Toon posts:

Contact personen exporteren

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met Outlook 2003 en een 2003 exchange server de contactpersonen te exporteren naar word oid.
Ik kan wel van een contactpersoon een VCard opslaan en deze dan openen in word, maar dat is niet wenselijk als ik dit straks voor ongeveer 2000 mensen moet doen.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Ook printen van uit outlook zelf is niet wenselijk. Het moet echt vanuit word(vanwege de opmaak mogelijkheden).

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:09:
Is het mogelijk om met Outlook 2003 en een 2003 exchange server de contactpersonen te exporteren naar word oid.
Ik kan wel van een contactpersoon een VCard opslaan en deze dan openen in word, maar dat is niet wenselijk als ik dit straks voor ongeveer 2000 mensen moet doen.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Ook printen van uit outlook zelf is niet wenselijk. Het moet echt vanuit word(vanwege de opmaak mogelijkheden).
Je kunt ze exporteren, bijvoorbeeld naar dbase of access.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Je kunt ze exporteren, bijvoorbeeld naar dbase of access.
Het moet echt vanuit word(vanwege de opmaak mogelijkheden).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat heb je nodig dan ?
Je kunt gewoon naar CSV exporteren, daar je de relevante info uithalen voor je Word documentje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er etiketjes van maken, dus naam adres etc.
Ik heb tot op heden nog geen mogelijkheid gevonden om naar wat dan ook te exporteren.

Als ik een lijst heb van 20 mensen. Deze staan NIET in een distributielijst. ze hebben wel alle andere info ingevuld. Ik sorteer dan op catogorie. en dan uit catogorie: AAA wil ik bijv. alle of 3 gebruikers de info in een word documentje om een etiketje te maken.

Nu lukt het me wel om dit persoon voor persoon te doen. Maar dan heb ik steeds maar 1 en als ik dit vaker en met steeds meer mensen moet doen (steeds andere selecties) gaat dat vervelend worden.

Graag info over hoe en waar te exporten

• StevenK
Voor het inlezen in Word heb je toch een databaseformaat nodig...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon bestand->import/export->exporteren naar bestand-> comma gescheiden->contacts selecteren.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Word->Standaard opmaak Etiket.
Contactpersonen export ->csv.

Samengesteld document Voeg je opmaak + contactpersonen samen. Print klaar.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 14:38

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik kan me niet voorstellen dat je gezocht hebt. Zelfs met nederlandse termen vind je op Google zoveel uitleg...? :?

2e hit op Google:
kan middels "bestand" en dan importeren / exporteren,

maar...............

je kunt rechtstreeks vanuit Outlook het geheel "opstarten":

Voor deze procedure hebt je Microsoft Word nodig.

Zorg ervoor dat de map met contactpersonen wordt weergegeven in het Outlook-adresboek.

Klik in Word op Enveloppen en etiketten in het menu Extra.

Klik op het tabblad Etiketten als je op etiketten wilt afdrukken.
Klik op het tabblad Enveloppen als je op enveloppen wilt afdrukken.

Klik op Adresboek voor het adres dat je wilt toevoegen.

Klik in het vak Namen weergeven uit op de naam van de map waarin de gegevens van de contactpersoon zijn opgeslagen. De mapnaam verschijnt onder de kop Outlook-adresboek.

Klik op Postlijst, Thuis of Overige voor het type adres dat je wilt gebruiken.

Dubbelklik op de gewenste vermelding.

Klik op de eventuele andere opties die je wilt gebruiken.
Als je help wilt bij een optie, klik je eerst op het vraagteken en vervolgens op de betreffende optie.

Klik op Afdrukken...........

Voila...........
Bron

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
@StevenK: Nope geen databaseformat nodig. Ik heb wat gevonden dankzij Rowdy.nl.

@Rowdy.nl: Dat werkt dus niet bij office 2003, maar je quote bracht me wel in de buurt.

@KillerAce_NL: Sorry werk normaal niet met gepersonaliseerde menu's... nieuwe pc :X

@William/Ax3: Ook thnks samen met die van rowdy.nl lukte dit.

_/-\o_

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:17:
@StevenK: Nope geen databaseformat nodig. Ik heb wat gevonden dankzij Rowdy.nl.
Ook .csv is een databaseformaat. Het hele punt is dat word een database nodig heeft om die etiketten te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
nee in word is het mogelijk naar het schijnt om gelijk een heel adresboek te openen en toe te voegen dus helemaal geen .csv nodig dat is wat ik bedoelde. ;)

Edit>> hoewel dat natuurlijk ook wel een database is opzich...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 14:49 ]

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:35:
nee in word is het mogelijk naar het schijnt om gelijk een heel adresboek te openen en toe te voegen dus helemaal geen .csv nodig dat is wat ik bedoelde. ;)
Ja, ik zie het. Nooit geweten. Bij een samenvoegdocument kun je direct een .pab als gegevensbron opgeven.

Pagina: 1