[Vista]BSOD's - (her)installeren gaat niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:24
Sinds een week heb ik regelmatig last van BSOD's in Vista.
Config:

Asus M2N SLI Deluxe - BIOS 1004
AMD x64 6000
Ati Radeon X1950XT
Corsair Dominator 4Gb

Aangezien de BSOD's steeds vaker voorkwamen, heb ik getracht Vista opnieuw te installeren.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat de schijf voor geen meter meer te formatteren is (Vista wil graag een cleane schijf voor install).
Dan maar een andere partitie pakken, Vista geinstallerd, opgestart, werkt, echter even later: BSOD.
De ene keer klapt 'ie eruit met verwijzing naar geheugen, dan weer naar de grafische kaart, dan weer een IRQ_NOT_EQUAL, weet ik wat voor diverse foutmeldingen meer.

Twee vragen:

- wie herkent dit probleem en weet een oplossing dan wel de oorzaak van de BSOD's
- hoe krijg ik toch de originele partitie waarop Vista ooit heeft gestaan weer fatsoenlijk geformateerd?

Ik wordt zo langzamerhand gek van dit probleem....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Ik liep ook elke keer tegen een BSOD aan toen ik er 4 Gb in had zitten.

Ik had er eerst 2 X 1gb dual channel geheugen inzitten, later nogmaals 2 X 1Gb dual channel geheugen bij ingestopt. Toen werd eht systeem dus instabiel onder Vista.

1 reep eruit gehaald en nu draait Vista wel stabiel. Lag niet aan het geheugen, want alle 2 nieuwe reepjes afzonderlijk getest en blijft goed. Zodra ik ze er alle 4 in heb zitten, krijg ik dus BSOD.

Nu heb ik wel gelezen dat Asus moederborden nogal eens problemen op kunnen leveren met 4 x 1GB reepjes. Ik weet zo niet waar je het precies kon checken, maar je kunt op de Asus site ergens nagaan of jouw moederbord dat probleem ook heeft.

• Snuffel
Ah, das in ieder geval de moeite waard om te proberen, dank voor de tip.

Nu nog de tip om mijn HD met Vista geformateerd te krijgen....
Zal vanavond wel de bevindingen posten van een 2Gb setup, kijkend of het dan allemaal lekker gaat.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Ik heb nog even voor je gezocht en het feit dat je 4 GB aan geheugen hebt, kan ook het probleem veroorzaken dat Vista niet installeert.

Op de site staat een patch waardoor Vista wel met 4 GB overweg kan na je installatie (ben ik net ook met toeval tegengekomen, dus kan ik vanavond zelf ook mooi proberen. Beetje zonde dat ik 1 GB niet kan gebruiken nu).

Maar anyway, dit zou het probleem dus op moeten lossen van de instabiliteit en misschien ook voor het niet formatteren van de schijf.

Error message when you try to install Windows Vista on a computer that uses more than 3 GB of RAM: "STOP 0x0000000A"

• Snuffel
Kijk, zeer nuttige info!

Ik hou je op de hoogte v.w.b. de uitkomst van bovengenoemde.

• Snuffel
Ben iets verder.....

Ik heb 2GB eruit gehaald, opniuew geformatteerd (JAWEL!!) en geinstalleerd, echter nu blijft mijn harddisk op bepaalde punten 'hangen'.

Lampje blijft gewoon aan van de HD, en er is geen enkele activiteit te bekennen....
Na resetje doorloopt hij wat gegevens, om vervolgens of door te gaan of weer te blijven hangen.....

HD is een S-ATA WD, grootte van 300Gb. Exacte type heb ik niet zo 1-2-3.

• Snuffel
Zo, probleem lijkt te zijn opgelost.

Heb 2GB eruitgehaald, Vista geinstalleerd, en gelijk Vista laten zoeken naar de goede S-ATA drivers.

Online updaten was hier de uitkomst. Alle drivers werden gevonden, en sindsdien loopt het als een zonnetje. De update voor 4GB heb ik ook gedownload, straks even de 2GB extra erin zetten om te zien of dit stabiel wil blijven draaien.

Ben er toch weer een hele avond mee kwijtgeweest.....
Wilde eigenlijk WoW spelen :P

Verwijderd

Mooi dat het werkt!

Heb gister zelf geen tijd gehad om te kijken of die patch echt werkt, maar ben wel benieuwd.
Zou je dit willen laten weten, want dan prik ik het er ook weer bij.

Welke server speel je eigenlijk, toevallig lagsorrow...ik bedoel darksorrow :)

• Snuffel
Ik heb de 2GB er weer in geprikt, en tot op heden loopt de handel rocksteady
Dus ja, de patch werkt.

En ik speel op Frostwhisper, Alliance :)

Pagina: 1