Oh-oh... IDE kanalen tekort!

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Jeez... ik zat net te denken....
Ik heb laatst een topic geplaatst over welke dvd-speler ik moest kopen. Daar ben ik nu wel ongeveer uit..
Maar nu probleempje: I'm out of IDE-channels...!!
2 HD's, 1 72x Kenwood die ik niet kwijt wil en 1 cd brander.
In m'n kast kan nog 1 5.25" ding erbij.
Bestaat er een ISA of PCI (qua ruimte op moederbord liever ISA) kaart met een IDE-kanaal erop? Of kan ik een IDE-kanaal splitsen (net als het kabel-signaal zeg maar)?
Of moet ik op SCSI overstappen?
Of WAT MOET IK DOEN!!!

Verwijderd

Zijn die hd's niet ATA66 compatible dan kun je dat gebruiken. Daar heb je losse controler kaartjes voor en je hebt ook altijd nog I/O kaartjes met een IDE poort.

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik geloof dat 1 hd wel ATA/66 compatible is. Maar volgens mij mijn moederbord niet (Asus P2B). Dus zou dat werken dan?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Als je Hdd's ATA66 of 100 zijn koop dan zo'n Promise ATA66 (69,-) of ATA100 (129,-) in pricewatch :)

Zijn ze dat niet... uhm ben je vast voorbereid hehe

Verwijderd

waarom knikker je die 72 speed Cd-rom speler er niet uit?!
die heeft toch weinig tot geen toegevoegde waarde meer als je een DVD speler hebt!, immers die geeft ook de mogelijkheid tot het afspelen van gewone CD's!

Verwijderd

hij gooit die 72x er niet uit omdat het een zwaar relaxed ding is!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 17:51

4POX

Everybody is wired

Voor een geeltje heb je een ouwe geluidskaart met IDE CONNECTOR.. Heb ik ook

Vet relax.. Windows en het bios pakken beide de kaart.. Zit een AMD geluidschippie op.. Gekocht bij een veiling van norrod voor een geeltje incl. verzendkosten

Alleen komt binnenkort mijn asus a7v binnen met 8 ide kanalen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op een Ata66 controller kun je OOK apparaten hangen die NIET ata66 zijn. Ik heb op een poort mijn interne zipdrive hangen, is mode-0 en op de ander een ata66 harddisk.
Geen probleem.

Greetz

Big Tazzz

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:00
Euhm inderdaad je koopt gewoon een ata66 controllertje en hoppa weer 4 snelle ide aansluitingen erbij !
niet moeilijk doen en anders ?
scsi :)

.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Die 72X kenwood speler is de meest ownerende cd speleer ooit heb ik gehoord, allemaal snufjes erin, en ook nog eens een supersnelle DAE (digitale audio extracite ofzo) :] zou ik zeker niet eruit gooien :}

Als beste getest door de computertotaal, nou doen hun niet de beste testen maar in verhouding stak ie ver boven de rest uit :}

Verwijderd

gewoon een paar connectoren door je kabels heen drukken :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

oplossing: koop SCSI :)

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
SuB heeft me wel aardig door. Dat ding is helemaal gaaf. Ik durf te wedden dat niet een DVD-speler tegen de snelheid van die cd-romspeler op kan.
Bovendien zou die dan alleen maar lawaai maken. En lawaai is iets wat die Kenwood 72x juist NIET maakt..

Ik denk dat ik maar zo'n geluidskaartje koop. Die is ISA en ik heb nog 1 isa-slot over. Ik ga er geen PCI aan verspillen (ik heb ook nog maar 1 PCI-slot :()

Misschien toch tijd voor een nieuw modderbord?
Hmmm... Misschien niet!
Pagina: 1