E6400 + GA-p965-s3 overclock info asked

Pagina: 1
Acties:

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
(Ik heb de rest van het forum goed nagekeken, voordat ik deze post maakte, sorry als ik alsnog een dubbele topic aan heb gemaakt)

Gegroet Tweakers,

Ik ben behoorlijk vers in overclockland en ik wil mijn systeem toch vrij serieus gaan boosten, heeft iemand ervaringen met deze combinatie die me mischien wat tips (of handige links?) kan posten?

mijn systeem bestaat uit:

- Intel E6400 core 2 duo processor
- Gigabyte GA-P965-s3 moederbord
- G.e.i.l. 1Gb x2 pc5300 667Mhz CAS3 latency
- thermalright ultra 120 extreme _/-\o_ with sharkoon silent eagle 12 cm (1000 rpm) (in bestelling)
- antec 900 case (in bestelling)
- nvidia 7600GS graphics card
- deskstar 160 Gb (ja, ik ga iets beters halen binnenkort)
- dvd-brandertje merk X
- 19" Acer scherm
- Razer copperhead
- logitech ye oldes toetsenplank

Ik wil de 120 horizontaal (onder de 20cm fan van de kast) hangen met de fan er aan de onderkant op.
Ik kan helaas geen plaatjes posten van mn kast, omdat ik geen camera heb.(en de antec 900 + ultra 120 er op het moment van schrijven er nog niet zijn)Dit geld dus uiteraard ook voor eventuele temperaturen e.d.

Mn budget is erg miniem, zeker na het aanschaffen van bovengenoemde items, dus ik kan niet veel meer erbij bestellen ivm het overclocken.

Ook lijkt mijn Northbridge heatsink wel erg heet te worden standaard; non overclocked.(te heet om aan te raken)
Is dit een vaker voorkomend euvel bij de GA-P965-s3? ik heb er op het moment maar een ouwe PII cpu koeler opgezet, maar dit is niet echt een stille of efficiente oplossing.
ik zat te denken om er een grote hoge passieve koeler op te zetten zodat deze voor de fan van de 120 komt te hangen, maar ik kan nergens echt zoiets vinden.(voor een redelijke prijs that is)

Ik hoop genoeg info hier te hebben staan, maar als er iets mist laat het even weten, en ik zet het er zo snel mogelijk bij,

Rangourthaman

• Rangourthaman
Oja, en er zit een sweex 400 Watt PSU in, niet erg goed natuurlijk, enige aanraders uit budgetland?

Verwijderd

Rangourthaman schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:39:
Oja, en er zit een sweex 400 Watt PSU in, niet erg goed natuurlijk, enige aanraders uit budgetland?
Haal eerst een goede a-merk voeding, en ga dan pas overclocken. Met een Sweex PSU kun je het echt vergeten, als je ergens niet op moet besparen is het wel de voeding :)

• Rangourthaman
oke, de antec 900 en een Tagan 530 easycon PSU zijn binnen :) dat moet wel genoeg power gaan leveren, aangezien ik alleen luchtkoeling gebruik.