Allround pc (€1200,-)

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:06
Hallo,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe pc. De meest recente thuis is een 4 jaar oude pc en de tweede pc is zelfs 7 jaar oud. Die gaat eruit en wordt vervangen door de 4 jaar oude en de nieuw samen te stellen pc zou weer voor een aantal jaar lucht moeten geven.

De pc zal dus een jaar of 3-4 zeker weer moeten kunnen, waarna het waarschijnlijk als een tweede pc zal gaan functioneren.

De status nu? Ik heb het een en ander gelezen en samengesteld, samen met een bekende van me die bij www.perfect-systems.nl werkt. De pc zal gebruikt worden voor normale schoolwerk. Office e.d. Verder zal het veel gebruikt worden als een multimediapc: films en muziek. Qua spellen zal er vooral Command & Conquer, race- en voetbalspellen gespeeld worden. Heel af en toe een shooter, maar dat is meer van onderliggend belang.

Wat staat er nu:

Antec Sonata III Zwart (500 Watt - ATX Miditower) € 117,22
MSI P965 NEO-F (iP965 - S775) € 90,93
INTEL Core2Duo E6320 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB )1,86 € 159,32
Arctic Freezer 7 Pro (Socket 775) € 19,16
PC2-5300 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL5.0 € 68,33
Hitachi 500 GB T7K500 5050VLA360 (SATA300 - 16 MB ) € 99,95
FDD NEC 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive – Zwart € 13,66
Asus EN7900GS/2DHT TOP - 256 MB - PCIe- TV+2xDVI € 165,92
Samsung (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 17,98
DVD±RW NEC AD-7173S SATA - Bulk – Zwart € 34,16
Logitech Cordless Desktop MX3200 € 83,65
TFT 20" LG L204WT-SF Zwart/Zilver € 232,01
Logitech X-230 2.1 Speakerset Zwart € 38,88
Microsoft Windows Vista Home Premium 32B- NL - OEM € 94,77

totaal: € 1.235,93
budget: ongeveer € 1.200,- (minder mag uiteraard ;))

De pc wordt samengesteld bij perfect-systems (PS). Redenen: in de buurt, goede ervaringen, een bekende van me en de iets hogere prijs wordt redelijk gecompenseerd. Zijn er onderdelen ergens anders tegen echt veel minder geld te krijgen (of beter onderdeel voor de zelfde prijs), dan zou dat te overwegen zijn natuurlijk (bijv. het scherm of videokaart)

Waar ligt de twijfel nog. Grootste twijfel punt is de videokaart. Redelijk veel geld voor een niet dx10 kaart. Aangezien de vorige pc al ruim 4 jaar meegaat en de verwachting is dat deze pc die looptijd ook moet halen, is het dan niet verstandiger om een "matige" dx10 kaart te nemen? Het is de eerste generatie dx10 kaarten, en zullen waarschijnlijk wel snel voorbijgelopen worden door de daaropvolgende kaarten, maar je bent dan wel voorbereid voor de dx10 spellen.

Verder twijfel ik over het tft scherm. Kwalitatief goed scherm, wat ik gelezen heb, maar qua uiterlijk wat minder, wat voor een scherm toch ook meespeelt. Een mooi, maar duurder scherm is de Samsung BW206. Een scherm zou eventueel nog ergens anders gehaald kunnen worden (progress is dichtbij voor een prijs van 261 t.o.v 281 bij PS) . En pixelgarantie? Is dat aan te raden? Ook dat is veel goedkoper bij Progress.

Waarom de gekozen onderdelen?

Van een aantal onderdelen kan ik zelf niet oordelen wat de kwaliteit ervan is, alleen afgaand op het advies en de reviews. Er wordt niet overgeclockt, het betere 5400 geheugen wordt er buiten gelaten en gekozen voor het goedkopere 5300 2x1gb geheugen. Een 500gb harde schijf gezien een vrij grote media collectie. De Hitachi komt dacht ik redelijk uit de tests en is met 99,- één van de goedkopere.

