Authenticated SMTP

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:46
Ik heb een laptop en een smartphone die beide nogal eens op verschillende lokaties en netwerken actief zijn. Het probleem daarmee is SMTP; alle SMTP servers van de grote providers nemen alleen mail aan om te relayen als je ook vanaf hun netwerk op het internet zit. (Wat op zich een goede zaak is ivm spam)

Als lapmiddel heb ik nu Gmail als SMTP ingesteld, maar dan krijg je als afzender je Gmail-adres te zien (of "blabla@gmail.com stuurt uit naam van echte-mailadres@domein.nl een mail") en dat wil ik niet.

Een SMTP-servertje draaien is geen optie, steeds meer providers grendelen poort 25 af ivm spam, en op mijn smartphone gaat dat helemaal niet. Thuis een mailserver draaien is geen optie ivm stroomverbruik.

Elke keer uitvissen via welke provider ik nu weer zit en de SMTP-server aanpassen wordt ook snel vervelend.

Welke Nederlandse ADSL-provider heeft de beschikking over een authenticated SMTP-server? Ik zit momenteel bij Demon, die heeft het niet. Demon wordt overgenomen door XS4All, maar ik kan nergens vinden of XS4All deze service biedt. Iemand een idee?

Ik zal toch niet de enige zijn die hiermee zit? Steeds meer mensen zijn toch mobiel met hun apparatuur? Of heb ik weer eens iets bijzonders.

Vanzelfsprekend heb ik Google al afgestruind, en ook het forum doorgespit (ook Fok), maar niets relevants kunnen vinden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XS4ALL biedt die service ja. En dat doen ze zowel op poort 25 als de standaard message submission poort 587.

Ik heb dit probleem zelf ook idd. Ik gebruik de smtp server van m'n werk (waar ik admin ben), ook op poort 587 en uiteraard met TLS.

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 11-06-2007 15:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

internlnet blokkeert poort 25 niet en ondersteunt auth. SMTP

I'm not as think as you stoned I am

• JeroenH
OK, dan wacht ik af tot ik op XS4All zit en dan kan ik eindelijk onbezorgd mailen. Werkt het allemaal niet goed dan kan ik altijd nog naar internlnet gaan... Bedankt!!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• JeroenH
Chips, dat heb ik dus weer gemist :$ Bedankt!

Pagina: 1