Toon posts:

Livebox en IP range veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst: ik weet weinig tot niets van netwerken, routers en accespoints maar wil wel graag leren hoe het werkt. Ik heb eerst gezocht in de bestaande topics maar voor mij niks bruikbaars gevonden. In ieder geval niet iets wat ik helemaal begrijp.

Ik heb LB van Orange. Het signaal is te zwak op zolder. Na andere mogelijkheden geprobeerd te hebben (zoals usb wifi met antenne e.d.) ben ik uitgekomen op het advies een extra ap ertussen te zetten die dienst doet als repeater. Ik heb gekocht: Digitus ap, type DN-7018. Een netwerkkabel is geen optie.

Inmiddels heb ik begrepen dat ik eerst de IP range van de LB moet veranderen voordat ik het ap kan gaan installeren. Ik heb een duidelijke handleiding hoe dit te doen, dus dat zal waarschijnlijk wel lukken. Ik kom er echter, ook na diverse telefoontjes met de Orange helpdesk, niet uit hoe ik de instellingen in de LB kan veranderen in 192.168.2.1 wat de range is van het nieuwe ap. Bij LB staat het standaard op 192.168.1.1.

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit kan veranderen? Het moet kunnen....

Alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Waarom zou je persee de range van je livebos aan willen passen aan de accesspoint?
Kan ook prima andersom :).

Verwijderd

Topicstarter
Beste Job,

Dan zou de vraag zijn: hoe verander ik de range van het AP? Ik heb me verdiept in de LB omdat ik daar wel contact mee heb en niet met de nieuwe AP. Om contact te krijgen hiermee moet ik eerst de range veranderen.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Precies... wees blij dat je livebox werkt zoals hij werkt.. verder zou ik er met mijn vingers vanaf blijven.. hij is zo wel instabiel genoeg.

Edit: Als je het IP in je pc/laptop even handmatig instelt naar iets in de range waar je AP nu in hangt, kan je er wel bij.

[ Voor 31% gewijzigd door Martijn02 op 11-06-2007 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verander ik het IP in mijn pc dan?

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:19:
Beste Job,

Dan zou de vraag zijn: hoe verander ik de range van het AP?
In de handleiding, hoofdstuk 3.2.6
En stel dan in de ip het volgende ip adres in: 192.168.1.2
je lb is dan 192.168.1.1
je ap 192.168.1.2

Dan kan je beide apparaten benaderen.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 11-06-2007 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke handleiding bedoel je?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 20:55

boesOne

meuh

Als je nu eens je LB uitzet en je AP benadert met een UTP kabeltje. Dan kom je zeker op je AP. Dan kan je hem configgen en een ander IP geven.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• job

job

Die van je accesspoint.. daar zit een handleiding bij. desnoods kijk je op internet.
Hoofdstuk 3.2.6.

Gewoon het eerste hoofdstuk lezen hoe je uberhaupt in je accesspoint terecht komt..
Dan hoofdstuk 3.2.6..

Ik krijg het idee dat je dat ding nog helemaal hebt gelezen en meteen hier komt om te roepen dat je er niets van snapt.. (wat dan uiteraard erg logisch is).

[ Voor 41% gewijzigd door job op 11-06-2007 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee Job, dat idee klopt niet. Jammer, je gaat niet door voor de wasmachine. Ik heb me de afgelopen dagen als leek erin verdiept maar strandde bij het afstemmen van beide apparaten. Ik denk dat het lukt zodra ik wel toegang heb tot het AP of de range wel kan veranderen in Livebox. En dat zal ik blijven proberen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 20:55

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:58:
Nee Job, dat idee klopt niet. Jammer, je gaat niet door voor de wasmachine.
Das minder aardig van je. Jammer .. ok.. dat laat ik maar aan Job over verders ..
Ik heb me de afgelopen dagen als leek erin verdiept maar strandde bij het afstemmen van beide apparaten. Ik denk dat het lukt zodra ik wel toegang heb tot het AP of de range wel kan veranderen in Livebox. En dat zal ik blijven proberen.
Mijn bovenstaande tip van 't kabeltje gaat zeker lukken. Zo heb ik t ook gedaan toen ik vorige week mijn LB aansloot en niet meer op de config page van mijn router/AP kwam..

[ Voor 4% gewijzigd door boesOne op 11-06-2007 14:47 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Job kan toch wel tegen een stootje als reactie op zijn stootje? Was trouwens wel een wasmachine met usb aansluiting.

Bedankt voor de tip boesOne. Ga ik vanavond proberen. Voor de goede orde: kabel op ap en naar pc, intypen in browser: 192.168.2.1 en ik heb toegang volgens jou?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ja klopt. AP verbinden met een UTP naar je pc.
Kijk in handleiding of het AP een vast IP-adres krijgt. Zo ja? Typ in je browser het adres in.
Zo nee? kijk of je pc een IP krijgt van je AP. typ dan in bij start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig
En kijk wat er staat bij standard gateway. Dat adres moet je hebben.

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:36:
Job kan toch wel tegen een stootje als reactie op zijn stootje? Was trouwens wel een wasmachine met usb aansluiting.
Alvast bedankt.
Ik kan zeker wel tegen een stootje.. :P
Tip van de upt kabel is zeker goed... trek inderdaad alle kabels los en begin met alleen een upt tussen je pc en de ap.
ip van je accesspoint veranderen naar 192.168.1.2
Pc weer aan je lb hangen, accesspoint met draad aan je livebox hangen en verder gaan met je configuratie :).

[ Voor 123% gewijzigd door job op 11-06-2007 15:29 ]

Pagina: 1