1900XTX spontane fps problemen

Pagina: 1
Acties:

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vanmorgen zat ik world of warcraft te spelen toen ik opeens verrast werd met een mooie 'no signal' op me monitor waarna mijn systeem ook vastliep.
Na een reboot en weer terug in wow te zijn had ik een fps van rond de 10 ipv rond de 60 (vsync) zoals daarvoor.
Ik heb ook enkele andere spellen geprobeerd, maar in alle spellen is het droevig gesteld met de fps.

De 1900xtx van sapphire heeft me tot nu toe wel een beetje tegen gezeten met driver issues en ook artifacts door warmte (koeler er opnieuw opgezet een poos geleden en dat hielp), maar de laatste tijd had ik eigenlijk niets te klagen.

Ik vraag me dan ook af wat het nu is en wil graag me systeem weer snel op orde hebben, vandaar dat ik hier post.

Specs:
- Intel Core 2 Duo e6600 @ 3.00ghz
- 2GB pc6400 mem (super talent low latency stuff)
- Asus P5B Deluxe
- Maxtor 300gb sata hdd
Western Digital 200gb ide hdd
Wester Digital Raptor 75gb sata hdd
Nec DVD writer sata
- Creative Audigy XFI Gamer

Voor de volledigheid, 4x 120mm fan (2 voor cpu 2 in de case)

Voeding:
- Tagan 480 watt (480-U22)
De voeding kan gebruikt worden met gesplitte of gecombineerde 12v lijnen waarbij ik dus gebruik maak van de gecombineerde variant die gepaard gaat met de volgende specs:
DC Output
+3.3V +5V +12V -12V -5V +5VSB
28A 48A 30A 1.0A 0.8A 2.5A

De voeding is 'maar' 480watt, maar voor zover ik weet is tagan wel een goed merk dus dit zou niet echt problemen moeten geven toch?
Als het de voeding is kan deze dan ook de vidoekaart hebben beschadigd?

Alvast bedankt :)

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Test is een ander videokaartje mein freund :9

gezien je verleden met je 1900xtx is het je videokaart die je in de steek laat,...
(het mooiste zou zijn als je een 1900xtx kunt testen of een soortgelijke..) dan kom je erachter en ben ik benieuwd hoe snel het dan gaat! (met de nieuwste drivers uiteraard) :*)

ps: als het de voeding zou zijn dan zou je hele systeem crappy lopen! dus die Tagan kun je wel op vertrouwe mocht je met een ander videokaart hetzelfde nog hebben zou je kunnen denken aan je voeding, moederbord of geheugen...)

Succes!

[ Voor 27% gewijzigd door MauSS op 12-06-2007 09:39 ]

A world without gadgets is no world ;)

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Had gister even me pc uitgezet en wat hdd's losgehaald om te zien of het misschien aan me voeding lag. Alles liep weer goed dus ik dacht owh dan zal het wel echt me voeding zijn.

Een hdd weer aangesloten... loopt nog steeds goed.
Tweede hdd weer aangesloten.. loopt nog steeds goed.

Afijn ik heb dus niets veranderd uiteindelijk en het loopt nu toch weer goed.
De hdd's gaven zelf geen problemen en doen het nu ook nog prima, dus het lijkt me niet dat het aan een hdd lag.

Vind het toch vreemd dat me systeem zo op ze gat ging en nu doet alsof er niets aan de hand is.
Iemand nog een ideee? geen zin om met een soort tijdbom hier te zitten :)

edit, niet met een andere kaart kunnen testen, maar aangezien alles nu weer goed loopt lijkt dat ook een beetje loos.

[ Voor 21% gewijzigd door gri- op 12-06-2007 14:56 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
Kijk eens in cpuz op het tabblad moederbord als dit probleem zich weer voordoet in de toekomst. Grote kans dat PCI-E link width daar dan op x1 staat i.p.v. de standaard x16. Bekend probleem met P5B (dlx) borden.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/16x.jpg