Toon posts:

[Vista] loopt vast in games

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb het volgende probleem, ik heb al heel wat topics doorgelezen maar kom er niet uit eerst even wat specs:

asus p5n32-sli premium (bios versie 702)
2 GB 667Mhz Trancend geheugen
E6600 Dual core @ 2,7Ghz met zalman 9700 koeler (idle@35 graden,stressed@52 graden)
Foxconn 8800GTS videokaart (temp stressed@80 graden,idle@70 graden)
Vista home premium X86 (32-bits versie)
Logitech G15 gaming toetsenbord+muis
Saitek x52 pro Joystick
Samsung 22" lcd scherm (226BW)

Het probleem is dat vista normaal werkt, alleen als ik een spel ga spelen FSX of C&C, dan loopt de computer vast doet helemaal niets meer beeld bevriesd gewoon en moet hem dan handmatig resetten.
Ik had nog een demo gedownload van lost world (http://www.lostplanetcommunity.com/demo.php) omdat dit naar mijn weten de eerste speelbare direct x10 demo game is en ff wilde kijken wat hij deed met direct x10, toen liep hij gelijk vast.

Ik heb vorige week de laatste Nvidia driver gedowload versie 158.24 vorige versie was 158.18, deze driver ook weer terug gezet maar geen verschil blijft vast lopen.
In de logboeken van vista gekeken en kwam met een aantal foutmeldingen,

IRQARB: ACPI BIOS does not contain an IRQ for the device in PCI slot 4,
function 0. Please contact your system vendor for technical assistance.

IRQARB: ACPI BIOS does not contain an IRQ for the device in PCI slot 3,

IRQARB: ACPI BIOS does not contain an IRQ for the device in PCI slot 2,

dan staat er achter event code 6

als ik microsoft mag gelevon betekend dit niks (Error message is logged in the System log every time that you start Windows Vista: "ACPI BIOS does not contain an IRQ for the device in PCI slot <number>")

maar de computer blijft vastlopen.

Ik hoop dat jullie nog wat ideeen hebben voor mij,

alvast bedankt

klmes.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:43

Snow_King

Konijn is stoer!

Ookal zou die IRQ melding niets uitmaken, heb je al geprobeerd in je BIOS oa je Parallele poort uit te zetten en alles wat je niet gebruikt.

Dat maakt IRQ's vrij en kan je probleem eventueel oplossen. Ik denk van niet, maar uitsluiten is altijd beter.

Heeft het overigens met de oude drivers wel goed gewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
met oude drivers heeft het altijd goed gewerkt, deze staan er nu weer op maar het probleem blijft hetzelfde, En op het mobo zit niet eens een parallel poort, kan hem dus ook niet uitzetten in de bios

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:43

Snow_King

Konijn is stoer!

Heb je al eens een driver cleaner tool geprobeerd om eerst alle drivers van je VGA te verwijderen om daarna de oude drivers weer te installeren?

Eerst met de tool alles cleanen, rebooten, nieuwe driver er op, rebooten en het dan nogmaals testen.

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

heb je überhaupt iets zitten in die 3 PCI sloten? Zo ja, wat?

euh...ja

Verwijderd

Wat voor een voeding gebruik je en heb je je voltage lijnen al eens bekeken in de BIOS omtrend je voeding ? Lijkt me dat zodra het wat zwaarder word je voeding het niet trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets in mijn pci sloten zitten dat is nu ook het rare juist, Ik weet wel dat er ook andere apparaten gebruik maken van de pci bus alleen hoe dat zit weet ik ff niet, k heb nog geen driver cleaner gebrobeerd ga ik nog ff uittesten (bedankt voor de tip), en wat betreft miijn voeding het is een Huntkey 550Watt LW-6550HG, moet genoeg zijn dacht ik zo.
De voltage staan in de bios op auto als ik ze aflees met asus pcprobe dan zie ik het volgende

Vcore = 1,37 Volt
+3,3 Volt = 3,38 Volt
+5,0 Volt = 5,00 Volt
+12 Volt = 12,08 Volt

De Powerfan,cpufan en casefans (3x) draaien op 1750 rpm met q-fan ingeschakeld

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk je hardware eens na in Device Manager waar de IRQs en bus entries naar verwijzen?
Dat kan je vinden bij de advanced settings.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even een screenshot maken vanavond zit nu op mijn werk.

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn de screenshots het moest helaas in vier keer maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben, heel graag jullie reactie, er zit er ook een bij van mijn logboek fout. (het gaat om pci slot 2,5,19,23,24 allemaal dezelfde fout alleen een ander pci slot )

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/my.php?image=irq1zu4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/my.php?image=irq2ua9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/my.php?image=irq3gm2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/my.php?image=logboekfoutfg9.jpg

alvast bedankt

klmes

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik had hetzelfde probleem.
Bij mij begon het nadat ik wat tooltjes geinstalleerd had.
Nvidia N-Tune - AMD dual core optimizer - en een gfx OC tooltje.
Deze heb ik ge-uninstalled.

Vervolgens probleem opgelost, al krijg ik die irq meldingen nog wel es.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Pagina: 1