Toon posts:

Keuze receiver, waar opletten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een receiver en 5.1 boxjes aan te schaffen maar waar moet ik op letten....? want er zijn zoveel mogelijkheden voordat ik naar een winkel ga om ze te beluisteren.

Ik was eerst van plan om de panasonic pt 850 home cinema set aanteschaffen maar ik ben toch verder wezen kijken...

Uiteindelijk heb ik dus al geen extra dvd speler nodig want ik heb de playstation 3 in bezit.

Waar het om gaat is dat ik op een flat zit met een woonkamer van 26 m2.
Nu hoef ik natuurlijk geen vermogen te hebben die bedoeld zijn voor vele grotere ruimtes...

de uitgave mag rond de 500/700 kosten
Verder is het de bedoeling dat mijn ps3, Hd TV, er op aangesloten kunnen worden en nog wat extra ingangen voor bv. een recorder.
waarvoor ik het ga gebruiken is voor muziek, films en games, hier van alle ben ik een grote liefhebber van dus deze set moet gewoon goed zijn

ps. Welke vermogen is aan te raden en 5.1 geluid lijkt mij een goede keus?

Alvast bedankt
Groeten Roger

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Misschien moet je kijken voor Hdmi aansluitingen of houdt je het bij svideo.

Misschien wil je in de toekomst verhuizen en kun je dan naar 7.1 ?

je moet kijken wat je budget is en welke speakers je wilt aansluiten dus het vermogen

wat voor ingangen/uitgangen je wilt/nodig hebt en misschien heb je zelf al een voorkeurs merk ?

[ Voor 3% gewijzigd door enriqueeeee op 10-06-2007 16:04 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
* Ik heb nog niet echt een keuze gemaakt of er een HDMI aansluiting op moet zitten,
maar het lijkt mij voor het meer geld niet bepaald waard (want een receiver met hdmi zijn nog vrij prijzig) en ik kan mijn ps3 toch aansluiten direct naar de TV toe alleen het geluid via de receiver.

*Wat ik er voor wil uitgeven ligt max. rond de 700 euro, indien nodig kan dat meer zijn.

*Ik ben al bij 2 terecht gekomen de DenonAvr 1907, en de Onkyo TX-sr674E,
De denon ligt op 85 watt per speaker
em de onkyo op 150 watt per speaker (welk een prijs klasse duurder)

*Welke speakers ik erop wil heb ik nog geen idee van aangezien mij die waardes niet zoveel zeggen en niet echt weet hoeveel vermogen ik nodig zal hebben. 85 watt, weinig? terwel 150 wat volgens mij behoorlijk lijkt.... nu moet ik wel zeggen dat de panasonic home cinema set een totaal vermorgen van 1000 watt heeft.. dus dan lijkt dat wel weer weinig of zit daar dan weer verschil in per merk?

Nu zit ik wel te kijken bij merken zoals Denon, en onkyo, maar kan BV. sony ook gewoon prima zijn, maar ik zeg altijd maar elke merk zijn product..:)

Misschien een punt om gewoon eerst eens te luisteren maar het zou iets makkelijker wezen als ik ogv. weet waarnaar ik moet gaan kijken..

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Watt is 90% geblaat van fabrikanten, een echte indicatie van het product geeft t niet. In dit segment helemaal, speakers die je voor je budget kunt krijgen zullen niet echt 'moeilijke' speakers zijn, maw, speakers die veel (echt) vermogen nodig hebben. Kwestie van beluisteren dus.

Wat is belangrijker voor je? Muziek of games/films? Ik denk dat je, gezien je budget, misschien beter eens naar een goede stereo amp + speakers kunt gaan kijken,

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 21:44
Ik heb bij de mediamarkt een complete opstelling van Onkyo gezien/beluisterd en dat klonk echt ontzettend goed. Dus een Onkyo dvd-speler, Onkyo Receiver en Onkyo 7.1 geluidssysteem. Ik heb voor mijn ouders ook een Onkyo dvd-speler besteld. Goed spul! Maar ik denk dat je met Denon ook goed spul binnenhaald. Uiteindelijk moet je zelf luisteren wat je het best vind. Elke receiver van 300,- en meer is denk ik toch wel goed spul.

Verwijderd

wagenveld schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:53:

Wat is belangrijker voor je? Muziek of games/films? Ik denk dat je, gezien je budget, misschien beter eens naar een goede stereo amp + speakers kunt gaan kijken,
Hoezo? Voor 500 tot 700 euro kun je geloof ik echt wel een leuke surround receiver vinden?

Mijn tip: kijk hoeveel aansluitingen je minstens nodig denkt te hebben, en wat voor receivers er bij bijvoorbeeld de MediaMarkt staan die in je budget passen. Luister daar eens goed naar, en maak dan je keuze.

Zoals wagenveld al aangeeft is wattage inderdaad 90% geblaat, elke fabrikant berekent zijn wattages namelijk weer op een andere manier. De Onkyo die je in je startpost noemde geloof ik bij 6 ohm, en de Denon bij 8 ohm, wat op zich ook alweer een vertekend beeld geeft.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik was onder de indruk dat 700 euro voor versterking + speakers was?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Er zijn al genoeg receivers van grote merken (Denon, Sony, Yamaha) die HDMI switching (1>2) doen voor minder dan 400 euro, en sommigen zelfs voor 300 euro. Met meerdere HD-bronnen is dat toch geen overbodige luxe.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:11
Ben laatst ook aan het rond kijken geweest. Onkyo komt met een mooie reciever. De 605 dacht ik.

Deze heeft 2 HDMI in en 1 uit. Kan 1080p doorsluizen (gezien je PS3 kan dat handig zijn, ook voor de toekomst) en hij ondersteunt ook bijv. DTS Ex (dacht dat het zo heette) wat je dus bij de nieuwe Blueray en HD-DVD's hebt.

verder heeft deze nog een pleur aan aansluitingen. zie de website van Onkyo.
Pagina: 1