou geen enkele internetprovider zijn snelheid verhogen, en zou geen enkele telco zijn prijzen aanpassen.

PSN: djmurcielago

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:59

dollyking

duck tape

Je bent blijkbaar met bepaalde voorwaarden accoord gegaan, die moet je zien te vinden. Als je die niet kan vinden, heb je pech.
wat is er dan in jouw geval nadelig en eenzijdig gewijzigd?

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
je kan alleen opzeggen zonder gevolgen als die nieuwe algemene voorwaarden op jouw van toepassing zijn. Nou heb ik sterk het vermoeden dat dat niet zo is. Een herziene versie van AV is namelijk tegenwoordig alleen geldig voor nieuwe klanten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was de reden ja, omdat KPN alleen SMS en bellen uit het tegoed verrekend en ik deze 2 functies eigenlijk bijna nooit gebruik wou ik een alles uit 1 bundel nemen met een nieuwe telefoon.
4 Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven, die betrekking
heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst
met betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de
nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.
Als ik deze regels goed begrijp betekend dit dat elke wijziging een mogelijkheid geeft voor opzegging. Alleen ik zit met het probleem dat ze ook willen dat ik de opzegging voor de wijziging verstuur. Maar ik heb nooit bericht gekregen van KPN dat er een wijziging is geweest ik kwam het vanmiddag toevallig tegen.

Edit:Heeft iemand toevallig nog de oude AV van KPN(dus die geldig waren in januari 2006)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 20:12 ]

Pagina: 1