Toon posts:

Hoe draai ik een filmpje, afkomstig van mijn Nokia N73?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gents and dolls,

Denk dat mijn vraag het beste hier hoort (?) maar ik heb een aantal filmpjes met mijn Nokia N73 geschoten en die wil ik graag een kwartslag draaien. Met foto's doe ik dit via de Windows Fax Viewer, maar heeft iemand een idee hoe dit te doen met een filmpje?

Het bestandstype is MPEG-4 Movie (dit komt misschien omdat ik Quicktime geïnstalleerd heb?) , hopelijk heeft iemand een (gratis?!) software-tool waarmee dit kan?

Graag jullie reactie! _/-\o_

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 08:28
http://www.virtualdub.org/

Virtualdub Features quote:
...
• Extensive video filter set, including blur, sharpen, emboss, smooth, 3x3 convolution, flip, resize rotate, brightness/contrast, levels, deinterlace, and threshold.
• Bilinear and bicubic resampling -- no blocky resizes or rotates here.
En het is open source (gpl).

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, als ik het filmpje open, dan krijg ik de melding:

VirtualDub Error
Cannot detect file type of "bestandsnaam"

Anyone else?

Verwijderd

Met het beeldbewerkingsprogramma Adobe Premiere kan het, is alleen niet gratis.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:40
www.videolan.org

kan het denk ik wel :)

• Jogai
  • Laatst online: 16-07 08:28
Avidemux kan t ook. Dat is gratis. Videolan is ook ideaal maar ik weet niet of je dan je filmpje weer op kan slaan.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

De beste video convertor is geloof me maar, SUPER.
Tis geen mopje het programma noemt zo. Ik had eens .mkv bestanden met aac geluid en h264 AVC 10 codering en kheb honderden programma's geinstalleerd, met al die codecpacks enzovoort. Maar dit programma draait volledig op zichzelf.
Dit is de link:
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

de downloadlink is een beetje verborgen, daarom heb ik hem hier nog eens gezet:

klik

Techno>Music

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik heb hem idd gedraaid gekregen via de "Player options" maar hoe krijg ik die wijziging nou opgeslagen, zodat ik hem voortaan (goed gedraaid) weer kan openen in de default (Quicktime) player? Ik kan nergens een Save-knop vinden. Onder de rechtermuis zit wel "Output File Saving Management" waarmee ik naar een locatie kan browsen maar dan "zie" ik het video-bestand niet. Please help me out?
L i m a schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:24:
De beste video convertor is geloof me maar, SUPER.
Tis geen mopje het programma noemt zo. Ik had eens .mkv bestanden met aac geluid en h264 AVC 10 codering en kheb honderden programma's geinstalleerd, met al die codecpacks enzovoort. Maar dit programma draait volledig op zichzelf.
Dit is de link:
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

de downloadlink is een beetje verborgen, daarom heb ik hem hier nog eens gezet:

klik

Verwijderd

Topicstarter
Krijg hem met Avidemux wel geopend, maar via welk menu kan je hem roteren dan?
Jogai schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:00:
Avidemux kan t ook. Dat is gratis. Videolan is ook ideaal maar ik weet niet of je dan je filmpje weer op kan slaan.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het filmpje wel gedraaid en zie (onder de rechtermuisknop) ook een hoop opties, maar geen roteren: iemand een idee?

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ow sorry, met super kan je alleen hercoderen naar een anders bestand, maar draaien kan je niet. Bij het afspelen kan je het wel draaien maar das ook alles.

Grtz

Techno>Music

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toen je Waar hoort mijn topic? las, toen kwam je echt uit bij Graphics :?

Dit lijkt me toch echt een topic voor Client Software Algemeen, vandaar dat ik je topic dan ook verplaats :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet zo'n heel grote whizzkid op Tweakers dus dacht dat het idd bij Graphics hoorde (en ja, ik heb de "Waar hoort mijn topic"-topic gelezen), maar bedankt voor het verplaatsen naar het juiste plekje, hopelijk kan iemand me hier verder helpen?!
BtM909 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:23:
Toen je Waar hoort mijn topic? las, toen kwam je echt uit bij Graphics :?

Dit lijkt me toch echt een topic voor Client Software Algemeen, vandaar dat ik je topic dan ook verplaats :)
Pagina: 1