ATi 9700pro defect?

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 12:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik had de laatste paar (warme) dagen nogal last van gekleurde balken en andere verkleuringen. Dit vaak na het gamen en dit was dus in 2D zichtbaar.

Ik had daarop mijn kast open laten staan en een dikke ventilator erin laten blazen voor extra koeling om het nog eens te testen. De verkleuringen leken weg te gaan maar het viel mij op dat in 3D modus de videokaart een vreemd geluid maakt (het lijkt in ieder geval van de videokaart afkomstig te zijn). Het is geen constant hoog geluid, maar een vreemd slissend achtig geluid, licht pruttelend. Ik kreeg het idee dat er misschien iets met de condensatoren zou zijn.

Hierop heb ik de kaart eruit gehaald en grond schoongemaakt. Koeler van de kaart gehaald, nieuw laagje Artic erop, al het stof uit de ven en alles er weer in gezet.

Nu merk ik dat ik geen verkleuringen meer heb, maar wel dat tijdens het gamen nog steeds het vreemde geluid hoorbaar is en dat zojuist mijn hele pc vastliep. Dit laatste zou misschien nog kunnen dat de core overhit was geraakt omdat de nieuwe AS laag niet goed genoeg contact maakt? (de spacer zit nog op mijn core).

Graag jullie mening... anders zal ik toch een nieuwe kaart moeten kopen (helaas AGP en dus gelijk een stuk duurder dan PCIe)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Dat komt idd van je condensatoren af, er was wel 'iets' om het op te lossen. Moet je even de zoek-functie gebruiken.

Ik weet niet precies wat je zoekt, maar aangezien je een 9700Pro hebt, speel je geen (zware, recente) games dus hoeft een kaartje echt niet duur te zijn hoor. Een 6600 ofzo zijn voldoende en niet super duur ;).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
k8skaaay schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:04:
Dat komt idd van je condensatoren af, er was wel 'iets' om het op te lossen. Moet je even de zoek-functie gebruiken.

Ik weet niet precies wat je zoekt, maar aangezien je een 9700Pro hebt, speel je geen (zware, recente) games dus hoeft een kaartje echt niet duur te zijn hoor. Een 6600 ofzo zijn voldoende en niet super duur ;).
Ik hou wel van nieuwere games ;) maar de nieuwste en zwaarste game die ik gespeeld heb is Far Cry en NFS Carbon. Echter draaien deze games niet lekker vloeiend ;)

De X1650 pro is al sneller, echter vind ik de prijs van die kaart te hoog in AGP vorm, dan koop ik liever gelijk de X1950 pro.

Maar ik zal wel zoeken, nog tips waarop ik moet zoeken ;) ?? want op 9700 + condensator vind ik geen interessante dingen. Er staan ook geen condensatoren bol.

Overigens heb ik de kaart er nu uit getrapt omdat die ventilator een enorm kabaal (opeens) maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 10-06-2007 21:56 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ventilator gefixed en een 80mm fan erbij gezet. Maar nog krijg ik in 3D rare geblokte strepen over het beeld, alsof er iets mis is met het geheugen. Het vreemde geluid hoor ik nu niet meer.