Op een Nokia E60 de applicatie "Mail for Exchange" geïnstalleerd.
Profiel Instellingen:
Verbinding:
Exchange Server - extern IP adres
Beveiligde Verbinding - Nee
Toegangspunt - Vodafone Office (internet verbinding)
Sync tijdens zwerven - Ja (kan niet uit)
Std. poort gebruiken - Nee
Poortnummer - 81
Referenties:
Gebruikersnaam: user (interne gebruiker zonder @...)
Wachtwoord: ******
Domein: NETBIOS domein naam en FQDN geprobeerd
De server is een Windows 2003 Small Business Server. Exchange 2003 SP2. Default website poort in IIS aangepast naar poort 81 (omdat er op poort 80 al een andere webserver draait). NAT naar de juiste server.
Wanneer ik verbinding wil maken naar de server krijg ik de niets zeggende melding: Systeemfout of Communicatiefout
OMA staat ingeschakelt in de Exchange System Manager
In IIS SSL verbinding vereist uitgeschakelt.
Als ik met het toestel op een intern WLAN netwerkje ga zitten en als exchange server het interne nummer gebruik, dan werkt het wel. Er zit naast het router geen firewall, en OWA werkt wel (via poort 443).
Van buitenaf kom ik met telnet op poort 81 ook binnen
Ik ben geen expert op OMA gebied, maar krijg het eigenlijk altijd wel aan de praat via Windows Mobile ActiveSync. Maar deze keer (via Mail to Exchange) krijg ik het echt niet voor elkaar. Iemand hier enige ervaring mee, of zie ik iets over het hoofd in de IIS instellingen?
Profiel Instellingen:
Verbinding:
Exchange Server - extern IP adres
Beveiligde Verbinding - Nee
Toegangspunt - Vodafone Office (internet verbinding)
Sync tijdens zwerven - Ja (kan niet uit)
Std. poort gebruiken - Nee
Poortnummer - 81
Referenties:
Gebruikersnaam: user (interne gebruiker zonder @...)
Wachtwoord: ******
Domein: NETBIOS domein naam en FQDN geprobeerd
De server is een Windows 2003 Small Business Server. Exchange 2003 SP2. Default website poort in IIS aangepast naar poort 81 (omdat er op poort 80 al een andere webserver draait). NAT naar de juiste server.
Wanneer ik verbinding wil maken naar de server krijg ik de niets zeggende melding: Systeemfout of Communicatiefout
OMA staat ingeschakelt in de Exchange System Manager
In IIS SSL verbinding vereist uitgeschakelt.
Als ik met het toestel op een intern WLAN netwerkje ga zitten en als exchange server het interne nummer gebruik, dan werkt het wel. Er zit naast het router geen firewall, en OWA werkt wel (via poort 443).
Van buitenaf kom ik met telnet op poort 81 ook binnen
Ik ben geen expert op OMA gebied, maar krijg het eigenlijk altijd wel aan de praat via Windows Mobile ActiveSync. Maar deze keer (via Mail to Exchange) krijg ik het echt niet voor elkaar. Iemand hier enige ervaring mee, of zie ik iets over het hoofd in de IIS instellingen?