ftp poort probleem

Pagina: 1
Acties:

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:18
ik heb een eigen ftp server.
als ik intern inlog dan werkt flashfxp altijd en snel.
maar als ik vanaf buiten wil connecten dan doet hij het niet altijd omdat de passive poort niet goed is.
ik heb een passive range ingesteld van 55536 tot 56559, de ene keer kan hij wel via een poort in die range geopend worden en de andere keren wil hij connecten op een poort die buiten mijn range zit.

kan ik dit ook anders instellen zodat hij bijvoorbeeld altijd in zijn range blijft??

en via IE7 wil hij ook niet connecten.
als ik ftp://mijn.ex.ip.01 doet krijg ik een time out of geen toegang waarschuwing.
dit geld ook voor ftp://username@mijn.ex.ip.01 en ftp://mijn.ex.ip.01:poort nummer

wat moet ik doen om via IE7 te connecten?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 13:36
Je moet even hiermee testen. Als je vanaf je interne netwerk op je externe ip wil conneten, dan wil het inderdaad wel eens fouten opleveren. Waarom? Dat moet je mij niet vragen.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

smeerbartje schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:15:
Je moet even hiermee testen. Als je vanaf je interne netwerk op je externe ip wil conneten, dan wil het inderdaad wel eens fouten opleveren. Waarom? Dat moet je mij niet vragen.
Komt doordat niet iedere router zo slim is om gebruik te maken van NAT loopback.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 18:42
ozziestroker1 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:53:
en via IE7 wil hij ook niet connecten.
als ik ftp://mijn.ex.ip.01 doet krijg ik een time out of geen toegang waarschuwing.
dit geld ook voor ftp://username@mijn.ex.ip.01 en ftp://mijn.ex.ip.01:poort nummer

wat moet ik doen om via IE7 te connecten?
IE7 en FTP met login gaan niet goed samen. Probeer een goede FTP client (FileZilla, WS-FTP, etc).

• ozziestroker1
ik connect altijd extern via een andere internet account(van de buren na toestemming)

@jan marten ik wil juist vanaf een andere pc die geen ftp programma heeft ook connecten met de ftp server dus geen client programma.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
ozziestroker1 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:44:
ik connect altijd extern via een andere internet account(van de buren na toestemming)

@jan marten ik wil juist vanaf een andere pc die geen ftp programma heeft ook connecten met de ftp server dus geen client programma.
De FTP client van IE is bagger. Je zult dus op zoek moeten gaan naar een FTP server die stom toevallig even bagger is als IE.

Wat betreft je poort range, heb je wel de volledige range doorgezet in je router? Iedere keer dat jij verbinding maakt wordt er een poort gekozen. Misschien is een deel van de poorten niet goed doorgestuurd.

Verwijderd

Nijn schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:47:
[...]

De FTP client van IE is bagger. Je zult dus op zoek moeten gaan naar een FTP server die stom toevallig even bagger is als IE.

Wat betreft je poort range, heb je wel de volledige range doorgezet in je router? Iedere keer dat jij verbinding maakt wordt er een poort gekozen. Misschien is een deel van de poorten niet goed doorgestuurd.
ipv nodeloos te gaan blaten dat de ftp client van ie bagger is, kan je ook gewoon even de instellingen wijzigen zodat je de username en pw kan ingeven.

En ja het is geen volwaardige ftp client, maar is prima om te downloaden van elke willekeurige ftp server.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:18:
[...]

ipv nodeloos te gaan blaten dat de ftp client van ie bagger is, kan je ook gewoon even de instellingen wijzigen zodat je de username en pw kan ingeven.

En ja het is geen volwaardige ftp client, maar is prima om te downloaden van elke willekeurige ftp server.
In plaats van nodeloos mij op de man af af te kraken kun je ook zelf de instellingen geven dan?
Waar slaat dit op... Er zijn talloze FTP servers waar IE niet lekker mee werkt. De TS heeft problemen. Dan is toch het beste idee om (iig tijdelijk) IE uit de loop te halen... Of weet jij het beter? In dat geval kun je natuurlijk ook gewoon inhoudelijk reageren op de TS...

• ozziestroker1
poort 55536 tot 56559 udp en tcp zijn geforward naar mijn interne ip.
als ik ipv IE7 verkenner gebruik blijf ik het probleem houden.

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
poort 20 (naar buiten) ook toegestaan??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

jan-marten schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:39:
[...]

IE7 en FTP met login gaan niet goed samen. Probeer een goede FTP client (FileZilla, WS-FTP, etc).
Dit gaat prima je moet het alleen wel goed doen

dus:

ftp:// gebruikersnaam : wachtwoord @ftp.bla.nl
Pagina: 1