[win2k] VPN en DHCP opzetten?

Pagina: 1
Acties:

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-03 20:42
Goedemiddag mede-tweakers ;)

ik zit met een beetje een probleem,

ik heb een windows 2000 server die ik atm voor DHCP, NAT en download bak gebruik.
DHCP heb ik netjes werkend en deelt adressen uit in de range 172.16.0.2 tot 172.16.0.99 (172.16.0.1 is dus mijn server die is ingestelt als standaard gateway en dns server) mijn server haalt zijn dns weer weg bij mijn router waar ook de firewall op draait (fritzbox) nu is mijn probleem dat ik van deze server ook graag een VPN server wil maken zodat ik met vrienden Games in LAN mode kunnen spelen, voorheen gebruikten we Hamachi maar sinds dat is overgenomen ligt dit er voordurend uit vandaar dat ik dus mijn eigen server voor vpn wil instellen.

nu heb ik allebei de FAQ's hier door gelezen over hoe je DHCP en VPN opzet, maar als ik die wizard voor dhcp door loop dan kan ik de wizard voor VPN niet meer starten tenzij ik mijn DHCP server uitzet, maar dan raakt hij die config ook kwijt. nu weet ik niet hoe ik vpn en dhcp naast elkaar kan laten draaien. ik heb op ms website gekeken, gegoogeld en de FAQ's op tweakers door gelezen maar ik kom er niet uit.

mijn netwerk zit zo in elkaar:

Internet ---> Router ------> mijn vaders server (192.x.x.x) -----> Clients (192.x.x.x)
zelfde router--> mijn server (172.16.0.1) ----> mijn pc's (172.16.0.2 en hoger)

de router heeft 2 ethernet poorten en ingebouwde firewall die we beiden gebruiken, verder geeft die router mijn vaders server ip: 10.0.0.21 en mijn server 10.0.0.20 en mijn server routert dus eigenlijk die dns en nat van de router naar mijn computers.

wie o wie kan mij helpen om op windows 2000 dhcp op vpn naast elkaar te draaien?

bvd,

_/-\o_

EDIT: foutje van mij: ik bedoelde vpn en NAT ipv dhcp }:O nu heb ik even nog wat verder gezocht en nu lees ik dat het niet mogelijk is een vpn server EN NAT te hebben?

heeft iemand mischien een optie om toch vpn te hebben icm met NAT?

[ Voor 6% gewijzigd door !GN!T!ON op 11-06-2007 14:35 ]

Verwijderd

misschien ISA server een optie daarmee kan je VPN verbindingen instellen en is gelijk een lan router

ik weet alleen niet of die icm windows 2000 server werkt