Processor: vaak zie ik de E6600 maar dat ligt gewoon buiten het budget in deze. Vandaar de E6320 (of evt de E6300).

De brander: nog een twijfeltje omdat ik bij andere samengestelde pc's toch vaak de samsungs zie staan. Toch heb ik het één en ander gelezen over problemen met lezen van bepaalde media bij de samsungs. De Best Buy geeft de 7270s, ik heb de 7273s gekozen. Een iets nieuwere, maar technisch gezien nog weinig over bekend. Verstandig?

Ook al ben ik een muziek- en filmliefhebber ben, heb ik niet gekozen voor een 5.1 setje: pc komt op de zolder en qua geluid zal dat dan toch niet hard aangezet worden, ivm geluidsoverlast. Er zal vaak zelfs met een koptelefoon gewerkt worden. Vandaar de x230 van Logitech.

Enige wat er meegaat van de oude pc is de netwerkkaart, aangezien internet vanuit de nieuwe pc gedeeld zal gaan worden.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Die kast is misschien nog wat duur. Je kan kijken naar een Sonata II, iets ouder; iets goedkoper.

Die HD van Hitachi ken ik niet goed, ik zou eerder gaan voor een Seagate of een Samsung (resp. sneller of stiller). Weet iemand anders iets beters?

Als je niet gaat overklokken, dan is die koeler niet per se nodig. Is misschien wel iets stiller dan de boxed koeler. Ik zou eerder een betere proc nemen zonder afzonderlijke koeler dan een wat mindere met een betere koeler. Denk bijvoorbeeld aan een E6750 (nog even vrij goedkoop bij Azerty), maar dan moet je wel een ander mobo (P35 ofzo). :9

Dat geheugen is prima. Goed en goedkoop. ;)

Als je ergens anders op kunt besparen, is een andere videokaart 8600GT(S) misschien ook nog wel wat voor je, dan ben je wat meer futureproof dan met een 7900. Echt grote games zie ik niet in je lijstje staan, dus C&C moet dan wel lukken. :)

Ben je van plan om je pc ook nog upgradable te houden? Dan zou ik namelijk wat meer investeren in een futureproof mobo, kan je er later nog nieuwere spulletjes opzetten...

Verwijderd

Ik vond het eerst raar dat je hierop uitkomt met een budget van 1200 euro, maar dat zal wel komen omdat je alle randapparatuur en besturingssysteem erbij hebt gedaan.

Ik raad in ieder geval Vista Home Premium 64-bit aan. 2Gig is zo goedkoop dat je later wel zal willen uitbreiden en 32-bit kan max. 3,2gig aan had ik hier gelezen.

Verder, het is wel een redelijke systeem maar het lijkt me dat 500W overkill is. Je hebt geen E6600 en ook niet echt een top-videokaart, en met een Sonata II bespaar je wel 30 euro. Ik zou dan gaan voor Sonata II en een E6600 (als je niet gaat overclocken, zelfs E6750. Die kost 175 euro dacht ik, en is sneller'.

Wat mij was aangeraden is om de X1950pro van ati te nemen ipv 7900gs. Die schijnt sneller te zijn en die versie van jou is zeker wel te duur (pricecheck zei ong 135 uit mn hoofd). x1950pro ligt rond 150 euro en is beter volgens velen.

Ik heb in ieder geval heel veel goede reviews gelezen over Samsung HDD´s, vooral qua stilte, dus als je daarvoor gaat, neem Samsung Spinpoint 500GB. Als dat geen probleem is maar snelheid, seagate barracuda´s worden veel genomen. Prijzen zijn veelal gelijk.

Ik zou als ik jou was de optie goed nadenken om een 206BW te nemen.

