Toon posts:

5meter toslink, het waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg om een Toshlink van 5 meter op ebay aan te schaffen voor een lowzy 5 euro :> voor een audio-verbinding tussen m'n PC en Versterker. Nu schijnen er ook geruchten te zijn over 0.2DB signaalverlies per meter :? Aangezien de toshlink uit glasfiber bestaat, die moet je dus zeker niet knikken?

Het is bedoeld om zo films te kijken & het audio over m'n versterker te laten gaan.

Verwijderd

5 dagen geleden is hier precies de zelfde vraag gestelt -> wat kan beter rca of toslink...

zoeken? 8)7

en daarvoor geld ook nog: wat JPVK007 zegt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:23 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 10:19
voor 5 euro kan je je toch geen bult vallen? t is iig het proberen waard

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:21:
5 dagen geleden is hier precies de zelfde vraag gestelt -> wat kan beter rca of toslink...

zoeken? 8)7
My bad :> Ik kom niet zovaak in Audio & Hifi.

Een composiet/RGA is niet echt een oplossing, omdat deze al in gebruik is met de DVD speler. M'n versterker laat wel nog ruimte voor 3xToshlink waarvan 1 in gebruik is.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:20:
Nu schijnen er ook geruchten te zijn over 0.2DB signaalverlies per meter :?
Het lijkt me niet. 1en en 0en zijn 1en en 0en, toch? Ik denk dat dat alleen bij analoog is.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik had digitaal/analoog over glasvezels eens gepost: rapture in "10GBASE-LR in de praktijk"

0,2dB signaalverlies per meter is geen probleem. Als er 0,9 ipv 1 aankomt, dan zal het nog altijd als 1 herkend worden en een 0 blijft laag op 0. Pas als er onherkenbare rommel aankomt, dan heb je problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 10-06-2007 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik een RCA kabel lopen wat opzich prima klikt. Er liep al een draad gelukkig dus veel had ik niet hoeven te doen.

Als ik dit draad zou blijven gebruiken dan kom ik ook uit de voeten ermee. Het klinkt prima, maar ik denk dat ik op langere termijn beter voor een Toshlink kan gaan kijken, omdat ik vaak ook 'analoog' muziek luister.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Ik zie het probleem niet. Ik had een cheapass 10m kabel tussen mijn pc en versterker en dat werkte prima.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
In die hele goedkope tos-link kabels zit geen glas :P maar plastic.
Verder werken ze wel gewoon goed :D

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:32:
Op het moment heb ik een RCA kabel lopen wat opzich prima klikt. Er liep al een draad gelukkig dus veel had ik niet hoeven te doen.

Als ik dit draad zou blijven gebruiken dan kom ik ook uit de voeten ermee. Het klinkt prima, maar ik denk dat ik op langere termijn beter voor een Toshlink kan gaan kijken, omdat ik vaak ook 'analoog' muziek luister.
Wat heeft het type digitale kabel te maken met dat je af en toe ook 'analoog' muziek luistert (wat dat ook moge zijn)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Wat heeft het type digitale kabel te maken met dat je af en toe ook 'analoog' muziek luistert (wat dat ook moge zijn)?
Omdat als ik via Coax luister ook de windows, msn , en andere geluiden mee krijg. Met analoog / 6 speaker mode (4 voor de koptelefoon / 2x voor de versterker) heb ik daar geen last van. Hoor ik ook alleen maar wat ik afspeel (wat ik opzich prima vind).

En ik dacht dat het sort-of glasvezel was, :>

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
op 5m boeit het allemaal niet zo. ik heb ervaring met coax en digitaal (en goedkope kabeltjes)

Verwijderd

Toslink gaat tot 10meter, Coaxiaal tot 15meter. Nuff said lijkt mij ;).

• bartvl
  • Laatst online: 23:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Niet echt lekker onderbouwd koeitje :P

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
De afstand van mijn PC tot m'n versterker (met nette afwerking) is denk ik minder dan 6 meter.

Aangezien een Coax / Tulip ook prima werkt, denk ik dat het ik gewoon zo laat. Af en toe ff switchen met audio-kabels is helemaal niet zo erg :Y)

• kwiebus
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:39:
Hier gaan ze tot 30 meter maar dat werkt dan eigenlijk niet?

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:03:
[...]

Hier gaan ze tot 30 meter maar dat werkt dan eigenlijk niet?
56 dollar, niet gek :P

Maar dan treedt er veel signaalverlies op lijkt met zo'n afstand.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Jag

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:39:
Ik denk dat het dubbele sowieso geen probleem is. Sterker nog, ik denk dat 100m geen probleem is voor een SPDIF signaal over een kabel met de juiste karaktestieke impedantie. TOSLINK weet ik niet hoever het gaat, maar uit ervaring weet ik wel dat 10m sowieso geen probleem is.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

10m is idd geen probleem. Heb nu vanaf mn derde PC op zolder een toslink kabel getrokken naar een versterker hier. Geen probleem, geluid is nog even zuiver als voorheen, en geen vliers (logisch met 0-en en 1-en).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Jag

Ik heb in een ver verleden wel eens een probleem gehad met een coaxiale digitale verbinding. Die liep over 15m tweelingsnoer (het was even om te proberen en die kabels lagen er nou eenmaal al). Toen viel steeds het ac3 signaal weg.
Ik zou eigenlijk eens met de multi op mijn werk moeten proberen tot hoever een coax digitaal signaal kan zonder uit te vallen door hem een paar keer op en neer door de multi te laten lopen. Lijkt me een leuke test.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:09:
[...]

56 dollar, niet gek :P

Maar dan treedt er veel signaalverlies op lijkt met zo'n afstand.
Signaalverlies? Het is toch zeker gewoon licht wat er door dat kabeltje gaat? De intensiteit zal wel wat afnemen bij meer dan 10 meter, zoals al gezegd moet je flink wat inleveren wil het verschil tussen een '1' en een '0' niet meer te detecteren zijn.
Bij digitaal is het iig lekker makkelijk trial-and-error, er is geen tussenvorm tussen goed signaal en slecht signaal. Zodra je "glitches" hoort, of je reciever vaag begint te doen, dan weet je dat het niet werkt, in de andere gevallen heb je hetzelfde signaal als dat je een kabeltje van 20 cm. zou hebben.
Er zitten (lijkt me) checkbits in de data, zodat kleine fouten zonder problemen gecorrigeerd kunnen worden (en dat je deze foutcorrectie ook maar zou kunnen horen is onzin, want elk bitje ondergaat dezelfde behandeling), maar dat er zich zomaar "random" foutjes kunnen voordoen lijkt me vreemd.
De kabel werkt, of hij werkt niet, de 5 euro wel waard om te proberen denk ik :)
Pagina: 1