Ik wil net mijn Ipod aan mijn nieuwe computer hangen via de usb front ingang, en dit werkte dus niet. Ik dus zoeken naar een oplossing, eerst hardwarematig (andere hardware gebruikt, USB stick), en daarna even gekeken naar drivers. Drivers zijn standaard MS, dus dat moet prima zijn. Ik verder zoeken in topics hier en google o.a.. Daar maakte mensen melding van installatiefouten van hardware die wel tot dit soort problemen leidde. Ik heb dus daarop de door EMPC in mekaar gezette kast maar even uit elkaar gehaald, en de moederbord manual erop nageslagen. Waar kom ik achter? USB front ingang zit aangesloten op een FIREWIRE poort! Volgens de manual is er nu kans op gare hardware, als in firewire/usb hardware/chips op het moederbord. Daarnaast doet mijn USB stick niks meer in andere pc's (laptop en niet in desktop) evenals mijn Ipod. Ik vrees nu het ergste, dat niet alleen mijn mobo gaar is door deze klunsen, maar ook mijn USB stick en mn Ipod!
Mijn vraag: Kan dit? Zijn oorzaak en gevolg zoals hierboven beschreven inderdaad oorzaak en gevolg of heeft het defect raken van mijn randapparatuur niks te maken met het verkeerd aansluiten van de front usb poorten?
ps
Ik had voor het eerst een pc laten samenstellen en laten bouwen door een computerbedrijf, zodat ik eventuele DOA problemen zou voorkomen, inclus lange RMA procedures! Nou ik bouw m'n pc's voortaan weer zelf!
Het gaat om een:
Gigabit AM2 GA-M55S-S3 (2.0)
AMD Athlon X2 3800+
2048MB Kingston Valueram
Nvidia Geforce 8500 GT
(zeg maar de best buy van mei van de frontpage)
Mijn vraag: Kan dit? Zijn oorzaak en gevolg zoals hierboven beschreven inderdaad oorzaak en gevolg of heeft het defect raken van mijn randapparatuur niks te maken met het verkeerd aansluiten van de front usb poorten?
ps
Ik had voor het eerst een pc laten samenstellen en laten bouwen door een computerbedrijf, zodat ik eventuele DOA problemen zou voorkomen, inclus lange RMA procedures! Nou ik bouw m'n pc's voortaan weer zelf!
Het gaat om een:
Gigabit AM2 GA-M55S-S3 (2.0)
AMD Athlon X2 3800+
2048MB Kingston Valueram
Nvidia Geforce 8500 GT
(zeg maar de best buy van mei van de frontpage)
| system specs |