Dualscreen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BK_102
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
Hoi,

Eerst even mijn systeem:

AMD Athlon 64 3500+ Venice
A8V-Deluxe Moederbord
1024 MB TWINX Corsair DDR
GeForce 6600GT AGP
S3 Virge PCI

Ik probeer namelijk een dualscreen setup te maken.
Als ik de S3 Virge actief maak start windows op maar bleef hangen in het windows xp bootscherm

Waar kan dit aan liggen ?

Heb al de FAQ gelezen en op google gezocht maar kan niet vinden over dit probleem

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen

Verwijderd

Heef je 6600GT geen twee aansluitingen ? VGA en DVI ?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 11:21

keur0000

-------- N O N E --------

Er staat mij iets bij van de problemen met de S3 videokaarten en XP in dual screen, dit was niet aan de praat te krijgen ivm brakke driver ondersteuning.(ook zelf al mee bezig geweest) Beter ga je op zoek naar een GeForce kaartje in PCI uitvoering, is volop te verkrijgen in de tweedehandsmarkt. Dit werkt wel perfect ;)

[ Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 11-06-2007 16:31 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:53

Xof

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:29:
Heef je 6600GT geen twee aansluitingen ? VGA en DVI ?
Die 6600GT heeft idd 2 ramdacs, zal wel lullig zijn als de fabrikant geen 2e aansluiting erop gezet heeft :P

• BK_102
Ja oke dat klopt. Maar op 1 of andere manier werkt de DVI uitgang niet met mijn IBM P260 21" monitor :(

D-SUB werkt perfect.

Geen idee waarom. Heb het al zovaak geprobeerd om dat ding aan de praat te krijgen. Het schijnt ook dat er verschillende DVI kabels zijn ofzo.. Ik moest een DVI-D kabel hebben ????
Dat werd mij verteld in de plaatselijke PC shop. Maar geloof niet dat het zo simpel ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door BK_102 op 11-06-2007 16:38 ]

Verwijderd

Zit er op die monitor geen VGA output? , zoja dan kun je ook gewoon de DVI->VGA converter gebruiken, die worden vrijwel bij alle videokaarten geleverd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb het zelf ook eens ooit geprobeerd en S3 is idd een bitch om aan de praat te krijgen met dual monitor :(
Je kunt proberen of je in je BIOS de initialize op PCI first kunt zetten (en dan pas AGP), maar dan is je s wel je primaire monitor en dat wil je denk ik ook niet...

Beter pak je idd gewoon een 2e kaartje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Eagle schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:48:
Heb het zelf ook eens ooit geprobeerd en S3 is idd een bitch om aan de praat te krijgen met dual monitor :(
Je kunt proberen of je in je BIOS de initialize op PCI first kunt zetten (en dan pas AGP), maar dan is je s wel je primaire monitor en dat wil je denk ik ook niet...

Beter pak je idd gewoon een 2e kaartje :)
Er is niets mis met S3 *kaarten*, het zijn de zeer oude en gebrekkige drivers ervan voor Windows die hier problemen geven. Onder Linux kun je ze prima gebruiken in Xinerama multiscreen layout :z

Wat je sowieso moet doen om kans van slagen te hebben:
- PCI als primary in BIOS instellen Dit heeft dus *NIETS* te maken met welke kaart primary in Windows is :o
- eerst kijken of je de boel met alleen de S3 PCI kaart werkend kunt krijgen
- dan pas de AGP/PCIe kaart toevoegen

Maar goede kans dat dat ook niet lukt. Dan zit er niets anders op dan een andere kaart - of die tweede uitgang op de Gf6600GT werkend te krijgen. DVI-D lijkt me erg raar aangezien je monitor klaarblijkelijk een CRT is. Maar wat gebeurt er als je de uitgangen van de Gf6600GT omwisselt, dus de probleemmonitor op de analoge uitgang zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 11-06-2007 17:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

• BK_102
Die S3 kaart werkt gewoon goed. Bij mij op mijn oude school werkte ze ook altijd dualscreen met zo'n S3 kaartje.

Raar dat het bij mij niet werkt dan

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je moet wel de S3 als Primary VGA instellen in het BIOS, zoals dion_b al zegt, anders wil die kaart gewoon niet. Dat is een tik die veel oudere S3 modellen hebben.
Heb je daar al naar gekeken? Je zegt helaas weinig over wat je allemaal doet.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• BK_102
cybersteef schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:53:
Je moet wel de S3 als Primary VGA instellen in het BIOS, zoals dion_b al zegt, anders wil die kaart gewoon niet. Dat is een tik die veel oudere S3 modellen hebben.
Heb je daar al naar gekeken? Je zegt helaas weinig over wat je allemaal doet.
Ik heb de S3 al eens als primary adaptor ingesteld maar niks wil baten. Lijkt er sterk op dat ik een nieuw pci kaartje moet halen bij de pc-boer
Pagina: 1