P5B moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Sprot
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
hey, ik heb een vraagje

ik heb een p5b moederbord en ik probeer de ide aansluiting te gebruiken voor de aansluiting van het cd rom station en 1 ide hardeschijf waar ik mij windows op hoost
en dan nog de ander 5 sata poorten voor hardeschijfen

nu kan ik deze echter niet laten werken in het bios worden ze erkent maar als ik sata aanzet word mij ide hardeschijf nietmeer herken

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat de instellingen niet goed staan zoals in de handleiding v.a. hoofdstuk 4-1 te vinden is.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet zit er een Jmicronchip op het bordje waar je de P-ATA disks op aan kunt sluiten. Als je die S-ATA controllers ervan niet gebruikt (als het goed is heb je ook 2 S-ATA connectoren daarop zitten), werkt de schijf dan wel? Ik neem overigens aan dat je met IDE disk een P-ATA disk bedoelt en niet een S-ATA disk.

• Sprot
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
jep de s-ata werken wel maar en die stomme jmicronchip als ik die aanzet word mij gewoon hardeschijf op ide niet meer herkerd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sprot schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:52:
jep de s-ata werken wel maar en die stomme jmicronchip als ik die aanzet word mij gewoon hardeschijf op ide niet meer herkerd
Maar welke disk bedoel je met IDE disk? Alleen de P-ATA, alleen de S-ATA of beide?
Wat gebeurd er als je enkel P-ATA disks aansluit op de Jmicron en geen S-ATA disks?