[PHP] Connecten naar externe server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een aantal apache webservers. Op een van die servers draait een webapplicatie die verschillende websites kan 'parsen'. Nu voer ik vanaf andere servers een include uit op een url met bepaalde variablen. Dat werkt prima en zodoende wordt de juiste website geparst.

Echter, nu zou ik graag ook post en files variablen willen doorgeven aan de include. Dat gaat waarschijnlijk alleen als het i.p.v. een url include een gewone include betreft. Daar zit mijn probleem meteen. Is het op de een of andere manier mogelijk om servers middels php (hoeft niet perse) te laten connecten naar elkaar zodat includes rechtstreeks te benaderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
Je kan geen includes includen via internet. Wat je wel kan doen is FTP verbinding zien te mounten en die dan te includen (zal niet al te snel zijn) of een API bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Post kan ik niet direct een goed antwoord op geven, maar is iets met fsockopen().

Via een fopen(url) kun je een url inladen als tekst, een get meegeven is hier dus goed mogelijk. Let hierbij op dat je via fread() de data moet binnenhalen in kleine blokken, omdat de grootte niet bepaald kan worden.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt apache zo instellen dat hij die php scripts als tekst doorgeeft en niet parsed maar dit lijkt mij geen mooie optie. Ik zou zelf gaan kijken naar CURL en een XML oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

Je krijgt denk ik sowieso kromme constrcuties, maar wat misschien ook nog mogelijk is

server 1 -> request om include.php bij server 2
server 2 -> request in het bestand include.php om variabelen.php bij server 1 (ipv deze met een post mee te sturen)

(dit heb ik niet getest, en het is zeker geen nette oplossing maar zou kunnen werken)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!