Aanschaf nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik was van plan een nieuwe pc aan te schaffen (butget ongeveer 1200,- excl beeldscherm). Het moet in principe een alround pc worden (alhoewel gamen niet echt nodig is..), wat voor dit bedrag wel aardig kan lukken volgens mij..
Maar sinds de nieuwe layout kan ik de best buy guide van iedere maand niet meer vinden.. is die verdwenen? Ik zou daar namelijk wel een redelijke steun aan hebben. Weet iemand van jullie toevallig een soortgelijke site die dit soort info aanbied, of kan iemand me vertellen waar ik die guides nu kan vinden :)

Ik zou wel graag mijn specs willen neerzetten, maar aangezien ik niet weet wat ik moet nemen komt dat nog :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

CSL FAQ

CSL Policy

Als je dat even doorleest en de andere system op dit subforum bekijkt kom je er wel uit. Als je vragen hebt denk ik dat je wel deskundig antwoord hier zal krijgen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Complete Systemen & Laptops
kijk eens, alle stuckys mooi bovenin met de BBGs. Kijk daar eerst eens in, want met enkel een budget kunnen we natuurlijk wel vanalles bedenken, maar het lijkt me dat je zelf vast in staat bent een pctje samen te stellen.

[edit]
Grmbl @ Guardian Angel... beginnen we weer...

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 10-06-2007 21:52 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nee, er is niets veranderd. :)

ARME AOW’er

• rubenvanvliet
  • Niet online
Ow, thx snelle reacties :)

Maar ik zocht eigenlijk ook naar iets zoals de best buy guide op de oude tweakers. Daar staat toch net wat meer argumentatie bij dan als ik losse topics ga doornemen, of heb ik het hier mis?
Ik zit bijv met vragen zoals wel merk en type moederbord ik het best kan nemen en waarom. Dat heb ik uit de topics die ik al bekeken heb niet zo duidelijk terug kunnen halen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rubenvanvliet schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:55:
Ow, thx snelle reacties :)

Maar ik zocht eigenlijk ook naar iets zoals de best buy guide op de oude tweakers. Daar staat toch net wat meer argumentatie bij dan als ik losse topics ga doornemen, of heb ik het hier mis?
Ik zit bijv met vragen zoals wel merk en type moederbord ik het best kan nemen en waarom. Dat heb ik uit de topics die ik al bekeken heb niet zo duidelijk terug kunnen halen.
Die BBGs staan nu gewoon in topic vorm, en het lijkt me dat daar meer dan zat info in moet staan. Dat samen met reviews van de verschillende onderdelen en je moet toch een eind kunnen komen in je keuze.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat jij moet nemen maken niet wij uit, maar jij zelf. Het is een kwestie van reviews lezen en inderdaad door een aantal topics heen worstelen.

Zoals hierboven al staat Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

ARME AOW’er

• rubenvanvliet
  • Niet online
Oke, ik zal dan nog wat meer topics doornemen.

Iemand trouwens aanraders voor een moederbord? Ik hoef geel SLI en de enige voorwaarde is s775.
Ik had begrepen dat er een nieuw intel bord uitkwam met een P35? Het probleem is namelijk het moederbord waar ik niet veel over weet.

Ik zal mijn eisen wel even opschrijven:
  • SLI is niet nodig.
  • Graag een zo nieuw mogelijk type moederbord waar ik misschien nog wel een quad core in kan stoppen komend jaar
  • Een groot aantal sata aansluitingen, ik wil namelijk van die ata aansluitingen helemaal af zijn..
  • Prijs: ongeveer 200 euro.
Iemand een suggestie voor een mooi moederbord? Of stel ik nu rare eisen? :)

Ik mis dus eigenlijk alleen een moederbord, de rest kom ik wel uit..

[ Voor 6% gewijzigd door rubenvanvliet op 10-06-2007 22:08 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rubenvanvliet schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:05:
Oke, ik zal dan nog wat meer topics doornemen.

Iemand trouwens aanraders voor een moederbord? Ik hoef geel SLI en de enige voorwaarde is s775.
Ik had begrepen dat er een nieuw intel bord uitkwam met een P35? Het probleem is namelijk het moederbord waar ik niet veel over weet.

Ik zal mijn eisen wel even opschrijven:
  • SLI is niet nodig.
  • Graag een zo nieuw mogelijk type moederbord waar ik misschien nog wel een quad core in kan stoppen komend jaar
  • Een groot aantal sata aansluitingen, ik wil namelijk van die ata aansluitingen helemaal af zijn..
  • Prijs: ongeveer 200 euro.
Iemand een suggestie voor een mooi moederbord? Of stel ik nu rare eisen? :)

Ik mis dus eigenlijk alleen een moederbord, de rest kom ik wel uit..
De Gigabyte P35-DS4.
Waarom,g ewoon omdat hij er mooi uitziet en alles support wat je maar zou willen.

• rubenvanvliet
  • Niet online
En waarom dan niet de GigaByte GA-P35-DQ6?

Of is die extra 50 euro de prestaties niet waard? iig alvast bedankt voor je reactie, ik zat me eerst alleen te focussen op asus moederborden, maar qua kwaliteit zit er volgens mij niet veel verschil tussen de asus borden en gigabyte borden, tenminste wat ik gelezen heb tot nu toe..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rubenvanvliet schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:16:
En waarom dan niet de GigaByte GA-P35-DQ6?

