Toon posts:

[XP] Toetsenbordindeling bepalen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een tijdje de andere topics gelezen over toetsenbordindelingen maar ik heb de mijne nog niet terug kunnen vinden. Ik heb Nl-US NL-DU NL-NL NL-UK VS-VS, DU-DU geprobeerd maar geen resultaat nog. OS=Windows XP Pro

Kan iemand mij helpen aan de juiste toetsenbordinstellingen?

Toetsenindeling is als volgt.
het @ en ¬ zit links naast de 1, het ! boven de 1, het " boven de 2, # boven de 3.
Naast de shifttoets zit _ en = em naast de L zit ± en +.

Ik dacht dat het Duits was aangezien er onder de S een ringelS tekentje staat. onder de M een µ en onder de c een ¢. Onder de R een ¶ en onder de Z en R «»

Hoop dat jullie me kunnen helpen. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt op Engels. Als het Duits is zou je een QWERTZ layout hebben ipv QWERTY. dus probeer eens Engels UK - UK.

Wat voor een keyboardje heb je hier eigenlijk? Merk/type? En is het ding misschien bij een OEMbak geleverd?
@hieronder, Nederlands zou ook kunnen inderdaad (al leek de beschrijving redelijk veel op het plankje waar ik op aan het typen ben dat Engels is).

[ Voor 56% gewijzigd door TERW_DAN op 10-06-2007 20:11 ]

• JF_
  • Laatst online: 03-03 21:02

JF_

http://en.wikipedia.org/w...t#Dutch_.28Netherlands.29

Gewoon de nederlandse layout dus.

Verwijderd

Topicstarter
Engels is het niet in ieder geval, just checked. heb ook geen pondenteken onder de 3.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:13 ]

• JF_
  • Laatst online: 03-03 21:02

JF_

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:12:
Engels is het niet in ieder geval, just checked. heb ook geen pondenteken onder de 3. NL-NL werkt niet.
Kun je iets specifieker zijn dan 'werkt niet'? Want wat je tot nu toe beschrijft past echt helemaal bij een NL-keyboard.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 13:41
In XP heet dat ook gewoon Nederlands. Dus als je zegt NL-NL en NL-DU geprobeerd te hebben klopt er iets niet. Ik heb ook nog ergens zo'n tobo liggen en dat werkte gewoon goed met "Nederlands".

Al vraag ik me af wie dat verzonnen heeft en waarom enkele fabrikanten dat bij de systemen duwen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm d8 dat ik nl-nl gecheckt had.
thnx in ieder geval voor de niet tegenop te verversen reacties ;) Ga NL-NL nogmaals proberen misschien heb ik iets fout gedaan zou goed kunnen

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:16 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik heb effe een plaatje gemaakt hoe je je taalinstellingen volgens mij zou moeten hebben, Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07230/toetsenboord.JPG.xs.jpg (klikbaar, 1024*768 :X), zo dus. Je kunt daar komen door Landinstellingen -> Talen -> Details....

offtopic:
Tis maar een gokje :X

[ Voor 13% gewijzigd door ibmos2warp op 10-06-2007 20:18 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 13:41
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:14:
Hmm d8 dat ik nl-nl gecheckt had.
thnx in ieder geval voor de niet tegenop te verversen reacties ;) Ga NL-NL nogmaals proberen misschien heb ik iets fout gedaan zou goed kunnen
NL-NL hoeft niet perse, zo lang toetsenbord indeling maar op Nederlands/Dutch staat. De taal kan alles zijn. Dus *-NL :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef ik in de tussentijd nog even het OS aan in de titel per de Windows Clients - Policy :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

lol jaja netjes JF_ ik had het ook meteen door, die ¬@§ links van de 1 :+ Nederlandstalig toetsenbord, daar ben ik echt dol op. Jammer dat Ascathon deze indeling niet pleziert. Er is veel onderzoek geweest dat de US/QWERTY indeling niet het productiefst of gezonds is vergeleken met andere modellen (En anders kan je erom kansberekenen :P). Ik vraag me echt af wie er verzonnen heeft US toetsenborden aan te bieden :P

edit:

Kinesis Keyboard
wiki Keyboard Layout
wiki Dvorak Simplified Keyboard
The Dvorak layout was designed to address the problems of inefficiency and fatigue which characterized the QWERTY keyboard layout.
wiki QWERTY
Originally, the characters on the typewriters he invented were arranged alphabetically, set on the end of a metal bar which struck the paper when its key was pressed. However, once an operator had learned to type at speed, the bars attached to letters that lay close together on the keyboard became entangled with one another, forcing the typist to manually unstick the typebars, and also frequently blotting the document. A business associate of Sholes, James Densmore, suggested splitting up keys for letters commonly used together to speed up typing by preventing common pairs of typebars from striking the platen at the same time and sticking together. The effect this rearrangement of letters had on maximum typing speed is a disputed issue. Some sources assert that the QWERTY layout was designed to slow down typing speed to further reduce jamming.

wiki ETAOIN SHRDLU
Die lijkt me wel wat :+

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 18:31 ]

Pagina: 1