En ik weet niet zeker over die moederdord maar weet daar te weinig over om er echt iets over te zeggen. Ik zou zelf wel gaan voor Asus p5b met dit budget.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Oke dat systeem kan wel wat sneller. Neem iig een 1950pro zoals hierboven ook vermeld word. Verder zou ik gewoon voor een Sonata 2 gaat deze is goedkoper ruimer en een 500W voeding is een beetje overkill. Neem voor een moederbord een Gigabyte DS3 deze is 7 euro duurder maar aardig wat sneller met solid caps. Verder is je geheugen ook 5 euro goedkoper en zou ik de Samsung dvd speler wegdoen. Hiermee bespaar je 30-40 euro die je in je processor kan stoppen waardoor je een E6600 kan kopen! Als je dit hebt gedaan is je systeem goedkoper en sneller dan wat jij hierboven hebt samengestelt. Ik bedoel 1 cdrom speler kan je er altijd bijkopen maar aan je processor zit je langer vast. En neem een Samsung tft scherm!

[ Voor 3% gewijzigd door Solid_Aapie op 11-06-2007 13:21 ]

Specs

Verwijderd

Antec Sonata III Zwart (500 Watt - ATX Miditower) € 117,22

Te duur, neem een Antec 4400, 380W voeding is genoeg en is een goede kast en stukken goedkoper.

Prima moederboord, kijk ook eens naar de Gigabyte DS3, is ietsje sneller en heeft solid caps (gaat in theorie langer mee) en heeft zich vaak genoeg bewezen.

INTEL Core2Duo E6320 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB )1,86 € 159,32

Misschien kan je voor een e6600 gaan met het geld wat je vrij maakt bij andere onderdelen.

Als je stilte belangrijk vindt is dit wel lekker, boxed koeler doet het ook gewoon.

PC2-5300 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL5.0 € 68,33

Als dit het goedkoopste geheugen is is het prima.

Hitachi 500 GB T7K500 5050VLA360 (SATA300 - 16 MB ) € 99,95

Neem samsung of Seagate, deze hebben zich al bewezen en zijn stil en snel (samsung iets stiller, seagate iets sneller) heb je aan 320 GB niet genoeg?

FDD NEC 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive – Zwart € 13,66

Heb je dit echt nodig?, hoop geld voor een floppydrive.

Asus EN7900GS/2DHT TOP - 256 MB - PCIe- TV+2xDVI € 165,92

x1950 pro is sneller en goedkoper...

Samsung (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 17,98

Wil je DVD's 1 op 1 kopieeren?, zo nee, is dit overbodig.

DVD±RW NEC AD-7173S SATA - Bulk – Zwart € 34,16

Prima

Logitech Cordless Desktop MX3200 € 83,65

Belachelijk veel geld, koop een 15 euro toetsenboord (microsoft vind ik erg goed) en een muis die je echt lekker vind voor 40-50 euro. Dan heb je echt veel beter spul.

TFT 20" LG L204WT-SF Zwart/Zilver € 232,01

Kijk ook eens naar andere merken, zijn genoeg reviews op internet.

Logitech X-230 2.1 Speakerset Zwart € 38,88

Tja, er komt geluid uit.

Microsoft Windows Vista Home Premium 32B- NL - OEM € 94,77

Neem 64 bit ivm latere uitbreiding van het geheugen.

