Toon posts:

Beeps?

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb ongeveer een maandje geleden een nieuwe pc gekocht. Na twee weken, was hij al kapot. Er was namelijk plotseling een ontzettend harde beep, niet te vergelijken met de normale beeps die mijn mobo geeft, te horen. Oordverdovend fel en luid, en het stopte maar niet. Laterna refusede de pc uberhaupt nog aan te gaan. Pc maar terug gebracht, het bleek het mobo dus te zijn. Mobo is uiteindelijk vervangen.
Ik was uiteraard dolgelukkig dat ik mijn geliefde pc weer bij me had! Echter een aantal dagen geleden. Exact hetzelfde probleem. Plotseling weer een ontzettend harde, felle aaneensluitende beep. Pc freezed , reboot zichzelf weer beep. Nu gaat hij wel nog aan, maar varierend van twintig minuten tot een uur begint de beep weer en freezed de pc.
Ik heb het vermoeden, dat de kapotte mobo een symptoom is van iets anders? Ze hebben dus een symptoom aangepakt in plaats van de oorzaak.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

Specs van mijn pc:
Behuizing: Aerocool ZeroDegree
Voeding: 550 Watt beQuiet Straight Power
Mobo: Asus P5N32-E SLI
CPU: E6600 Sockel 775
Ram: 2GB DDR-RAM 2 Corsair XMS
Grafische kaart: Geforce 8800 GTS OC 640 MB

• Bartmeteenb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Klinkt heel apart...

Misschien een metaalsplintertje ergens aan je kast? Een vriend van mij had daardoor (meerder malen) een doorgebrande chip op z'n HDD.

Verder zou ik 't ook niet weten, misschien een ander moederbord proberen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou ook de voeding nog kunnen zijn, of je hebt gewoon pech met het mobo. Neem anders Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door voor een stap voor stap stappenplan om te achterhalen waar het probleem vandaan komt.

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
komt het geluid uit de speakers of uit de pc speaker of uit iets anders ?

ik gok zelf op de voeding

Verwijderd

Topicstarter
Jezus...ff maar flink tegen de behuizing aangehangen. Mijn trommelvliezen bijna naar de klote. Het geluid komt dus uit de systeemkast. In ieder geval wel in de buurt van de voeding, maar hier ben ik niet helemaal zeker van. Zou het kunnen dat door de kapotte voeding, de vorige keer mn mobo kortsluiting heeft gemaakt? Of in ieder geval tengevolge van de voeding kapot is gegaan?

Ik breng de pc sowieso terug. Kijken of ik een nieuw exemplaar kan krijgen. Ik heb hem in Duitsland gekocht, dus dat wordt lastig :P.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt inderdaad een meer fluitend geluid te zijn. Dus wrs voeding. Is het mogelijk dat de voeding mijn mobo heeft beschadigd. Zo ja dan eis ik of een nieuwe pc, of voeding met nieuwe mobo.

Groetjes,

Ba

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Dat fluitende geluid uit je voeding duidt op een kapotte ofwel lekkende elko!
Dus elko(s) vervangen (er in solderen), of een nieuwe voeding kopen. :)

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Kan die lekkende elco van mijn voeding ook mijn moederbord beschadigd hebben? Omdat de vorige keer mn moederbord tijdens het fluiten van de voeding het begeven heeft? Is wel van belang voor mij, omdat het mobo dan nu ook "beschadigd" kan zijn. Dus moet ik een nieuwe mobo en nieuwe voeding vorderen.

Alvast bedankt,

BaDaBo
Pagina: 1