Toon posts:

Linksys WRT54G v5.1 op een Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 1.673 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een klein jaar een laptop, vandaar dat draadloos internet wel handig leek.

Ik heb toen ooit een Linksys WRT54G v5.1 gekocht en deze aangesloten op een Speedtouch 510, en heb hier alleen nog maar problemen mee gehad.
Iets simpels als MSN: doet het gewoon niet. Bittorrent, vergeet het maar. Om de paar weken vallen de instellingen zomaar weg en kun je alles weer overnieuw instellen.
Wat kan ik hier aan doen (heb er zelf weinig verstand van)?

Zit nu Firmware Version: v1.00.6 op.

:? Iemand enige tips? Alvast bedankt :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
2 problemen:

1. Speedtouch 510 is reeds een router (in default config zoals geleverd door providers). Zet je daar een router achter, dan heb je dus dubbele routering, waardoor oa uPNP niet werkt (waardoor dus oa bittorrent en MSN filesend brak/traag werkt)
2. WRT54G 5.1 is een kutding, net als de v6/7.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 00:32
De v5.1 is echt niet zo kut hoor, je kunt er ook nog die Linux firmware op draaien. Of in ieder geval die aangepaste firmware. Die raad ik je trouwens sterk aan. Weet niet meer precies hoe die firmware heet, moet je maar even de search voor gebruiken.

En inderdaad, die SpeedTouch 510 is een modem/router combinatie. Je kunt de router functie in de modem uitschakelen, dan zou alles goed moeten gaan. Of je schakelt de routerfunctie van de Linksys router uit, dat doe je door hem in Bridge mode te zetten oid.

Verwijderd

Topicstarter
bij de configuratie kan ik kiezen tussen gateway en router, hij stond al op gateway. Waar kan ik de bridge mode vinden?

Even zoeken naar die Linux firmware...

Verwijderd

Topicstarter
even een quote uit een ander berichtje op tweakers forum:

zou in ieder geval niet voor de linksys wrt54g rev 5 gaan, want die is echt troep draait ook geen linux firmware meer. heb dit ding gehad zelfs de webinterfave liep vast. linksys levert slechte support is echt niet zo goed omdat er cisco opstaat. als je toch veel geld uit wil geven kan je mischien een draytek kopen. of een paar webshops mailen of ze nog een wrt54g rev 1-4 hebben of een asus wl500g daar kan je ook gemodden firmware op draaien

Is het verstandig om die linux erop te draaien??

PS: heb er de ballen verstand van :?

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik geloof dat je er wel dd-wrt op kan zetten, met een omweg... kijk op www.dd-wrt.com

Verder een SIP_SPOOF opstelling, heb ik hier ook perfect draaien...

Noteer je gegevens van je internet verbinding, IP adres en DNS servers
Modem (ST510) instellen:
Zie http://jp.dhs.org/~jp/510_tpl.html of
http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof.asp (Deze heb ik gebruikt)

WRT54G instellen:
Setup | Basic
Static IP
IP Adres: 10.0.0.150
Net Mask: 255.0.0.0
Gateway 10.0.0.138
DNS 1: {dns1}
DNS 2: {dns2}
(DNS 3: {dns3})

Startup-script:
nvram set wan_ipaddr={ipadres}
nvram set wan_netmask=255.255.255.255
nvram set wan_gateway=10.0.0.138
nvram set ’static_route=10.0.0.138:255.255.255.255:0:0:vlan1 0.0.0.0:0.0.0.0:10.0.0.138:0:vlan1
nvram set ’static_route_name=$NAME:SIP_SPOOF$$ $NAME:SIP_SPOOF_GW$$’

Meer info:
http://jp.dhs.org/~jp/
http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof.asp
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10578
sip_spoof / dhcp_spoof met Linksys WRT54G

• FreddyFish
Ik heb op de fora veel reacties gelezen van mensen waarbij veel problemen werden opgelost bij het draaien van de nieuwste firmware of aangepaste firmware. Of je dus gewoon de firmware update, of er de aangepaste firmware op zet, je zult er in beide gevallen op vooruit gaan.