Doe er wat leuks mee

Verwijderd

@ barttange13: Ik zou zelf voor de Antec Sonata II gaan. (mooie vormgeving, vind ik zelf tenminste, en een voeding met 450W)
Met die DS3 ben ik het volledig eens! Eventueel zou je naar de nieuwe P35 moederborden kunnen kijken. Deze ondersteunen de aankomende Penryn processoren. Als je voor de E6600 gaat hoef je niet zo snel te gaan upgraden, dus zou het P35 mobo niet echt nodig zijn. (uiteraard wel als je voor de 6320 gaat ;) ) Ik zou wel een koeler doen. De Arctic Freezer 7 Pro is een goede koeler voor maar 20 euro... Geheugen ben ik het ook mee eens. Als je ooit de kriebels krijgt om toch te overclocken en je hebt die E6600 kan je hem altijd nog tot 3Ghz krijgen. (en dan is een koeler ook niet overbodig)
Neem idd 320GB is meer dan genoeg (vind ik zelf dan) en het is zo'n 30/40 euro goedkoper. Deze zou je dan in die E6600 kunnen steken. Ga idd voor de X1950 pro. Als toetsenbord zou ik een Logitech Media Keyboard kiezen. Als je een goede muis erbij wilt kan je altijd nog voor de MX518 gaan. Dan ben qua tobo en muis ook nog 20 euro goedkoper uit. Als monitor misschien een Samsung 206BW (zoals de TS al aangaf) En tja, speakers. Die X-230 speakers zijn best leuke dingen! Staat ook wel een review op Tweakers! Ga voor Vista Home Premium 64-Bit :)

Dus ff in het kort
Sonata II
Gigabyte DS3
C2D E6600
Arctic Freezer 7 Pro
Asus X1950 Pro
Seagate 320GB 16MB Cache
NEC AD-7173S 18x
Samsung 206BW
Logitech Media Elite Keyboard
Logitech MX518
Logitech X-230
Nec Floppy drive

Voor € 1021,60 . Dit is exclusief assemblage en besturingssyteem

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 17:05 ]

• Digidoo

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Ik dacht dat het Asus P5K mobo ook solid caps had. Klopt dat? Is namelijk ietsje goedkoper dan de Gigabyte. Overigens zou ik dan een E6750 pakken, nu die nog iets goedkoper is.

Verder: goeie adviezen weer van iedereen. Kijk inderdaad ook even naar je scherm. Ik zou ook voor een Samsung gaan...:)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vanwaar die hype voor 64-bit Vista? Misschien is de driverondersteuning nu wel beter, maar ik zie nog regelmatig software in de meuktracker voorbij komen die niet werkt on der Vista 64-bit en wel onder 32-bit.
Andere tip voor Vista: als je student bent, of medewerker bij een onderwijsinstelling, bestel dan Vista (business) bij www.surfspot.nl. Scheelt je ruim € 40, maar dan heb je er geen mediacenter bij.

Verwijderd

Als je gaat upgraden van 2GB naar 4GB dan ziet de 32-bit versie dat niet. Deze herkent "maar" 3,25GB! En 64-Bit herkent volgens mij wel 8GB

Is de TS er nog? :P O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 19:53 ]

• BlisterAMG
De reactie komt er zo aan ;)

Die is er zeker nog. Druk geweest de hele dag, vandaar dat ik geen reacties tussendoor had. Maar bedankt voor de vele reacties hier, meer dan ik had verwacht!

Laat ik de zaken maar 1 voor 1 afgaan.

Allereerst: harde schijf en kast. Kan inderdaad goedkoper als ik het nu zie en 320gb of 400gb scheelt toch weer in de kosten. De Samsung 320gb heb ik opgenomen in de voorlopige nieuwe lijst. De kast was lang de Sonata II, maar die steeg bij PS in prijs waarna ook nog eens voor een paar euro meer de III uitkwam, die qua vormgeving mooier was. Ik zie nu dat de Sonata II weer is gedaald in prijs en verschil is inmiddels 20 euro.

Moederbord: voorlopig heb ik nog steeds de MSI P965 NEO-F staan. De Gigabyte zie ik ook niet bij de producten die PS verkoopt. De genoemde Asus P5K Mobo staat er wel, maar er zijn diverse soorten daarvan. Welke moet ik naar kijken? En weegt dat op tegen de lage prijs van de MSI? Voor dit onderdeel als het even kan alleen naar de prijzen kijken van PS, aangezien ik de pc daar haal.

