Hamachi Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 3.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:49
Ik heb een probleem met Hamachi. Ik wil met een vriend Rainbow Six Lockdown spelen. Om het makkelijk te maken, wou ik gewoon Hamachi gebruiken, en zo via LAN te spelen. Ook wou ik met een andere vriend Trackmania LANen, om onze eigen bannen te cheken. Hamachi was ideaal, dacht ik. Maar helaas, ik kreeg problemen:

Allereerst de nieuwste versie van Hamachi geinstalleerd (1.0.2.2). Hiermee geconnect naar zijn server, ging allemaal prima. Alle bolletjes waren groen en er waren geen problemen. Maar toen: Ik ging Pingen met een ander die online was: Time-Out. Volgens hem was dit geen probleem, aangezien hij toch met de andere kon gamen, ookal had hij een time-out. Volgende stap was om het gewoon te proberen. Helaas, ik kon zijn Host game niet zien (zowel bij Trackmania als bij Rainbow Six niet).

Dus ik ging zoeken naar een oplossing: Ik heb gekeken op internet, en ze zeiden dat je je firewalls moest uitschakelen. Helaas, geen effect. Toen zag ik dat je bij Netwerklocaties > Geavanceerd > Geavanceerde instellingen, je bij verbindingen Hamachi naar boven moest slepen. Helaas weer geen effect. Iemand anders een oplossing?? Een oudere versie heb ik ook al geprobeerd.

Nog even wat specs:
We zitten allemaal achter een router
Met degene waarmee ik TM doe, heeft XP
Degene waarmee ik Rainbow Six doe, heeft Vista.
Kan geen games zien in de LAN van het spel
Kan wel verbinden met de Host in Hamachi
Allemaal groene bolletjes
Kan niet pingen

Wie kan mij helpen??

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 07:34

QinX

Shai-Hulud

waarschijnlijk moet je alias aan zetten. je klikt op diegene zijn naam en klikt op geavanceerd. daar heb je alias staan, vul daar jouw ip in met als laatste cijfer een ander getal. zo kan ik ook CSen met een vriend van mij op een LAN server

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• TheJVH
Hmm, mijn IP, bedoel je dan het IP wat in Hamachi staat, of mn IP via www.watismijnip.nl??

Dus in Hamachi staat een IP, met als laatste cijfer een 1, en die moet ik dan veranderen naar bijvoorbeeld 4?

Ik heb trouwens weer geupdated, en toen stond hamachi in die lijst opeens onderaan. Versleept naar boven, en nu maar testen. Enige probleem is dat ik het nu met niemand kan testen...

EDIT: Geavanceerd zie ik nergens staan. Ik doe rechter muisknop op diegene, en dan staat er:
Ping
Chat
Copy Adress
Block
Set Label
Evict...

Oh gevonden, moest even geavanceerd aanzetten.
Ik snap het, nu even testen.

[ Voor 22% gewijzigd door TheJVH op 10-06-2007 16:40 ]

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 07:34

QinX

Shai-Hulud

dan moet je bij preferences/eigenschappen in een van die tabs advanced aanvinken dan gaat het wel

Edit:
Bij window moet je dan show "advanved..." peer menu

[ Voor 24% gewijzigd door QinX op 10-06-2007 16:37 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• TheJVH
Helaas, het werkt nog steeds niet. Ik heb aan het eine van mn IP (xxx.1) de 1 veranderd naar 5. Helaas nog geen effect. Ookal zonder firewall geprobeerd.

EDIT: hmm, ik heb gelezen dat Hamachi via UPnP werkt. Dit heb ik nu aangezet bij mn router. Nu even testen...

[ Voor 26% gewijzigd door TheJVH op 10-06-2007 20:47 ]