Smartcards voor satelliet

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wie heeft ervaring met het maken van smartcards voor digitale satelliet? Ik zou graag willen weten hoe dat werkt :)

Verwijderd

Je zou hier ffies kunnne gaan kijken:
www.sat4all.com

• Bigfoot
Op donderdag 08 februari 2001 18:13 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
Je zou hier ffies kunnne gaan kijken:
www.sat4all.com
Heb je zelf ook ervaring met die sat smartcards??

Verwijderd

Op zich perfect.Hou alleen wel in de gaten wat je wilt Irdeto of Seca en kies hiervoor de juiste kaart (MOSC Goldcart piccard met 1 of 2 pics 8515 of jupiter) in combinatie met de juiste progger en files kun je dan zo ongeveer alles zien wat er te zien valt.
Je moet echter wel realiseren dat het in de eu niet toegestaan is.
Er zijn overigens betere boards op dit gebied als degene waar je de vraag nu stelt.

succes en onthoudt de volhouder wint.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 09:42 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Heb je zelf ook ervaring met die sat smartcards??
Ik niet, maar mijn vader wel. We hebben zelf hier een analoge en een digitale. Gigantisch veel kanalen *D

• Bigfoot
Ik blijf nog even in deze oude topic voor een nieuwe gerelateerde vraag.

Ik heb namelijk een Humax met CI module waar nu een Viaccess smartcard in zit. Als ik nu Seca en Irdeto kanalen wil bekijken, moet ik dan een aparte module daarvoor hebben, of alleen een geschikte smartcard?

Sorry, ik ben echt een newbie hoor ;)

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
Voor deze vraag kun je idd beter bij satvoordinges terecht... zij hebben een forum dat daarover gaat. Als je een ci module hebt voor alleen viacces, zul je alleen viacces gecodeerde kanalen kunnen ontvangen. Mogelijk is het een gecombineerde cam???? Kun je nu al nl. zenders ontvangen. Voor de rest kun je seca ontvangen met een mediaguard (seca) ci-cam (of hoe heet dat) en irdeto; je raad het al; met een irdeto cam. Verder kun je (natuurlijk alleen voor experimentele doeleinden >:) ) allerlei kaartjes zelf maken.
Succes

-knip-
Geplaatst door Bigfoot72 - woensdag 13 juni
Ik blijf nog even in deze oude topic voor een nieuwe gerelateerde vraag.
Ik heb namelijk een Humax met CI module waar nu een Viaccess smartcard in zit. Als ik nu Seca en Irdeto kanalen wil bekijken, moet ik -knip-

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• Bigfoot
Ik weet niet of het een gecombineerde CAM is, het zal wel niet. Wel zijn er nog 2 open slots, ik neem aan dat ik daar dan een SECA module in kan plaatsen. Wat zou zoiets kosten?

• kockie
Een cammetje kost nog wel een paar centen :( . kijk maar eens op de site van een sat- speciaalzaak, daat staan ze met bosjes te koop. Reken op een prijs van fl 325 of zo
Maarre, kun je nu nog geen nl zenders ontvangen? dan heb je namelijk al irdeto of seca...

• Bigfoot
Nooit geprobeerd, die zijn allemaal gecodeerd namelijk, en had daar tot voor kort geen smartcard voor.

Deze heb ik http://www.techtronics.com/uk/shop/10-receivers-humax-f1-vaci.html

Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/satellite-tv/humax-f1-vaci.jpg

• kockie
Nou, een irdeto cam kun je er in ieder geval in kwijt... of een seca cam ook kan staat niet in de beschrijving. Maarre als je dezelfde vraag stelt op www.sat"voordinges".nl krijg je vast een beter antwoord.

Succes

• Bigfoot
Op woensdag 13 juni 2001 14:28 schreef kockie het volgende:
Nou, een irdeto cam kun je er in ieder geval in kwijt... of een seca cam ook kan staat niet in de beschrijving. Maarre als je dezelfde vraag stelt op www.sat"voordinges".nl krijg je vast een beter antwoord.