De processor: de E6600 is bij PS toch aardig duur vergeleken met de pricewatch. Aangezien ik de processor niet zelf kan/wil assembleren is dat dus geen optie om die ergens anders te kopen. Bij PS staat ie nu op 212 euro. De INTEL Core2Duo E6420 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2,13 is 180 euro, een euro goedkoper dan de E6400. Is het de moeite waard van de 20 euro extra bij een switch van de 6320 (€160) naar de 6420 (€180)?

Videokaart:

Asus EAX1950 Pro CrossFire/HTDP- 256MB-PCIe-TV+DVI €162,66
Asus EAX1950 Pro/HTDP - 256 MB - PCIe - TV+DVI €157,26

Ik neem aan dat met de Asus x1950 de versie van €157 wordt bedoeld? Is het dan verstandiger om deze te nemen of een 8600? En wanneer een 8600.......welke van de vele :P

Geheugen en boxjes blijven staan. De diskdrive kan er opzich wel uit, toch weer 13 euro, en neem aan dat er vrij weinig drivers en safety/opstartdisks nog nodig zijn in Vista?!
Een diskdrive is anders nog op een andere pc beschikbaar om eventueel over te zetten op een usb stick. De dvdspeler: 1 op 1 dvd kopieren gebeurt heel af en toe. Op zich ook niet nodig verder aangezien dat nog prima op de andere pc kan. Ook weer 16 euro.

Muis/toetsenbordcombinatie: een goede muis vind in belangrijk. Dat ie duur is klopt. Een los toetsenbord + muis was de eerste optie maar tussentijds veranderd in de mx3200. Ik zal er nogmaals naar kijken. Het media keybord plus de logitech mx620 lijkt wel een leuke optie, zou rond de 50 euro kosten dan (weinig verkrijgbaar nog, die muis.)

Het scherm: de Samsungs hebben mijn voorkeur, maar is net wat prijziger. Bij progress is de 206BW voor 261 te krijgen nu, excl. pixelgarantie (die kost 40 extra, verstandig?) Veel mooiere look en gezien de besparingen zou het te doen zijn.

Vista ten slotte: ik kreeg bij PS de aanbeveling om nu nog voor 32bit te gaan. De vraag is ook of er snel naar 4 of meer gb gegaan zal worden? En weegt deze mogelijkheid op tegen de al eerder vermelde problemen met bepaalde software? Een upgrade later kan ook nog naar 3GB.

Een aantal vragen die de revue zijn gepasseerd.

Overclocken zie ik nu niet snel gebeuren, wellicht in de toekomst, maar ik betwijfel het. Goede koeling is echter wel belangrijk denk ik, aangezien de pc in een vrij warme (lees: zeer hete) zolder staat.

Ik ben student, maar helaas biedt surfspot, naar ik meen, alleen een upgrade aan. Laat ik het zo stellen.....heb niet echt iets om up te graden ;) Plus, ik wou minimaal de premium versie.

In het kort dan nog:

- De x1950 of een 8600 (dx10 kaart?) Ook gezien de waarschijnlijk lange gebruiksperiode van 4 jaar van de pc.

- Het moederbord....welk van de te verkrijgen mobo's (bij PS) zou de voorkeur verdienen, aangezien ik geen Gigabyte DS3 zie staan.

- Pixelgarantie?

- De processor: E6320, E6420, E6600 op basis van de PS prijzen.

De tussenstand:

Antec Sonata II Zwart (450 Watt - ATX Miditower) € 97,50
INTEL Core2Duo E6420 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2,13 € 180,45
Samsung 320 GB HD321KJ (SATA300 - 16 MB) € 72,22
Asus EAX1950 Pro/HTDP - 256 MB - PCIe - TV+DVI € 157,26
DVD±RW NEC AD-7173S SATA - Bulk - Zwart € 35,85
Logitech Media Keyboard € 16,37
Logitech MX620 CORDLESS LASER MOUSE (bij complus.nl in enschede) € 36,96
TFT 20" Samsung 206BW € 261,96 (bij progress)
Logitech X-230 2.1 Speakerset Zwart € 38,63
Microsoft Windows Vista Home Premium 32B- NL - OEM € 99,77
Totaalprijs excl. montage € 1.109,06

Dit is excl. montage en evt. pixelgarantie.