De voordelen van de aangepaste firmware waren dacht ik groter bereik van het draadloos signaal, en wat betere stabiliteit van de router.

Maargoed, het probleem dat jij hebt is denk ik niet zozeer een fout van de router, maar gewoon van de opstelling/instellingen. Je moet dus even de handleiding van of de speedtouch, of de linksys erbij pakken, en uit zien te vogelen hoe je de router/NAT functie uitschakelt. Niet in allebei de apparaten deze functie uitschakelen, anders zal het zaakje ook niet meer helemaal lekker lopen.

btw: niet denken dat je een crappy apparaat aangeschaft hebt, het is een prima ding, alleen de software van Linksys was erg instabiel. De problemen zijn met de nieuwste firmware geloof ik allemaal opgelost.

• FreddyFish
rock-y schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:45:
Ik geloof dat je er wel dd-wrt op kan zetten, met een omweg... kijk op www.dd-wrt.com

Verder een SIP_SPOOF opstelling, heb ik hier ook perfect draaien...
Is dit wel wat de TS zoekt? De TS wil gewoon zijn Speedtouch alleen als modem laten fungeren, om vervolgens de router te laten doen waar die voor gemaakt is, routeren :)

Dus pak de handleiding van de Speedtouch erbij en zoek uit hoe de NAT-functie uitgeschakeld wordt. Of zoek eventjes op google. Je kunt dan zoeken naar iets als 'disable NAT Speedtouch 510' of 'bridge mode Speedtouch 510'.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:48:
Ik heb op de fora veel reacties gelezen van mensen waarbij veel problemen werden opgelost bij het draaien van de nieuwste firmware of aangepaste firmware. Of je dus gewoon de firmware update, of er de aangepaste firmware op zet, je zult er in beide gevallen op vooruit gaan.

De voordelen van de aangepaste firmware waren dacht ik groter bereik van het draadloos signaal, en wat betere stabiliteit van de router.

btw: niet denken dat je een crappy apparaat aangeschaft hebt, het is een prima ding, alleen de software van Linksys was erg instabiel. De problemen zijn met de nieuwste firmware geloof ik allemaal opgelost.
ik heb wrt54g versie 5.1 en hier heb ik de nieuwste firmware op draaien: v1.00.6. Tenminste als ik via de officiele linksys site zoek en kijk bij versie 5.1 dan staat er alleen maar deze firmwareupdate.

Kun je dan ook andere firmware erop draaien die eigenlijk voor andere versies van de wrt54g bedoeld zijn? Zo ja wat is het beste, alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:54:
[...]

Is dit wel wat de TS zoekt? De TS wil gewoon zijn Speedtouch alleen als modem laten fungeren, om vervolgens de router te laten doen waar die voor gemaakt is, routeren :)

Dus pak de handleiding van de Speedtouch erbij en zoek uit hoe de NAT-functie uitgeschakeld wordt. Of zoek eventjes op google. Je kunt dan zoeken naar iets als 'disable NAT Speedtouch 510' of 'bridge mode Speedtouch 510'.
ik heb op de speedtouch een vast pc aangesloten zitten en omdat ik niet constant gebruik maak van draadloos internet heb ik de linksys vaak uitstaan (op prettig i.v.m. straling en dergelijk).

Als ik m'n laptop gewoon met netwekkabeltje aansluit op de speedtouch, heb ik geen enkel probleem, ook geen NAT probleem.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 00:53
Wat kan je opnieuw instellen? De speedtouch of de linksys?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:58:
Wat kan je opnieuw instellen? De speedtouch of de linksys?
Ik verander liever niks aan m'n speedtouch omdat deze al een paar jaar probleemloos draait en hier ook een vaste pc direct op aangesloten zit.

