Toon posts:

Installatie SerComm AS3600

Pagina: 1
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SerComm AS3600 printer servertje liggen die ik vandaag even dacht te installeren.Dit viel dus nogal tegen. Dit servertje heeft een UTP en power aansluiting, dus weinig in te drukken of te resetten. Hier een foto.

Ik ben in eerste instantie naar sercomm.com gegaan, maar die zijn blijkbaar niet groot geworden door hun service. Geen support afdeling o.i.d.

Googlen bracht ook niet veel op. In een japans word document zag ik biadmin staan, dus dat heb ik gedownload. Maar biadmin kan het apparaat niet vinden. Verder erg weinig te vinden over dit apparaat.

Op mijn router zie ik ook geen ip adres dat wordt toegekend. Ik heb dus ook geen idee op welk ip adres ik dit ding zou kunnen benaderen om het e.e.a. in te stellen (als dit al kan).

Mijn vraag is dus of iemand mij opweg kan helpen met het installeren van dit ding.

Thanks

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11
Via Google kwam ik op dit Word document waar het volgende IP wordt genoemd: 172.31.11.61

Misschien dat je dat eens kan proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat ip adres wil niet werken. Op het servertje zal al een stickertje met het ip 172.17.114.208, maar dit doet het ook niet.

Het word document dat je daar noemt heb ik ook nog met babelfish naar engels vertaald. Er staat wel wat nuttigs in over het instellen van dat ding, maar het probleem blijft dat biadmin niets vindt. Daarnaast zou het apparaat een ip adres moeten krijgen van mijn dhcp server en is er helemaal niets in te stellen.

Ik heb ook nog gevonden dat met biadmin je zelf een ip adres kunt instellen in een manual voor de sercomm 5000 serie.
For networks using ONLY TCP/IP, Print Servers without an IP Address will not appear. Use the InitDevice - Set IP Address menu option to assign an IP Address, then Refresh the list. You need to know the Default Name of the unlisted device in order to assign an IP Address. The Default Server Name is shown on a sticker on the base of the device.
Maar de InitDevice - Set IP Adress menu option kan ik niet vinden in de BiAdmin die ik gebruik uit dit topic. Deze versie heeft eigenlijk geen tool die BiAdmin heet, maar heeft in de readme het volgende staan:

Network Print Monitor (Driver) 4.03.22
PSAdmin 1.08.10
PSWizard 0.94.12

Kortom |:(

Verwijderd

Topicstarter
Victory is mine :P

Toch nog gelukt na heel wat gepruts. De oplossing lag, zoals altijd, voor de hand.

De Biadmin uit dit topic werkte niet en had ook een andere interface dan de screenshots die ik op internet tegen kwam. De versie voor mij werkte is hier te vinden (ik heb versie 3.14 gebruikt).

Ik heb de printserver direct op mijn laptop aangesloten. De netwerk kaart van mijn laptop een vast ip adres gegeven en met de aanwijzingen uit het Chinese word document kon ik het servertje in biadmin een ip adres geven. Daar kon ik ook instellen dat het apparaat naar mijn DHCP server moet luisteren.

Ik neem de rest van de dag vrij om hier van te genieten :*)

Thanks voor de hulp

Verwijderd

Is het mogelijk om dit een beetje in detail te beschrijven. De manier waarop en wat je juist ingegeven hebt tijdens de installatie?

Ik probeer nu ook al een hele tijd deze printserver te installeren, maar zonder succes. Dit bericht is eindelijk mijn situatie, maar ik raak er niet uit.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 15:50 ]