Laptop, zie door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:06
Hoi allen,

Na een tijd te hebben rond gekeken op dit forum ben ik tot geneigd om een eigen topic aan te maken. Wat het is? Ik ben op zoek naar een laptop en aangezien ik nog nooit een laptop heb gehad vind ik het erg lastig om tot een beslissing te komen.

Na een aantal topics te hebben gelezen neig ik naar de merken Asus, Zepto of Sony.
Verder wil ik graag een allround systeem, wil hem sowieso op mijn tv kunnen aansluiten, audio out hebben (liefst surround, maar niet persé) af en toe soepel een game kunnen spelen (bijvoorbeeld C&C3 of een leuke shooter) en er moet Wifi inzitten. Verder ga ik geen echt heel zware applicaties draaien als Photoshop etc. Batterij duur is ook niet van erg groot belang omdat ie grotendeels aan het stroomnet zal zitten.

Mijn budget ligt rond de 1000 euro en dit zijn de dingen die voor mij belangrijk zijn:

* Maximaal een 15,4" beeldscherm
* Genoeg werkgeheugen om alles soepel te laten lopen (2 gig?)
* hardeschijf maakt me weinig uit (komt toch een externe aan vast, dit hoeft niet mee te worden genomen in de prijs)
* Grafische kaart (geen geintegreerde, verder weet ik hier te weinig van om te weten welke een beetje goed is)

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb verschaft en dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Groetjes,

Sven

To dare is to do

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:07
Kijk eens in de pricewatch en zoek wat rond het budget. Ik weet niet of je iets in de buurt van een Go 7600/X1600 kan krijgen. Iig zou ik geen Acer nemen, die zijn namelijk niet gemaakt om mee te nemen... (heeft 50% zien sneuvelen binnen 1e levensjaar met veel ellende...). Ik weet niet wat er leverbaar is op het moment voor die prijs.

Zelf dacht ik deze:
MSI M677

* Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
* Processor: Mobile AMD Turion 64 TL56 (1.80Ghz)
* Chipset: nVidia GeForce 6100
* Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 (max 2GB)
* Videokaart: nVidia GeForce 7600 256MB
* Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
* Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.90
* LAN 100Mbit
* WLAN 54Mbit
* 1x PCMCIA II, Microfoon-in
* 4x USB2.0
* 1x Firewire
* TV-Out: S-VHS
* 1x DVI
* 6 in 1 Card Reader
* Webcam 1.3 Megapixel
* Bluetooth
* S/PDIF geluidsuitgang
* Microsoft Windows XP Media Center Edition
* Afmetingen: 358x259x27-33mm
* Gewicht: 2,9kg

€ 964.00 (incl. BTW)
bij www.4launch.nl (goedkoopste volgens pricewatch;) )

De Asus F3Sc is ook wel wat:
http://tweakers.net/price...W-15.4-TFT-Vista-HP).html

Heeft een GeForce 8400M die slechter is als een 7600, maar wel weer DX10.

Zoals je kan zien aan de specs in mn sig heb ik een laptop die bijna gelijk is aan de MSI. Alleen mn CPU is net iets minder, maar werkt heerlijk. C&C3 werkt er op met alles op high :D

Geheugen is makkelijk voor een euro of 40-50 uit te breiden. Kom je net boven je budget maar wel een geweldige laptop met 2 jaar garantie wat zeker niet verkeerd is!

Samen met DaMarcus ben ik bezig met een nieuwe notebook-FAQ voor GoT die binnenkort online komt. Ik heb hem nu ff op mn host: Notebook FAQ

[ Voor 46% gewijzigd door GENETX op 10-06-2007 20:58 ]

• Slaapje
Dank je, ben ook wel aan het rondkijken, alleen weet ik te weinig van de verschillende dingen als frontsidebus etc. weet niet of dat belangrijk is. De link die je hebt staan stuurt hem door naar de mainpage, klopt denk ik niet helemaal?

To dare is to do

• GENETX
Had ff de verkeerde link, of beter gezegd, 4launch heeft het weer veranderd :)

Heb hem er nu staan, FSB maakt geen bijna niks uit, al zal AMD dat altijd winnen door de HT-bus :). Core 2 Duo is per kloktik echter beter. Maar in games is je videokaart je bottleneck. Dus als je iets moois met een 7600/X1600 of beter kan vinden is dat aan te raden. Zo is de nieuwe generatie met Core 2 Duo's en videokaart <8600M GT nog maar 10-20% beter in games als mn 11 maanden oude A6T en dan zijn ze ook nog amper goedkoper... En van rest merk je ook al bar weinig...

• Slaapje
Ah dat verklaard een hoop :) ja ik had van mensen gehoord dat de core 2 duo toch echt beter presteerd dan amd op dit moment, maar daar wil ik me niet teveel aan vastklampen. MSI ziet er goed uit, Asus hoor ik sowieso erg veel goede dingen over. jij zegt dat die videokaart die in de Asus zit een slechtere is, merk je dit erg of niet? Verder ziet je FAQ er erg goed uit!

