Toon posts:

[XP]BSOD door nv4_disp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even mn systeem opnoemen

Intel Pentium4 @ 3.5GHz (15*233) + Arctic Freezer7 Pro
MSI P6N SLI -FI moederbord
2*1Gb Crucial Ballistix @ 800MHz 1T 4-4-4-12
Leadtek GeForce 6800 @ 425/800
Enermax Liberty 500W

tijdens het spelen van games (WoW, CoD2, TES4) krijg ik redelijk random een blue screen.
in de blue screen staat dat nv4_disp vast gelopen is in een oneinidige lus.
ik gebruikte 8x.xx non WHQL drivers van guru3d voor mn VGA dus heb ik die er met driver cleaner af gegooid en de laaste nieuwe WHQL van nvidia gedownload (94.xx).
jammer genoeg hielp dit niks.

temps van de VGA zijn ong 46° in windows en 55-56° onder load. dit lijkt me niet zo problematisch.
en de kaart loopt al sinds ik ze heb (zo'n 2 jaar geleden) op die overclockte speeds. dit heeft nog nooit problemen gegeven.

veel vindt ik niet op google over dit probleem. de uitleg op microsoft tech site over deze BSOD zegt gewoon dat ik mn driver moet updaten.
en hier op GoT vind ik veel verwijzingen naar dit probleem maar geen oplossing anders dan de standaard "date je drivers up"

ik zou echt niet verder weten wat te doen ;(

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

ralpje

Deugpopje

En als je je graka weer op stock-speeds laat lopen, heb je dan nog het probleem?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 12:40
Ik heb het ook gehad met mijn EN6600GT op een MSI moederbord. Het probleem deed zich voor wanneer ik mijn DVD-ROM drive opendeed :+ . Toen werkte ik met... ehm... Forceware 97.37 ofzo. Ik deed een downgrade naar Forceware 93.71 en nu werkt alles perfect! Waarschijnlijk gewoon een dom driver-conflict 8)7

@ hieronder: Geen dank :9

[ Voor 4% gewijzigd door Gniels op 10-06-2007 22:59 ]

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga eens proberen met 93.71 driver en zien wat het geeft.
bedankt voor de tip :9

EDIT: sinds ik 93.71 heb zijn er nog geen BSOD gebeurt. bedankt Gniels _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke vandaag al twee BSOD's gehad met de 93.71 driver en de kaart op zijn stockclocks.
iemand enige suggestie wat ik nog kan proberen/wat ik over het hoofd zie?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:16

PauseBreak

derp!

Heb je toevallig laatst Windows Update gedraaid oid? Bij mijn schoonouders gebeurde hetzelfde (alleen dan een FX5200 oid) en het terugdraaien van die windows update verhielp het probleem op de een of andere vage manier...

Nee, merp!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

BSODs? Dat is een Windows waar iets in de soep draait. Even een schop naar WOS ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OS even in de titel gevrot.

Buiten alle gebruikelijke adviezen: doet een andere Nvidia kaart (leen of anders) ook zo maf?
Chipset meuk ook al een keer nagekeken (ForceWare driverversies willen met sommige kaarten ook nog wel eens raar reageren)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
andere PCIe Nvidia kaart heb ik niet zo in 1-2-3 liggen, ik heb alleen nog een ander PCIe ATi kaart liggen.
ik draai de laatste nieuwe 8.43 nForce driver voor mn chipset. de pc draait al een 6 maand met deze driver en tot ong. een week geleden super stabiel.

bedankt voor het moven.
Pagina: 1