Toon posts:

Evo N610c geeft schijfleesfout error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een Evo N610c.
Ik ben afhankelijk van mij laptop. Alle bestanden moeten bewaard blijven doordat ik op dit moment bezig ben met een stage in Curacao. Echter vanmorgen wilde ik mijn laptop opstarten en gaf hij meteen in het opstart scherm een zwart scherm met witte letters, met de tekst:
Schijleesfout
druk CTRL ALT DEL om opnieuw te starten.

dit deed ik dus, maar precies hetzelfde verhaaltje.

Ik heb de battery eruit gehaald met het effec dat ik een "Drivelock HDD Bay Password" moest invullen. Ik ben wezen googlen en ben ik erachter gekomen dat dit een beveiliging tegen diefstal is.

Nu denk ikzelf dat me hardeschijf ermee opgehouden is.
Verder kan ik haast niets los schroeven door die universele schroeven.

wat kan het zijn?
groetjes
Steve

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
Wordt de schijf nog wel herkend in de BIOS? En je vermoeden zou wel eens kunnen kloppen, maar heb je geen backup gemaakt op een CDtje dan als het zo belangrijk voor je is?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit ziet er idd uit als een dode harde schijf. Om je data te bewaren is denk ik het enige dat je kunt doen hem eruit halen (afaik heeft de N610c standaard torxschroefjes) en proberen te backuppen in een ander systeem.