[vb.net] TCPClient werkt te traag

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

Ik heb deze code:
Dim buffer As Byte() = ascii.GetBytes(message)
Dim tcpClient As New System.Net.Sockets.TcpClient
tcpClient.Connect(ip, intport)
tcpClient.GetStream.Write(buffer, 0, buffer.Length)

Deze code werkt maar wel heel traag, zo heeft ze ong 20 seconden nodig om bij de client te geraken. Op zich niet zo'n probleem maar wel voor mij aangezien de pcs rechtstreeks aan elkaar hangen en dat de snelheid in m'n programma wel een grote rol speelt.

Weet iemand het probleem?

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
Weet je zeker dat't probleem bij de code ligt en niet bij het netwerk of de server waarnaar je toe verbindt?

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Lees je de text die je de andere kant op stuurt zelf in? Misschien dat hier het probleem in zit? Heb je hier ook code van?

Skill is when luck becomes a habit.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59
Even een lesje debuggen:
• Probeer uit te zoeken waar de vertraging zit; step in je debugger bijvoorbeeld eens door je code heen, en zie waar de vertraging optreedt: bij het ontvangen van de bytes, of bij het verbinden met Connect, bij het schrijven van de bytes, of is de vertraging verdeeld over allemaal?
• Kijk eens met een netwerk sniffer (bijvoorbeeld Wireshark of Analyzer) wat er precies gebeurt; packet loss? Reverse DNS look-ups die niet lukken? Etcetera.

We kunnen wel talloze mogelijke problemen opsommen, maar je zult toch zelf moeten uitzoeken wat er mis gaat. De code die je post zelf ziet er in ieder geval prima uit, dus ik denk dat je het eerder in je netwerkconfiguratie moet zoeken dan in die code.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
zoals gevraagd ben ik beginnen met debugen en command per command aan het controleren.

Nu blijkt de commando voor te verbinden alles te blokeren.

Ik heb ook eens geprobeerd om een message te zenden naar google.be via poort 80 en deze in minder dan een seconde is gebeurd 8)7

De ontvanger is gemaakt met tcplistener en is volgens mij het probleem. Alleen heb ik de code gepikt en versta ik er te weinig van om dingen te veranderen |:(

Zal nog verder zoeken, wie weet wat ik nog vind

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Heb iets gevonden, ik heb nog een paar uurtjes zitten zoeken en ben tot het besluit gekomen dat ik gewoon beter een anders script zoek

op
http://www.codeproject.com/vb/net/UDP_Send_Receive.asp

Vond ik +-hetzelfde maar met UDP ipv TCP en dit werkt gewoon GEWELDIG Snel en perfect dus dank u voor de hulp maar mag sluiten

MVG Wouter
Pagina: 1