bolletje onder zijspiegel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Het is me opgevallen dat tegenwoordig zeer veel auto's onder de zijspiegel van de passagierskant een klein bolletje hebben zitten. Het bevindt zich ook enkel aan de kant van de passagierskant en nooit (ik heb het toch nog nooit gezien) aan de kant van de bestuurder. Dit weekend even zitten brainstormen met kameraden wat dit zou kunnen zijn, maar niemand had een idee. Het is vooral vreemd dat het zich slechts aan 1 kant bevindt. Je zou kunnen zeggen 'het dient daar of daar voor', maar waarom dan maar aan 1 kant???

Wie helpt me dit mysterie oplossen?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Waarschijnlijk de temperatuursensor..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik zie het vaak zat aan beide kanten.

maareuh ik denk dat veel mensen het alleen rechts hebben omdat ze dan in die spiegel kunnen kijken ipv hun nek te draaien en tegen de bijrijder aan zitten te kijken ipv uit het raam

edit:
ow je bedoelt niet zo'n bolle opplak spiegel?

[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 11-06-2007 09:48 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
MrSleeves: de temperatuursensor bij mijn auto zit in de voorbumper, en toch heb ik zo een bolletje aan mijn spiegel...

basieP: nee geen opplakspiegel :) Het is een klein bolletje dat aan de onderkant (dus de bodem zogezegd) van de zijspiegel hangt..

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij is het gewoon de temperatuursensor, bij geel auto's zit dit onder rechter buiten spiegel.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

cman schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:52:
MrSleeves: de temperatuursensor bij mijn auto zit in de voorbumper, en toch heb ik zo een bolletje aan mijn spiegel...
Is die in de voorbumper niet voor de climate-control/airco?
Mijn 206 had er ook alleen onder de rechterspiegel één. Als je er een aansteker een eindje onder hield, steeg de temperatuur op de board-computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

MrSleeves schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:13:
Is die in de voorbumper niet voor de climate-control/airco?
Mijn 206 had er ook alleen onder de rechterspiegel één. Als je er een aansteker een eindje onder hield, steeg de temperatuur op de board-computer.
Dat klinkt logisch. Als ik een aansteker onder mijn gordijn houd stijgt de temperatuur op mijn slaapkamer ook :D

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Whaha MrSleeves, opmerking van het jaar 8)7

een peugeot 206 heeft idd onder de rechterzijspiegel een 'bolletje'. Is voor de temperatuur :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59
Vele andere auto's ook, dit is inderdaad de temperatuur sensor voor de omgevingstemperatuur. Als ik mijn auto gewassen heb dan is het ook een stukje kouder volgens de boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het regent druipt het water heel netjes langs dat bolletje naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Dit vraag ik mij ook al een hele tijd af! Ik zal straks eens testen of het een temperatuur sensor is bij mij (dmv de aansteker test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aansteker test is in dusverre geslaagd dat ik nu de roet van m'n rechter buitenspiegel af gepoetst heb, en het volgens de auto inderdaad 52 graden was. Dat zijn er 20 meer dan zonder aansteker...

Bij Peugeots is het in elk geval de tempmeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

CrashOne schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:55:
Volgens mij is het gewoon de temperatuursensor, bij geel auto's zit dit onder rechter buiten spiegel.
Hmmm, ik heb het ook bij andere kleuren op die plek gezien... :?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

McBoom schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:44:
[...]
Hmmm, ik heb het ook bij andere kleuren op die plek gezien... :?
Ja, klopt! Had laatst ook een blauwe gezien die dit heeft! :P

geel, veel, kleine typo

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Is het geen verlichting om je auto te zoeken op op een grote parkeerplaats oid ?

M'n pa heeft zo'n 'find' knopje op de AB van z'n V70 zitten, alle lampen incl lampjes onder de spiegels gaan dan een minuutje aan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

niet echt een zinnige reactie, wel?