Succes
Nou een Seca past er ook wel in dacht ik hoor. Canal+ zit toch op Irdeto? Of zou dat binnenkort ook op Viaccess komen? Anders wacht ik nog wel even. Ik had begrepen dat Irdeto een aflopende zaak was.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 14:37 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Nou een Seca past er ook wel in dacht ik hoor. Canal+ zit toch op Irdeto? Of zou dat binnenkort ook op Viaccess komen? Anders wacht ik nog wel even. Ik had begrepen dat Irdeto een aflopende zaak was.
Canal Digitaal (www.canaldigitaal.nl) zitten op Seca tegenwoordig, Irdeto is inederdaad een aflopende zaak. De Nederlandse zenders zitten nog wel op Irdeto zover ik weet. Maar je kunt beter voor Seca gaan.

• Bigfoot
Nu heb ik alleen Viaccess zoals ik zei en ik denk dat ik eerst daar maar wat mee ga experimenteren. Als dat allemaal lukt kan ik altijd nog een Seca cam erbij zetten.

• MaxDamage
  • Laatst online: 09-03 21:51
Op woensdag 13 juni 2001 15:03 schreef Bigfoot72 het volgende:
Nu heb ik alleen Viaccess zoals ik zei en ik denk dat ik eerst daar maar wat mee ga experimenteren. Als dat allemaal lukt kan ik altijd nog een Seca cam erbij zetten.
Als je besluit een seca cam te kopen, neem dan een aston 1.05.
De 1.05 heeft nog geen landencode erop zitten. Als ik de verhalen in nieuwsgroepen geloven werkt versie 1.06 geeneens met zelfgemaakte kaartjes.

• Bigfoot
Ja binnenkort zal ik wel een SECA cam kopen, moet nog even uitzoeken welk merk enzo. Je kunt dan heel wat zenders decoderen :)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb de Strong SRT-8000 met een Goldcard (self-made).
Als ik om 21:00u begin met zappen kan ik naar bed als ik al m'n 999 kanalen heb gehad. ;)

Digitale Satelliet HEERST! :P

• Bigfoot
Iraq TV is toch nog wel mijn favoriet hoor ;)

• Bigfoot
Wie weet waar je het goedkoopst een landcode-vrij SECA cam kan kopen?

Helaas is daar geen Pricewatch voor :(

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Op donderdag 14 juni 2001 09:20 schreef Bigfoot72 het volgende:
Iraq TV is toch nog wel mijn favoriet hoor ;)
Hmmz, ik vind lokale Egyptische zender ook wel wat hebben ...

En wat dacht je van het Mexicaanse Film-kanaal ? ;)

• Bigfoot
Op donderdag 14 juni 2001 12:34 schreef Serum het volgende:

[..]

Hmmz, ik vind lokale Egyptische zender ook wel wat hebben ...

En wat dacht je van het Mexicaanse Film-kanaal ? ;)
Waar zit dat Mexicaanse kanaal?

Verwijderd

Bij xtrasat zijn Aston Cam's (v.105) op het moment 379 piek, goedkoopste wat ik tot nu toe heb gezien.

http://www.xtrasat.com/xtrashop/

De satelliet startpagina is ook best handig, http://satelliet.pagina.nl/

Op viaccess zitten ook wel wat leuke zenders, oa het Viasat pakket, maar dat zit op Sirius2/3 weet niet of je een draaibare schotel hebt.

• MaxDamage
  • Laatst online: 09-03 21:51
Bij www.satellietwinkel.nl, dat is de online-shop van www.wwsat.nl, staat de aston seca 1.05 voor 329,-.

Verwijderd

Hm, goede tip, wel erg nette prijs ... Heb er zelf al een, maar m'n ouders moeten ook nog van UPC af en aan de schotel :)

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:23
Ken iemand zeggen wat je nu precies nodig heb om een kaart te kopieeren ?
Zie namelijk zoveel programmers enzo

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 06:36

Mist

Een gevaar op de weg

Op maandag 25 juni 2001 21:06 schreef eXistenz het volgende:
Ken iemand zeggen wat je nu precies nodig heb om een kaart te kopieeren ?
Zie namelijk zoveel programmers enzo
Kopieren is niet het juiste woord.
Je kunt de software (lees: codes om alle zenders te kunnen zien) gewoon van Internet halen en dan met een programmer in een lege kaart laden.
Die files zul je alleen zelf moeten zien te vinden...

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Bigfoot
Een Aston Seca heb ik van http://www.bakkerelectronics.com/onlineshopnl/online_winkel.htm daar kost die 300,-

En met een Goldprogrammer kun je kaartjes (voor tuinhekjes etc) maken. Er zijn ook nog complexere programmeurs waar je meer soorten kaartjes (naast Goldwavers) kunt proggen.
Pagina: 1