-Edit-

Nu kom ik deze net tegen, is wel echt aan de hoogste kant wat ik uit wil geven, maar is deze dan ook een stuk beter of valt dat wel mee?
Type: Asus F3SV-AS018C
Kenmerken:

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1400x900
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T7100 (1.80Ghz)
Bussnelheid: 800Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945GM
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce 8600M 256MB
Harddisk: 160GB SATA 5400rpm
Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
4 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen: 269x266x40mm
Inclusief tas en muis
Gewicht: 2,95kg

[ Voor 52% gewijzigd door Slaapje op 10-06-2007 21:31 ]

To dare is to do

• GENETX
Core 2 Duo is ~200MHz beter tov de AMD tegenhangers. Maarja, wat scheelt het... Game sis je videokaart je bottleneck, dan je trage laptop HDD weer. Ook filmpjes rippen, rarretjes gaan wat sneller, maarja die heb je of gewoon aan als je er niet achter zit of je multitasked wel. In mijn geval was het vorig jaar simpel, de Core Duo was bijna niks beter maar wel 200 euro duurder en geen x64, simpele keuze... Die is er nu helaas niet.

Die videokaart van de Asus, geen idee hoeveel minder die is, weet ook niet of het de G, GS of GT is.... Reken er maar op dat die snel 35-40% minder is als een 7600. (asis F3Sc dus)

De Asus F3Sv valt ook wat tegen, die is ook maar 10-20% sneller als een 7600... In dat geval kan je beter bij Zepto of BTO gaan kijken. Die leveren voor ongeveer dezelfde prijs een GeForce 8600M GT (de F3Sv is een GS) die wel 50% sneller is en dus zeker zn geld waard is.

Oh, die komt dan weer op ~1250,- maar levert wel meeste bang/buck vindt ik zelf... Het is zeker een lastige keuze. De F3Sv ligt er tussen en is zeker een goede laptop. De Zepto is dan weer 100 euro duurder....

Omdat je niet meer wilt uitgeven zou ik de F3Sv nemen. Wel goed op de toekomst voorberied en prachtig laptopje. De Zepto is te duur en de MSI M677 is wel mooi, maar aan de andere kant wel van de vorige generatie.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 10-06-2007 21:49 ]

• Slaapje
GremliN-Online schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:43:
Oh, die komt dan weer op ~1250,- maar levert wel meeste bang/buck vindt ik zelf... Het is zeker een lastige keuze. De F3Sv ligt er tussen en is zeker een goede laptop. De Zepto is dan weer 100 euro duurder....

Omdat je niet meer wilt uitgeven zou ik de F3Sv nemen. Wel goed op de toekomst voorberied en prachtig laptopje. De Zepto is te duur en de MSI M677 is wel mooi, maar aan de andere kant wel van de vorige generatie.
Ik mis even welke er nu 1250 is eigenlijk, haha. ja die F3sv vond ik er goed uitzien, maar tis iets meer dan dat ik er voor uit wilde geven eigenlijk...Tis zeker lastig

To dare is to do

• Slaapje
En nu kom ik deze tegen: F3SV-AS019C. Deze is 1055 euro en heeft volgens mij bijna dezelfde specs als de 018c, of zie ik nu echt belangrijke dingen over het hoofd?

To dare is to do

• GENETX
Het nog een beetje vaag. Die heeft volgens 4launch maar ene 8400M GS, maar volgens mij heeft de F3Sc dat... Ik zou ze voor de zekerheid even mailen/bellen over exacte specificaties.

• Slaapje
Ja zoals ik net ook in het asus topic heb geschreven is het zelfs zo dat de ene site zegt dat ie op een reso draait van 1280 x 800 en de volgende op 1440 x 900! da's toch ook wel een verschilletje.. is het handig gekeken naar de toekomst om al rekening te houden met wifi-n of niet? Alvast nogmaals bedankt voor je hulp!

To dare is to do

• GENETX
Je zult nog jaren abg kunnen gebruiken, maar die nieuwe laptops hebben allemaal draft-n. Reso was nu standaard 1440x900 geloof ik. De meeste shops zitten er met die Asus naast, vandaar ff het F3 topic in de gaten houden.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
802.11n is nog altijd GEEN standaard, vergeet dat niet. de kans zit er in dat je n-producten die je vandaag koopt, niet compatibel of comliant de standaard zullen zijn.

• Slaapje
Gremlin, ik wil je nogmaals(jaja ik weet het, 3e keer ofzo ;)) bedanken voor je hulp, ik heb hem net besteld en het is de 018c geworden, mede vanwege de videokaart, geintegreerde bluetooth etc. Ik hoop dat ik er blij mee ga worden :) zal nog wel even laten weten of die bevalt. nu nog uitzoeken hoe ik wireless ga doen, wordt mn eerste keer haha.

Groetjes!

To dare is to do

Pagina: 1