Alvast bedankt voor de reacties. Moge het weer zo leerzaam zijn als de vorigen ;)
Morgen ben ik op stage, iets meer tijd om te kijken ;)

Edit:

Aangezien de prijs flink is gedaald (mede door het vervallen van een aantal onderdelen) is de E6600 iets makkelijker te krijgen nu, maar prijs/kwaliteitverhouding moet nog wel in evenwicht zijn natuurlijk, op basis van perfect-systems prijzen).

[ Voor 100% gewijzigd door BlisterAMG op 11-06-2007 21:20 ]

• Solid_Aapie
  • Nu online
Sorry maar die MSI P965 NEO-F is je systeem echt niet waard :p Ga egt voor een:
Gigabyte DS3
Asus P5B
Abit IB9
Abit Fatal1ty F-I90HD
Asus P5N-E SLI

Prijzen varieren van de 95 tot de 109 euro, al deze borden zijn van goede kwaliteit en leveren top prestaties. Ik zou zeker 1 van deze borden kiezen ipv de Neo-F dit is namelijk een ''office bord'' een beetje jammer is in zo'n pc.

Specs

• BlisterAMG
Als je dan kijkt naar de borden die op www.perfect-systems.nl staan, welke zou jij dan op dit moment kiezen? Abit en Gigabyte staan er niet tussen...

Een ander punt: de E6750 zie ik ook in andere topics vaak genoemd worden, als een goedkopere én betere processor dan de E6600. Op dit moment is die nog niet leverbaar (ik mail er even over naar PS met wat de verwachtingen zijn wanneer deze binnenkomt en verwachte prijs). Ook de verwachte prijsdalingen van Intel zijn dan interessant natuurlijk. Deze processor ergens anders bestellen wordt lastig aangezien ik nog nooit een processor heb ingebouwd en dat liever ook niet doe met twee linkerhanden. Het is inmiddels al half juni, mocht de daling begin juli zijn, dan is het de moeite waard om nog even te wachten!?

Edit: een E6750 zou een ander mobo vereisen zie ik, die ook weer duurder wordt, neem ik aan. Geen aantrekkelijke optie dus.

[ Voor 7% gewijzigd door BlisterAMG op 12-06-2007 11:55 ]

• Solid_Aapie
  • Nu online
De Asus P5B en ja de E6750 is goedkoper en sneller dus snel bestellen;)

Specs

• BlisterAMG
Solid_Aapie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:33:
De Asus P5B en ja de E6750 is goedkoper en sneller dus snel bestellen;)
Dank voor al je reacties :)

Probleem met die E6750 is dat ik dan naar Azerty ofzo zal moeten, aangezien PS em nog niet heeft en ik verwacht niet dat de prijs van PS kan concurreren met die van Azerty. Moet dus even op een rijtje krijgen waar ik uiteindelijk goedkoper uit kom (ivm korting).

De Asus P5B krijgt de voorkeur boven de P35? Of maakt dat weinig uit? Of zou het een keuze moeten worden tussen Asus-E6600 of P35-E6750? Bij Azerty is de keuze voor het P5B moederbord wel zeer ruim. Hoe zie ik welke de goede is? Ben al niet zo in de details en qua moederborden is het nog erger :)

De combinatie moederbord-processor is nu het enige probleem (ervan uitgaande dat het gekozen geheugen geen bottleneck is qua snelheid voor beide mobo's?)

