[Thunderbird Portable]

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:09
Ik gebruik thunderbird portable maar na een vastloper herkent hij m'n mail niet meer. Ik heb de map profile/mail, de files profile/abook.mab en profile/prefs.js al in een nieuwe geinstalleerde map gekopieerd maar niets. Bij importeren krijg je alleen outlook/outloop express.
Dit is toch absurd, de mails en bestanden staan er nog gewoon op, maar die mail willen lezen, ho maar

Dit heb ik dus gedaan:
If you're using a local copy of Thunderbird, you may wish to just copy your local Thunderbird settings right into Thunderbird Portable. Your local Thunderbird profile is usually installed in C:\Documents and Settings[user]\Application Data\Thunderbird\Profiles\default.???\ Just copy all of those files to the Data\profile directory within Thunderbird Portable. Sometimes, certain profiles will cause the launcher to fail or hang. In that case, start from scratch and try just copying your mailstores (Mail and ImapMail directories) as well as your prefs.js and abook.mab files.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Nah, ik zal m'n vraag wat anders stellen; ik heb een paar mappen eindigend op .sbd en .msf en extensieloze bestanden bevatten. Hoe krijg ik die binnen m'n weergave in thunderbird zodat ik de mails daaruit kan importeren? Heb geheel internet afgezocht; niets te vinden, zo moeilijk kán het toch niet zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hoeft helemaal niks te importeren. Gewoon de juiste bestanden op de juiste plek zetten. Welke bestanden waar terecht moeten komen staat volgens mij gewoon in die quote, en staat ook wel uitgebreid op internet.

Ow, en edit je post gewoon even als je iets toe wilt voegen, in plaats van je topic binnen 2,5 uur te kicken ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Orion84 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:28:
Je hoeft helemaal niks te importeren. Gewoon de juiste bestanden op de juiste plek zetten. Welke bestanden waar terecht moeten komen staat volgens mij gewoon in die quote, en staat ook wel uitgebreid op internet.
Zoals duidelijk in de OP staat herkent hij m'n mailboxen en settings niet, óók niet als die in de correcte mappen staan.
Ik heb de vorige keer alles opnieuw handmatig terug kunnen zetten. Nu is hij na vast gelopen te zijn WEER alles kwijt. Het staat nog in exact dezelfde directorystructuur, maar in thunderbird krijg ik automatisch de wizard voor alles importeren. Klik ik die weg dan heb ik een lege thunderbird en géén accountinstellingen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
# Open up profiles.ini in a text editor. The file is located in the application data folder for Thunderbird:

* On Windows Vista/XP/2000, the path is %AppData%\Thunderbird\
* On Windows 95/98/Me, the path is usually C:\WINDOWS\Application Data\Thunderbird\
* On Linux, the path is ~/.thunderbird/
* On Mac OS X, the path is ~/Library/Application Support/Thunderbird/

# In profiles.ini, locate the entry for the profile you've just moved. Change the Path= line to the new location. If you are using a non-relative pathname, the direction of the slashes may be relevant (this is true for Windows XP).
# Change IsRelative=1 to IsRelative=0.
# Save profiles.ini and restart Thunderbird.

en dat gewoon van de mozilla site.
http://www.mozilla.org/support/thunderbird/profile#move

op die manier moet het werken. doet het bij mij in ieder geval. (de gewone tb, maar volgens mij werkt het ook voor de portable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
freggell schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:40:
op die manier moet het werken. doet het bij mij in ieder geval. (de gewone tb, maar volgens mij werkt het ook voor de portable)
Helaasch. Die ben ik ook al tegengekomen, maar bij de portable thunderbird heb ik nog geen profiles.ini kunnen vinden.
Op diverse plekken wordt geadviseerd om ThunderbirdPortableSettings.ini compleet te verwijderen zodat je "vers" begint met een verse install. Dan herkent hij niets. Door

code:
1
2
3
[ThunderbirdPortableSettings]
LastProfileDirectory=G:\PortableApps\ThunderbirdPortable\Data\profile
AgreedToLicense=YES

in te voeren moet hij het normaal gesproken gewoon doen en de mails vinden. Na een crash doet hij dat echter ook niet. Anders was het een simpel verhaal geweest :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
en als je de volledige profiles directory copieerd naar de nieuwe install?

Bij mij maakt het nameljik allemaal niks uit. wat ik ook probeer. hij leest de mail altijd in.
nieuwe install, oude install.....

Misschien verkeerde directory struktuur?
Als je een default structuur aanhoud heb je de ThunderbirdPortableSettings.ini helemaal niet nodig.

Welke versie van portable tb gebruik je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
freggell schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:27:
en als je de volledige profiles directory copieerd naar de nieuwe install?

Bij mij maakt het nameljik allemaal niks uit. wat ik ook probeer. hij leest de mail altijd in.
nieuwe install, oude install.....

Misschien verkeerde directory struktuur?
Als je een default structuur aanhoud heb je de ThunderbirdPortableSettings.ini helemaal niet nodig.

Welke versie van portable tb gebruik je eigenlijk?
Prik mij maar lek. Ik gebruik overigens simpelweg de nieuwste van de website. Af en toe crasht ie (usb-stick) en dan kan je weer opnieuw beginnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-06 21:16
Autoreply schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:01:
[...]

Prik mij maar lek. Ik gebruik overigens simpelweg de nieuwste van de website. Af en toe crasht ie (usb-stick) en dan kan je weer opnieuw beginnen :?
Lekprikken zal ik niet doen; tegen de regels. Maar wat je wel kunt doen is proberen om de normale Thunderbird even te installeren en dan jouw data-map (dus de portable) de importeren. Zo heb ik ook een keer m'n account weten te herstellen. Vervolgens exporteren naar een 'verse' Portable versie.
Pagina: 1