Toon posts:

Internet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb vanmiddag een nieuwe Imac aangeschaft en alles verliep goed totdat ik mijn internet wou installeren. Ik heb een ADSL verbinding van Planet wat via de Pc al een drama was om te installeren (VPN verbinding & LAN Instellingen wijzigen) Nou heb ik van alles geprobeerd maar ik krijg op de mac echt geen verbinding. Tevens ondersteunt Planet, MAC niet dus kunnen hun me ook niet verder helpen.

Ik heb trouwens een oude Alcatel Speedtouch modem (de zwarte met 5 lampjes)

Iemand een idee want ik ben echt radeloos 8)7

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:44

samo

yo/wassup

Of volg de helpdeskpagina's van concurrent XS4ALL, die wel mac ondersteunt... Wel even kijken welke instellingen overeen komen.

[ Voor 11% gewijzigd door samo op 10-06-2007 20:10 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Dit lukt toch echt niet ik krijg streeds een error van:

De server reageert niet. Controleer het serveradres en probeert dit opnieuw.

|:(

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
En je hebt DHCP gewoon aan staan op je mac ?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

LAN instellingen goed zetten en dan PPTP VPN aanmaken?

Applications -> Internet Connect (Toepassingen -> Internetverbinding in NL?).
Daar onder het kopje VPN een nieuwe verbinding aanmaken met server 10.0.0.138 en als je username je planet username in de vorm user000@adsl-standard/comfort/advanced/economy en je pass.

Lan instellingen voor ingebouwd ethernet moet zijn: ip 10.0.0.150 netmask 255.255.255.0 gateway/dns: 10.0.0.138

Dan zou het moeten werken toch?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:46:
Dit lukt toch echt niet ik krijg streeds een error van:

|:(
Heb je mijn link nou al bekeken? :z

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:08:
LAN instellingen goed zetten en dan PPTP VPN aanmaken?

Applications -> Internet Connect (Toepassingen -> Internetverbinding in NL?).
Daar onder het kopje VPN een nieuwe verbinding aanmaken met server 10.0.0.138 en als je username je planet username in de vorm user000@adsl-standard/comfort/advanced/economy en je pass.

Lan instellingen voor ingebouwd ethernet moet zijn: ip 10.0.0.150 netmask 255.255.255.0 gateway/dns: 10.0.0.138

Dan zou het moeten werken toch?
Alles stap voor stap gevolgd krijg nog steeds:

Ik zal morgen wel planet proberen te bellen kijken wat hun te zeggen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:16:
[...]

Heb je mijn link nou al bekeken? :z
Ja, krijg unknown command na het invoeren van expert heb tevens wel modem versie 3.2 met laatse firmware :/

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:36:
[...]

Ja, krijg unknown command na het invoeren van expert heb tevens wel modem versie 3.2 met laatse firmware :/
http://www.bruring.com/nu...n+de+tweak&parent_id=1#19

Verwijderd

Topicstarter
Jammer pass gen werkt niet meer en die Dos versie stribbelt ook een beetje tegen, het zit me allemaal niet echt mee vandaag of het ligt gewoon aan mij :/

iig ben nog steeds niet veel verder... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 03:07 ]

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 23:46
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:06:
[...]

Jammer pass gen werkt niet meer en die Dos versie stribbelt ook een beetje tegen, het zit me allemaal niet echt mee vandaag of het ligt gewoon aan mij :/

iig ben nog steeds niet veel verder... :X
En een 10-euro routertje, is dat geen makkelijke oplossing? Ik heb de hack wel eens uitgevoerd op dat apparaat, maar hij is er gewoon niet voor gemaakt. Veel problemen er mee gehad. Op marktplaats.nl staan honderden goedkope kpn-adsl routertjes, doe er je voordeel mee!

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:06:

Hmm, nou moet ik toegeven dat die hack wel erg oud is. Heb hem zelf ongeveer 10 keer uitgevoerd maar dat is alweer een paar jaar geleden. Misschien is een goedkoop modempje aanschaffen wel een goed idee ja.

bedenk me net trouwens dat ik ook nog zo'n modem heb liggen, getweakt en wel. Als je niet al tever uit de buurt woont kom ik 'm nog bij je instellen ook :P DM of mail maar bij interesse

[ Voor 17% gewijzigd door Wortelsoep op 11-06-2007 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan een slotje op, mede-tweaker Wilko heeft me uit de problemen geholpen dus bedankt iedereen en vooral Wilko! _/-\o_
Pagina: 1