Of is die extra 50 euro de prestaties niet waard? iig alvast bedankt voor je reactie, ik zat me eerst alleen te focussen op asus moederborden, maar qua kwaliteit zit er volgens mij niet veel verschil tussen de asus borden en gigabyte borden, tenminste wat ik gelezen heb tot nu toe..
Ik vind juist dat er heel veel verschil zit in kwaliteit. Asus spul gaat hier altijd heel snel stuk terwijl Gigabyte spul door blijft gaan.
De DQ6 vind ik het geld niet waard, gezien het weinig extras biedt boven de DS4, tenzij je natuurlijk net 1 van die features nodig hebt. Maar dat is natuurlijk voor jezelf afwegen wat je nodig hebt en wat niet en dat zul je toch zelf moeten beslissen.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 10-06-2007 22:18 ]

• rubenvanvliet
  • Niet online
Oke, nou dit is mijn eerste setup tot nu toe:
  • Intel Core 2 Duo,Boxed, E6850, Socket 775 € 259,22
  • GigaByte GA-P35-DQ6,Retail € 206,55
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz € 98,71
  • Cooler Master GeminII
  • 2x Papst 4412F/2GL, 120 x 120 x 25 mm, Geen LED €29,30
  • Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M,DDR3, PCI Express x16, 512MB € 158,38
  • Hauppauge WinTV PVR 150, PCI € 78,67
  • Tagan TG700-U26, 700 Watt, Retail € 130,70
  • Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM € 15,92
  • NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 30,32
  • Antec Nine Hundred, Zwart € 100,06
  • Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g € 3,88
Totaal: € 1142,52

Wat ik al heb en wil gebruiken in m'n nieuwe pc is het volgende
  • WD Raptor 74GB
  • Seagate 500 GB
Uitleg bij keuze: Ik wil graag een stil systeem bouwen en gamen is voor mij niet echt van toepassing. Ik wil wel een directx 10 kaart van ongeveer 150 euro, dus dan leek de videokaart me wel een redelijke keuze. Waar ik wel graag feedback van jullie op wil is de voeding, de proc koeler. de videokaart, de kast. De rest mag natuurlijk ook.. :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik had me voorgenomen niet te reageren maar dus toch maar even.

Als je geen spellen speelt, waarom dan zo'n zware CPU, snel geheugen en een MB vol toeters en bellen?

Een E6600 met een P5B bord met PC4300 geheugen is snel zat. Een voeding van 700 Watt is overkill en als je voor stil gaat begrijp ik de keuze van de koeler en weer de voeding niet.

Vergelijk dat eens met mijn systeem http://tweakers.net/gallery/7737/sys dat heel wat goedkoper is en vrijwel niet minder snel. Een simpele manier om heel wat geld over te houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 10-06-2007 22:50 ]

ARME AOW’er

• rubenvanvliet
  • Niet online
Nou ik wil eigenlijk voor het bedrag dat ik uit wil geven een zo snel mogelijke pc hebben, vandaar de keuze voor die snelle processor. De E6600 kost nu rond de 175 euro en ik vind die extra 75 euro de extra snelheid wel waard.

Daarnaast wil ik later een aantal harde schijven bijplaatsen, vandaar de grote kast en de zware voeding en ook hier zie je weer terug dat ik voor een 500 a 600 watt voeding ook al 100 euro kwijt ben, waarom dan niet die 3 tientjes meer voor de 700. De 800 watt is me een te grote stap voor maar 100 wat meer, want die zit rond de 170 euro.
Of betekend hoe meer watt hoe meer lawaai? Als ik maar de helft van de capaciteit gebruik, dan verwacht ik ook veel minder lawaai uit de voeding, of klopt dit niet?

Daarnaast wilde ik de 2 fan's die ik lost bijkoop op het laagst aantal toeren laten draaien. Ik weet namelijk niet of ik de E6850 passief kan koelen met de gemini.

Het geheugen heb ik genoemen omdat ik in de toekomst er een quad core in wil zetten en dan heb ik volgens mij meer 2x PC6400 geheugen dan aan 2x PC4300 geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door rubenvanvliet op 10-06-2007 22:57 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb nu 4 HD's in mijn kast en nog plaats voor 4 dus groot zat. Mijn voeding kan dit alles op z'n gemak aan.

Ok, het is jouw geld. Kortom, je mag het helemaal zelf bepalen waar je het aan besteedt maar ik kan je verzekeren dat de meerprijs van het e.e.a. in de praktijk niet waard blijkt te zijn. :) .

edit:
Lees eens een review van die koeler. Da's geen beste keus.

Bijvoorbeeld op: http://www.bit-tech.net/h...5/cooler_master_geminii/1

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 10-06-2007 23:07 ]

ARME AOW’er

• rubenvanvliet
  • Niet online
Nee, idd, ik had met zo'n koeler betere prestaties verwacht.. Het lijkt me beter om dat de zalman 9700 te nemen en dat is nog goedkoper ook.. Thx, bedankt voor de link!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

probleem met voedingen is, dat je vaak pas op volle belasting 80% efficientie bereikt. en aangezien jij gezien je gebruiksdoeleinden en gekozen hardware nooit meer nodig zal hebben dan ongeveer 400 a 450 watt, zal die efficientie waarschijnlijk nooit gehaald worden met een voeding van 700watt maar gaat dus meer dan 20% van je energie verloren, zonde van je aanschaf: een goede 400 a 450 watter kost je waarschijnlijk 75, a 80 euro, dat is 20 euro goedkoper, maar uiteindelijk bespaar je nog veel meer op je energierekening

The number one enemy of progress is question

Pagina: 1