[ Voor 100% gewijzigd door Fisico op 11-06-2007 23:16 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Laatst online: 10-10-2018
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:10:
De aansteker test is in dusverre geslaagd dat ik nu de roet van m'n rechter buitenspiegel af gepoetst heb, en het volgens de auto inderdaad 52 graden was. Dat zijn er 20 meer dan zonder aansteker...

Bij Peugeots is het in elk geval de tempmeter :)
Ok, ik heb een citroen dus dan zal het wel hetzelfde zijn. Merci om het voor mij te testen, hoef ik geen roet van mijn spiegel af te poetsen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Bij mij zittie onder de bestuurders-spiegel. Is gewoon een temperatuursensor :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:57:
Is het geen verlichting om je auto te zoeken op op een grote parkeerplaats oid ?

M'n pa heeft zo'n 'find' knopje op de AB van z'n V70 zitten, alle lampen incl lampjes onder de spiegels gaan dan een minuutje aan.
Hoe handig is het om een piepklein zwart plastic bolletje onder je spiegel te verstoppen dat dan aan je rechter portier, vermoedelijk zwart, licht afgeeft als je op een knop drukt om hem te zoeken, terwijl je auto standaard met bi-xenon voor, breedstralers voor, richtingaanwijzers voor en aan de zijkant onder de spiegel, drie remlichten, twee mistacherlichten, twee achteruitrijlampen en twee gewone achterlichten geleverd wordt?

Sowieso is dat bolletje om te voelen net een hard rubberen ding dus dat zou eerder een knopje zijn, zo op het gevoel, dan een lampje. Maar je auto zoeken doe je met de meeste merken dus gewoon met de "op slot" knop en dan doet ie een paar van je normale lampen aan, of hij knippert 30 seconden met je richtingaanwijzers, of iets in die geest. Daar gaan ze geen extra lapmjes voor bijbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:25:
Hoe handig is het om een piepklein zwart plastic bolletje onder je spiegel te verstoppen dat dan aan je rechter portier, vermoedelijk zwart, licht afgeeft als je op een knop drukt om hem te zoeken, terwijl je auto standaard met bi-xenon voor, breedstralers voor, richtingaanwijzers voor en aan de zijkant onder de spiegel, drie remlichten, twee mistacherlichten, twee achteruitrijlampen en twee gewone achterlichten geleverd wordt?
Niet om hem te zoeken, eerder omdat je dan ziet waar je stapt als je het portier opent. Anders kan je in een waterplas stappen, dan zie je dat voor je het voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:06
Renault Megane Scenic heeft het ook, en het is inderdaad eeen temperatuursensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik begrijp niet helemaal waar nu op gedoeld wordt. Heeft iemand er een foto van?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Onder de rechterspiegel zit een klein bolletje waarvan je in eerste instantie denkt dat het een druppel is (het heeft in ieder geval dat formaat en vorm ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:27:
[...]
Niet om hem te zoeken, eerder omdat je dan ziet waar je stapt als je het portier opent. Anders kan je in een waterplas stappen, dan zie je dat voor je het voelt ;)
Eh, kan aan mij liggen, maar eh...
- het was een zwart plastic bolletje
- hij zit aan één kant van de auto, en precies níét aan de bestuurderskant
- als het een lampje was geweest om te zorgen dat je niet tot je enkel in de opengelegde rioleringsbuis verdwijnt, dan zou de TS waarschijnlijk wel opgevallen zijn dat het een lampje was en er dus een ander of geen topic over geopend hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALS het een uitstap lampje was, zou het op de meest domme plek ooit zitten, je spiegel gaat nl met de deur mee. Je zou dan alleen onder de deur door kunnen kijken. Zo'n uitstaplamp zit meestal aan de onderkant van de deur, recht naar beneden schijnend. Verder zijn we het er volgens mij wel over eens dat het de temp sensor is :)
Pagina: 1