Vanmiddag een wandeling gemaakt door de Moerputten. Een moerassig natuurgebied bij Den Bosch. Trekpleister van dit gebied is de niet zo lang geleden gerestaureerde voormalige spoorbrug, waarover eerder al een testcase is gepost.
Aangezien de zon vandaag verscholen was achter een dicht grauw wolkendek kwamen de landschapsfoto's en dus ook foto's van de brug er niet echt lekker uit en dus beperk ik me in deze testcase tot close-ups van enkele planten en dieren die we tegenkwamen. De foto's zijn als RAW geschoten met de Nikon D40 met 70-300VR objectief. Qua nabewerking is er in Lightroom hier en daar wat gecropt en is het contrast wat verhoogd. Na het resizen in PS hebben ze ook nog een likje USM meegekregen.
Alle afbeeldingen zijn klikbaar naar een wat groter formaat.
#1:
Een tweetal waterlelies, op het water onder de genoemde brug.

#2:
Een deel van het verbazingwekkend dikke wortelstelsel van de waterlelies.

#3:
Familie gans op een slootkant aan de noordrand van het natuurgebied.

#4:
Een pony op dezelfde slootkant.

#5:
Een distel aan de rand van een weiland.

#6:
Een pluk van de veelbesproken Eikenprocessierupsen. Bij menige eik hing zo'n pluk met een spoor van haren hoger de boom in.
Aangezien de zon vandaag verscholen was achter een dicht grauw wolkendek kwamen de landschapsfoto's en dus ook foto's van de brug er niet echt lekker uit en dus beperk ik me in deze testcase tot close-ups van enkele planten en dieren die we tegenkwamen. De foto's zijn als RAW geschoten met de Nikon D40 met 70-300VR objectief. Qua nabewerking is er in Lightroom hier en daar wat gecropt en is het contrast wat verhoogd. Na het resizen in PS hebben ze ook nog een likje USM meegekregen.
Alle afbeeldingen zijn klikbaar naar een wat groter formaat.
#1:
Een tweetal waterlelies, op het water onder de genoemde brug.

#2:
Een deel van het verbazingwekkend dikke wortelstelsel van de waterlelies.

#3:
Familie gans op een slootkant aan de noordrand van het natuurgebied.

#4:
Een pony op dezelfde slootkant.

#5:
Een distel aan de rand van een weiland.

#6:
Een pluk van de veelbesproken Eikenprocessierupsen. Bij menige eik hing zo'n pluk met een spoor van haren hoger de boom in.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr