Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moet lcd scherm eerst opwarmen.

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeya.
Ik heb een paarjaar geleden eens een lcd schermpje gekocht op een rommelmarkt, een LG flatron lcd 563LE.
Nou heeft hij een jaartje op zolder gestaan niks doen,
gisteren maar weer eens tevoorschijn gehaald.
maar nu doet hij het niet meer.
Als ik hem aanzet word het scherm helemaal wit en dan zwart.
Via via heb ik gehoord dat je het scherm helemaal uit elkaar moet halen en dan een warme lamp op de componeten zetten.
dat heb ik gedaan en voila ik heb beeld.
Maar zodra je de lamp weg haald begint hij meteen te flikkeren en krijg je meerdere schermen.
dus bijv. als ik in de bios ben en ik wacht een paar seconden krijg je allemaal schermen van de bios te zien.
ze staan niet stil maar flikkeren door het hele scherm heen.
nou vind ik het zonder hem meteen weg tegooien dus ik wou vragen of jullie toevallig een idee hadden wat het kan zijn.
ik ga zo eerst even proberen alle soldeerpunten na telopen.

Groeten stefan

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Misschien zijn de elco's uitgedroogd? Als elektronische toestellen voor een lange tijd niet gebruikt worden kan dat gebeuren.

Ik heb hier zo een Linksys WAG54G Wireless-G ADSL Gateway staan met hetzelfde probleem. Als je toch de soldeerpunten zal nagaan, is het niet zoveel werk om de grotere elco's even te vervangen door nieuwe. 90% kans dat ie weer werkt :)

[ Voor 25% gewijzigd door flux_w42 op 11-06-2007 17:12 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Het lijkt erop dat ie nogal fout gaat in de synchronisatie, maar toch genoeg heeft om beeld te geven. Dat warmte helpt, kan idd wijzen op elco's die op het randje wel/niet werken balanceren.
Ook kan het zijn dat je ergens met slecht contact zit, dat wil ook nog wel eens beïnvloed worden door warmte.
En aangezien het een LCD scherm betreft: wazige dingen met het beeld kan altijd aan de LVDS aansluiting liggen, die kan je de meest ranzige tot de meest subtiele beeldfouten opleveren. De connectie tussen de print en het LCD panel zelf eens goed nakijken dus.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Ik hoop voor je dat het de elco's zijn, dat is nog vrij straightforward te repareren. Maar eigenlijk heb ik vrij veel elco-problemen gehad die fundamenteel andere problemen gaven dus ik ben geneigd met naftebakje mee te gaan en te zeggen dat het een slecht contact is. Ergens.

Mijn compaq tft450 geeft trouwens tijdens het opwarmen artefacten en dat komt *wel* door slechte elco's. Maar goed, dat is een gedocumenteerd probleem. Vaak kun je veel voorkomende problemen wel vinden op google, zoek op je modelnummer en 'problem' of iets van die strekking. Als er iets welbekends is, zul je het direct vinden, en anders heb je te maken met een incident.