Toon posts:

Parallels: Non-standard Bootcamp configuration

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista staat bij mij geïnstalleerd op een 20gig partitie op mijn MBP. Ik heb de partitie aangemaakt met Bootcamp 1.2. Nu zou ik graag deze partitie ook willen openen met Parallels. Maar dan krijg ik volgende boodschap:

More than one Windows partitions are found. This is not a standard Boot Camp configuration. Please refer to the Parallels Desktop for Mac User Guide, Using Boot Camp Windows XP Installations chapter for instructions on how to configure Parallels virual machine in case of a non-standard Boot Campt configuration on your Macintosh computer

Het vreemde is dat mijn Vista installatie wel maar uit 1 partitie bestaat, in tegenstelling tot wat Parallels beweerd. Het is Parallels 3.0 build 4124. Ik ben ook op zoek gegaan naar hun uitleg in de User Guide en ben na veel doorwijzingen hierop uitgekomen. Persoonlijk kan ik er niet helemaal aan uit, maar het gaat ook weer over een installatie met meerdere partities, wat bij mij dus niet het geval is. Ik heb de partitie nog niet opnieuw aangemaakt, maar ik hoop het ook niet te hoeven doen, heb namelijk al heel wat tijd gestoken in mijn Vista installatie te finetunen. Iemand een idee?

Alvast bedankt

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:37

Step

step@tweakers.net#

Ik krijg dezelfde melding als ik mijn externe schijf met partities (NTFS en HFS+) in mijn MBP heb zitten, deze moet ik er dan eerst uithalen en dan kan ik booten en 't er weer in stoppen.

Hoe is jouw situatie daarmee?

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt volkome gelijk. Heb een externe schijf met een FAT32 en een HFS+ partitie. Als je die volledig afkoppelt kan hij opstarten. Helaas trekt mijn MBP vista in parallels niet zo vlot en krijg hij mijn keyboard en muis inputs niet aan. Maar dat is weer een ander probleem.

Merci voor de tip