HP tablet pc TX1000

Pagina: 1
Acties:
  • 678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 20:35
Mensen,

Ik ga met het nieuwe schooljaar beginnen met de opleiding Interactieve Media op de HvA, en ben daarvoor verplicht een laptop aan te schaffen. Nu heb ik mijn oog laten vallen, na een (hele kleine) demonstratie bij Dynabyte, op de HP TX1000. Nu is mijn vraag: wie van jullie heeft ervaring met deze laptop? Mijns inziens is hij perfect voor me omdat hij een touchscreen heeft en ik nogal heel erg veel teken. Aan de andere kant... het is geen digitaal tablet dus vraag ik me af of het de moeite waard is. De kleine maat is geen maar, eerder een pro: ik hoef geen supergroot scherm te hebben. ook zou ik graag wat meningen over de specs willen hebben: of de videokaart te doen is, en of er ook aan een XP tablet edition te komen is (ik draai voornamelijk SketchUp; geen Vista voor mij dus)...

Adviesprijzen verschillen een beetje: Dynabyte bied hem aan voor 1249, ebay heeft op dit moment een bod lopen voor ongeveer 650. Dus: wat zeggen jullie ervan?

[EDIT] Opzich is een link naar het systeem ook wel handig ;) Hit the link :)

[ Voor 6% gewijzigd door BorgMan op 11-06-2007 15:19 ]

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:59
je kunt hem beter op dynabyte kopen
heb je garantie en dat is wel handig bij een duur apparaat

• BorgMan
ben ik het opzich wel mee eens, maar het Ebaybod zag er voor de rest wel goed uit.

Niemand hier met ervaring met dit speeltje?

Verwijderd

Ben in het bezit van een tx2100, heel leuk apparaat. Naar mijn idee veel waar voor je geld..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:49:
Ben in het bezit van een tx2100, heel leuk apparaat. Naar mijn idee veel waar voor je geld..
Mooi, bedankt, nuttige reactie. Zou je nu zo vriendelijk willen zijn door de schop te pakken en dit lijkt weer wilt begraven, op GoT houden we niet zo van zombies :+

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Het touchscreen is leuk, maar niet super om mee te tekenen. Het is eerder gemaakt om de bediening wat uit te breiden zodat je niet met je vinger over een mousepad zit te raggen. Externe muis zou een optie zijn, maar het ding is gemaakt voor portabiliteit: hence the touchscreen.

Verder worden die dingen geleverd met vista, en is het wel mogelijk om er xp op te zetten als je de drivers kunt vinden ervoor. (Overigens kan ik je daar wel mee helpen, no problemo)

kwa snelheid is het ding wel redelijk in orde, maar zeker geen monster.

Btw, ik heb er zelf geen, maar ik werk bij Hp en werk er dagelijks mee....

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• BorgMan
Dit is een keiharde necropost van meer dan twee jaar maar dit moet maar eventjes...

Mijn lappy is deaud. Iets meer dan een maand geleden ging het beeld op streepjes en daarna op zwart. Ik heb wat huiswerk gedaan en ben er achter gekomen dat deze specifieke laptop serie (ik heb de tx1270, maar dit gaat de hele tx1xxx lijn aan blijkbaar) problemen heeft met de GPU. Hoe ga ik er voor zorgen dat HP mijn lappy gaat vervangen of iets anders mee gaat doen? Ik heb al gehoord dat het aan de solderingen ligt die los zijn geraakt doordat het kreng zo ongelooflijk heet wordt, maar ik ga er niet zelf in kloten; daarvoor heb ik natuurlijk geen €1250,- betaalt, en al helemaal niet om na 2.5 jaar te horen "je hebt er geen garantie meer op dus je moet betalen". Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen? Want ik heb ook al gehoord dat een reparatie door HP betekent dat ze er alleen maar voor gaan zorgen dat die soldering weer wat beter zit maar dat hij door de warmte er naar alle waarschijnlijkheid er gewoon over een jaartje ofzo weer mee nokt...

Gloeiende gloeiende gdvr, daar heb ik zo'n smak met geld voor neergelegd >_<

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zoekfunctie, hier op Tweakers en Google. Bekende problematiek, maar of deze onder de Extended Warranty die HP heeft uitgeschreven voor de problematiek valt moet je uitzoeken, HP support heeft een vreemd beleid hierin - ontmoedigingsbeleid, kort gezegd.

Vervangen, heh, tja dan moet je eerst door 5 reparaties komen met dezelfde problematische hardware, binnen de hernieuwde garantietermijn op de vervangen onderdelen, en zelfs dan is het nog een lijdensweg.

Welkom bij HP. Trouwens ook, welkom bij Nvidia. De problematiek komt ten slotte voort uit falen van beide partijen. Consistent, willens en wetens, en gedurende jaren lang.

Volgens http://h10025.www1.hp.com...n&cc=us&docname=c01300427 is de TX1000 nog steeds niet door HP gevalideerd voor de problematiek.

Voet bij stuk houden bij HP, om eerlijk te zijn. Heb ik ook gedaan. Constant verwijzen met referenties naar hun fouten, publicaties, artikels, etc. Constant alles schriftelijk doen, altijd met referenties van naam en functie van met wie je communiceert, de hele mikmak. Lijdensweg. Voor sommigen werkt het, voor anderen niet.

Punt van belang is dat HP op de hoogte was van de problematiek, maar toch doorging met ongewijzigde productie, en zelfs met extended warranty nog steeds het beleid heeft voor support om geen toezeggingen te doen, maar wel een deal met Nvidia gemaakt heeft voor compensatie (200$ per reparatie).

Trouwens, het is geen jaar waarna de hardware er na vervanging mee ophoudt. De limited warranty is 3 maanden. Meestal houdt het er mee op rond de 4 maanden marker, maar het kan ook een dag na ontvangst van de gerepareerde machine zijn.

Saillant detail, HP hanteert nog steeds hetzelfde basisontwerp wat zo gevoelig is voor hitte ontwikkeling. Ingebouwde levensduur, volgens een scan van een Tech policy document wat ingescand was door een voormalig HP medewerker en gepost op de US business support forums. Go figure.

[ Voor 41% gewijzigd door Virtuozzo op 12-04-2010 03:25 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Pagina: 1