Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bellen in het buitenland met T-mobile

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:52

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
T-mobile maakt er weer eens een onduidelijk geheel van.

Nu de providers 'gedwongen' zijn om de prijzen van bellen naar en in het buitenland te verlagen, komt T-mobile met verschillende prijzen voor mensen die voor of na 22 april aangemeld zijn.

Worldclass heet het als je voor 22 april abonnee was en Tmobile Buitenland als je pas na 22 april abonnee bent geworden.

Wat is nu het geval (volgens mij) dat de abonnee's die al abonnee zijn, gewoon veel duurder uit zijn in het buitenland. Uiteraard kun je het laten omzetten van Worldclass naar Tmobile Buitenland.
Veel zullen het niet doen, waardoor Tmobile hier op een hele lelijke manier geld verdient?

Vb:
Met Worldclass (klanten voor 22 april) bel je vanuit Spanje naar NL voor 95 cent per minuut en word je gebeld voor 50 cent per minuut, sms versturen kost 55 cent.

Met Tmobile Buitenland (voor nieuwe klanten dus) bel je vanuit Spanje naar NL voor 75 cent per minuut en word je gebeld voor 50 cent per minuut, sms versturen kost 50 cent.

Is dit niet erg fout van Tmobile? Want er is toch geen enkel voordeel om bij Worldclass te blijven?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:26

Stewie!

Keen must die!

T-mobile hanteert al jaren verschillende tarieven voor de abo's die zijn afgesloten in verschillende jaren. Via hun website kan je heel eenvoudig je abonnement aanpassen :)

• Galois
  • Laatst online: 19:52

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, maar het is toch niet netjes van ze? Als oude trouwe klant word je gewoon benadeeld als je de ontwikkelingen niet in de gaten houdt.

Zij zullen wel zeggen: "We hebben met u een ander contract afgesloten en mogen het niet zomaar wettelijk gezien omzetten." Maar ja, een regeltje in de algemene voorwaarden dat bij verlaging van de prijzen het abonnement automatisch aangepast wordt, moet toch voldoen? Dat is namelijk ook zo bij verhogingen!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Daar wil ik graag op inhaken,

Bestaande klanten staan op wordclass, en kunnen gratis omgezet worden naar t-mobile buitenland.

Een belangrijke reden om eventueel op worldclass te blijven is dat de VS bij wordclass in zone 1 zat, en bij t-mobile buitenland in zone 2. Dat betekend dat er een bepaalde groep is die voordeel kan hebben met worldclass.

Mensen hebben hun contract onder die voorwaarden afgesloten, dus hebben ze recht die voorwaarden te behouden (dat is bij sommige providers wel anders !), natuurlijk kunnen ze meeprofiteren van de nieuwe tarieven als deze voor hun goedkoper uitpakken.

Je kan het zelf aanpassen via internet, de klantenservice bellen of naar de T-Mobile shop gaan.

[edit]
Zonder hierover een discussie te starten vind ik dat je nogal een negatieve aftrap doet. (zonder goed geinformeert te zijn), misschien kunnen we beter verder discussieren en de conclusie afwachten.

Ik ben van mening dat T-Mobile het juist heel netjes doet, de klanten de keuze bied en bij elke wijziging zitten er ook andere voorwaarden aan vast, voor sommige mensen kunnen die voorwaarden een nadeel zijn, daarom wordt ze de keuze gelaten.

[ Voor 24% gewijzigd door FFF op 11-06-2007 13:05 ]

• SmartDoDo
  • Laatst online: 14:51

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Effe belluh is iets voor PSGG :)

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Maar goed dat ik voorlopig niet in Amerika kom want anders was de keus wel lastig geworden.

Wel smerig van T-Mobile dat ze de USA duurder maken. Een slimme manier om onder de EU regels uit te komen en toch wat meer geld te verdienen ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

FFF schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:01:
Ik ben van mening dat T-Mobile het juist heel netjes doet, de klanten de keuze bied en bij elke wijziging zitten er ook andere voorwaarden aan vast, voor sommige mensen kunnen die voorwaarden een nadeel zijn, daarom wordt ze de keuze gelaten.
Ben ik het niet geheel mee eens aangezien je als T-Mobile klant niet hiervan op de hoogte gebracht wordt, het is nu dat ik hier dit topic lees, anders wist ik dit niet ;)

Verwijderd

Ik denk dat dit vastwel in hun AV verwerkt staat, onder voorbehoudt ofzo.

Het punt is is dat jij een contract van datum x t/m datum y gezet hebt en zodra hun iets wijzigen hun blijkbaar tot die tijd dat contract met je aanhouden.

Natuurlijk is het niet netjes, maar ook t-mobile wordt rijk net zoals elke andere provider over de rug van de klant. En als dat op deze manier moet zijn de aandeelhouders danwel managers ook weer tevreden.

En als je in het buitenland vertoeft trouwens, zou ik niet eens zoveel bellen :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:27:
En als je in het buitenland vertoeft trouwens, zou ik niet eens zoveel bellen :)
als je op vakantie bent wellicht niet nee, maar vakantie is niet de enige reden waarom mensen naar het buitenland gaan ;)
Pagina: 1