Toon posts:

Tv-out op Pal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een oude ati rage 128 in mij pc gepropt, al een hele verbetering ten opzichte van mijn voormalige sis onboard video kaart. De rede hiervan is dat ik mijn pc op mijn tv wilde aansluiten..
Dit is gelukt door met een composiet kabel en een scart verloopstukje mijn tv aan te sluiten. Het is een kaart waarbij je voor alle weergave apperaten de zelfde instellingen moet gebruiken. dus als ik beeld op mijn tv wil schakel ik mijn monitor uit, want deze kan de refreshrate van 50 hz niet aan. Mijn display driver zorgt er prima voor dat de refresh rate op 50 hz wordt gezet, maar lager dan 800x600 krijg ik m niet. terwijl ik toch liever een pal signaal van 720x576 mijn computer uit zou sturen.. Weet iemand hoe ik dit instel? een ander probleem, als ik terugkeer van mijn tv naar mijn monitor blijft hij de resolutie van de tv houden die ik dan handmatig weer terug moet zetten!
Iemand een iedee hoe ik alles helemaal perfect krijg, het liefst zou ik een signaal sturen, dat exact gelijk is aan pal, zoals bijv. een dvd speler,

alvast bedankt! tweakers!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens met TVtool of met powerstrip. Vaak werkt het op die manier best aardig.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt Tvtool dan ook op ati?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb nog nooit gehoord dat het niet zou werken. Zelf heb ik TVtool ook vrij weinig gebruikt, alleen ooit bij mijn broertje, maar op mijn eigen pcs nooit. Maar probeer het gewoon, je komt er vanzelf achter of het bij jou werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het werkt net tik maar eens bij google in en je krijgt van allerlij mensen vragen of er een vergelijkbare tool is voor ati en op de site van tvtool staat ook dat het alleen voor nvidea is:S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer het dan eens met Powerstrip.
Pagina: 1