[vista] beveiliging herstellen van mappen en bestanden*

Pagina: 1
Acties:

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 22:41
Ik heb net even wat met de beveiliging opties in vista gerommeld, maar nu zit ik met het probleem dat sommige bestanden niet meer toegankelijk zijn.
Ik wil bijvoorbeeld de 2e partitie (D) toegankelijk maken voor iedereen (everyone).
Dus ik klik met rechts op de D: partitie: eigenschappen/beveiliging
bij 'namen van groepen of gebruikers' verwijder ik iedereen uit de lijst.
vervolgens klik ik op toevoegen, typ 'everyone', en klik dan op toevoegen. Vervolgens worden *bijna* alle bestanden toegankelijk gemaakt voor iedereen, op een paar mappen na. Bij deze mappen verschijnt de volgende foutmelding:
'er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligensgegevens op: D:\muziek\bla Toegang geweigerd.

Ik heb alle updates van vista geinstalleerd, en heb veilige modus al geprobeerd.
Hoe krijg ik weer toegang tot alle bestanden? :?

edit: Ik ben er net achter gekomen dat ik weer toegang krijg tot de bestanden als ik bij elk bestand handmatig de eigenaar verander. Het gaat hier echter om een paar honderd bestanden dus is er misschien een andere optie?

[ Voor 11% gewijzigd door stimpyMGS op 10-06-2007 22:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het principe is niet zo afwijkend van How to configure file sharing in Windows XP .

Nu heb jij waarschijnlijk alles eraf gehaald en alleen Everyone erop gezet, daardoor zijn je systeem ACLs nu ook verb0rkt.

Wat je nu nog kan doen is op het hoogste nivo per map de security weer zetten zoals het hoort, en in het vervolg enkel die rechten wijzigen die nodig zijn (en niet alles eraf slopen als je niet helemaal weet wat je wél nodig hebt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 22:41
ok dus ik zal elk bestand opnieuw moeten instellen. gaat ff duren maar bedankt voor de reply ;)

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Ik kreeg op m'n nieuwe PC oa DU Meter en WhatPulse niet draaiende, dus eerst UAC uitgezet, maar dat hielp niet voldoende. UAC weer aangezet.

Toen rechten op C: en alle folders aangepast, maar aantal applicaties (bovenstaande maar ook Xfire) starten nu niet automatisch op bij herstart. Heb op GoT en g00gle geen oplossing gevonden of een soort 'restore to defaults'-tool/script.

Ben dus zeer benieuwd of iemand weet wat de standaard groepen/rechten op C:, /windows en /program files zijn. Na 1 maand is kale installatie een optie maar niet wenselijk. Schermdumpjes welkom. Heb aan users niets veranderd; ben zelf enige user met UAC (aan default groepen/admin niets veranderd, puur op directoryniveau)

/edit: kreeg deze link naar MS support die wellicht gaat werken _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door tweaktubbie op 17-12-2007 08:59 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'