De keuze is nu:

Via Azerty:

Antec Sonata II, Zwart € 86,92
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 182,81
Arctic Freezer 7 pro € 16,97
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 60,11
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 70,44
Asus EAX1950PRO/HTDP/256M, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 150,88
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 30,80
Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail € 11,79
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL € 88,20
Logitech X-230,Zwart € 37,26
GigaByte GA-P35-DS3R,Retail € 127,48 Is dit de juiste???
Ergens anders te kopen:
20" Samsung 206BW zwart € 261,43
Logitech MX620 CORDLESS LASER MOUSE € 36,31
Assemblage € 48,99
Totaal: € 1.210,39

Tegen:

Via Perfect-Systems.nl

Antec Sonata II Zwart (450 Watt - ATX Miditower) € 97,50
INTEL Core2Duo E6420 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2,13 € 178,06
PC2-5300 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL5.0 € 65,96
Samsung 320 GB HD321KJ (SATA300 - 16 MB) € 72,22
Asus EAX1950 Pro/HTDP - 256 MB - PCIe - TV+DVI € 157,26
DVD±RW NEC AD-7173S SATA - Bulk € 34,18
Logitech Media Keyboard € 16,37
Logitech X-230 2.1 Speakerset Zwart € 38,63
Microsoft Windows Vista Home Premium 64B- NL - OEM € 96,27
Nog te kiezen mobo ongeveer €120,-
Ergens anders te kopen:
20" Samsung 206BW zwart € 261,43
Logitech MX620 CORDLESS LASER MOUSE € 36,31
Assemblage € 15,00- (korting enzo)
Totaal € 1.185,83

Voor- en nadelen:

- Azerty is verder van huis dan PS.
- Het samengestelde systeem bij Azerty zal op zich laten wachten ivm de gekozen E6750, die op pre-order staat. Edit: (Azerty verwacht de cpu op 22 juli. Ruim een maand wachten dan...)

- PC bij Azerty is voor relatief weinig geld (?) beter dan de PS.

Hellup! :P

• BlisterAMG
Zoals gezegd dus pas op 22 juli de 6750.
Duurt toch te lang. Er wordt al maanden lang geklaagd over wanneer er nou een nieuwe pc komt (2e pc is een celeron 500-windows98 waar echt niet mee te werken is ;) ).

De optie is dus: E6600 of een stap omlaag naar een E6420. Wanneer het de eerste wordt, dan zal het mobo iets in prijs omlaag moeten. Is deze dan een goede optie? Asus P5B-Retail
Dan kom ik op een bijna dezelfde prijs uit als hierboven en qua snelheid heeft het weinig consequenties. Gezien de mogelijkheden op OC'en is deze optie dan ook interessanter. Eens moet de eerste keer zijn ;) (OC'en mogelijk met dit mobo/geheugen??)

Ik blijf maar vragen, maar dat is omdat ik in jullie expertise geloof ;)

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 22:59
Je kan mss kijken naar een amd x2 5600+ icm gigabyte m55s-s3...
(kga niet zeggen dat ik geen amd-fanboy ben, maar ik zie niet in waarom je deze optie niet zou overwegen)

Je hebt dan een processor die net iets moet onder doen voor een E6600 en een moederbord met firewire, raid enz... (met alle functies dus)

Als je niet gaat overklokken, is de heatpipe koeler van de amd echt heel goed en stil met C&Q...

Je kan ook kijken naar de sapphire x1950pro, de kaarten die nu worden geleverd door azerty hebben de rev2 koeler en die is echt stil en koelt beter dan de rev1.

Met al deze aanpassingen lever je niets in qua prestaties en ben je toch al weer 50-75e goedkoper uit.

;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• Digidoo

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Volgens mij bedoel je van die X1950 Pro de ultimate versie? Of niet? Daar zit toch een Zalmann koeler op? Lijkt mij anders nog stiller/beter...

• BlisterAMG
Digidoo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:11:
Volgens mij bedoel je van die X1950 Pro de ultimate versie? Of niet? Daar zit toch een Zalmann koeler op? Lijkt mij anders nog stiller/beter...
Hmmm, bedoel je die van Saphire? ik heb alleen de Asus versies bekeken bij Azerty en die hebben de versie die ik hierboven noem en een crossfire versie. Als ik naar de Saphires kijk, dan heb ik keus uit de volgende

# Sapphire Radeon X1950 Pro Ultimate, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 166,28
# Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 136,29
# Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 181,05

De XT is te duur. De Ultimate scheelt 16 euro, weegt dat verschil op tegen de 150 euro van de bovengenoemde Asus?

Over AMD: ik heb mijn meningen gebaseerd op vrij veel reviews en ik zie er maar vrij weinig waarin een AMD processor genoemd wordt als alternatief. Vandaar dat ik daar eigenlijk maar weinig aandacht aan heb geschonken. En niets ten nadele van AMD of jou, maar je bent één van de eerste die ik in de verschillende topics die over een soortgelijke pc gaan een AMD aanprijst.

Hoe meer ik denk dat ik 'em bijna heb, des te meer dilemma's erbij komen :P

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Solid_Aapie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:46:
Sorry maar die MSI P965 NEO-F is je systeem echt niet waard :p Ga egt voor een:
Gigabyte DS3
Asus P5B
Abit IB9
Abit Fatal1ty F-I90HD
Asus P5N-E SLI

Prijzen varieren van de 95 tot de 109 euro, al deze borden zijn van goede kwaliteit en leveren top prestaties. Ik zou zeker 1 van deze borden kiezen ipv de Neo-F dit is namelijk een ''office bord'' een beetje jammer is in zo'n pc.
Uhm de MSI P965 is echt goed hoor, ik heb 'm hier ook en mag zeker niet klagen. Ik haal bijna 7000 3dmarks in 3dmark06 met een 7900GTO en een E6600, wat vrij hoog is in vergelijking met scores van anderen die ik gezien heb in het grote GTO topic.
/edit: de sapphires worden volgens mij erg heet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dekar op 14-06-2007 16:12 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• BlisterAMG
Twijfel, twijfel, twijfel. Aan de ene kant wil ik nu gewoon bestellen en de iets hogere prijs van de E6600 betalen. Aan de andere kant is het eigenlijk zonde dat de E6750 beter én goedkoper is. Probleem is dat deze pas over een maand te krijgen is, wat mij eigenlijk te lang duurt. Daarbij komt dat er dan waarschijnlijk weer twijfel zal ontstaan over de videokaart, om maar wat te noemen.

3356 Antec Sonata II, Zwart € 86,92
9585 Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 200,87
4566 Arctic Freezer 7 pro € 16,93
4747 Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 60,11
14175 Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 70,54
9468 Asus P5B,Retail € 96,54
12130 Asus EAX1950PRO/HTDP/256M, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 150,88
27210 NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 30,57
11518 Logitech X-230,Zwart € 36,71
14179 Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail € 11,79
14119 Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL € 89,39
7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 48,99

Totaal € 900,24 (excl €261,- Samsung 206BW en Logitech MX620 a 36 euro)

Oftewel, precies op budget. Maar toch voelt het te duur aan, vooral door de €200 voor de processor. Het mobo kan ook nog een GigaByte GA-965P-DS3, Retail worden, weet eigenlijk niet welke de voorkeur moet hebben. Die kost €98,-. Daarbij is de harde schijf kleiner dan de eerste versie (500gb), geen 2e dvd speler (opzich ook wel overbodig, net als de diskdrive).

Aan de andere kant kan je eeuwig blijven wachten, want elke maand zijn er weer nieuwe prijsdalingen en nieuwe goede onderdelen. En ik denk dat ik met bovenstaande redelijk waar voor mijn geld krijg...

Verwijderd

Nee, er zijn niet elke maand forse prijsdalingen ;)

• BlisterAMG
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:37:
Nee, er zijn niet elke maand forse prijsdalingen ;)
Jaaaa! Anders verpest je het even ;)

Verwijderd

Ja erg hè, ik heb dat ook altijd als ik mijn zinnen ergens op heb gezet dan kan ik ook niet wachten. Dit keer probeer ik zelf wel te wachten tot 22 juli, blijft moeilijk :P
Pagina: 1