Dus de linksys zou ik opnieuw moeten instellen... maar hoe :? 8)7

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Oké,
  1. JA, Linux gaat ZEKER nog op die v5.1, weliswaar in gereduceerde vorm tov de volledige versie van DD-WRT die je alleen kan draaien op v1-v4 of de WRT54GL (waarbij de L staat voor Linux, wat er weer op duidt dat je linuxfirmware er KAN opzetten maar dit nog niet vanuit de fabriek is gedaan ! Ik heb linux hier draaien, op een v5.1. je moet wel even de juiste instructies opvolgen http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5_CFE.
  2. Die speedtouch, daar blijf je dan gewoon vanaf, je prikt een netwerkkabel in je speedtouch en je laat die lopen naar één van de lanpoorten van je Linksys, ziezo ! Indien je speedtouch maar één netwerkpoort heeft, doe je het nog steeds zoals ik beschrijf en prik je de kabel van de pc die oorspronkelijk in de speedtouch zat OOk in een lanpoortje van de Linksys
  3. Ja, die linux firmware is stabieler, kan meer verbindingen aan, het geheugengebruik is beter en heeft meer functies.
Lees die instructies GOED door. Zeker volgende dingen (bij mij aan de hand):
Q: I can't seem to contact the router after I apply vxworks_killer, so can't TFTP the DD-WRT firmware. What's up?

* You've probably lost your automatically assigned IP address. You need to manually set your network connection's IP address. Go to the properties of your network connection, select 'Internet Protocol (TCP/IP)', hit 'Properties', then enter this:

1. IP = 192.168.1.99
2. Subnet mask = 255.255.255.0
3. Gateway = 192.168.1.1
4. (optional) set first DNS server to 192.168.1.1

* Some users have reported the need to set the network adaptor to 10Base-T half-duplex. In Windows XP, this can be found by clicking the 'configure' button beside the name of your network adaptor in the network connection properties. I suggest trying this if you still can not contact the router. Don't forget to change it back.

Download [DD-WRT micro generic].
You may want to check [DD-WRT] to make sure there isn't a newer version than v23 SP1. Do not use the one labelled 'WRT54G' or 'WRT54GS', use the 'generic' version.
Die tftp-tool vind je nog heel moeilijk, niet gebruiken dus !

Als je dit gaat doen, hang dan alles los, en hang maar één pc met KABEL aan de wrt, laat niemand anders connecten via wireless, zit ook niet te flashen via wifi. Puur één pc, één kabel, één wrt.

Succes !!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info hyperbart, gaan we proberen!!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 00:53
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:01:
[...]

Ik verander liever niks aan m'n speedtouch omdat deze al een paar jaar probleemloos draait en hier ook een vaste pc direct op aangesloten zit.

Dus de linksys zou ik opnieuw moeten instellen... maar hoe :? 8)7
Tsja, dat die Linksys zijn instellingen vergeet dat hoort toch ook niet? Is er dan niet iets aan mis?

_@/'

• HyperBart
  • Nu online
Steephh schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:02:
[...]

Tsja, dat die Linksys zijn instellingen vergeet dat hoort toch ook niet? Is er dan niet iets aan mis?
Hmm, kan wel zijn,maar tkan evengoed een fout zijn in de firmware waardoor de nvram wordt gecleared. Wie weet gebeurd het bij een bepaalde situatie zoals teveel verbindingen, een verbindingkje op een poort die de router erin naait door een bug in firmware ofzo.

Je zet me wel even aan het nadenken...
@TS: Als je hem begint te flashen vervalt je garantie wel, maar aangezien je hem al een tijdje hebt, veronderstel ik dat die garantie al verlopen is.

Verwijderd

Topicstarter
tja waarschijnlijk is het gewoon rommel wat ik gekocht heb, heeft namelijk nooit goed gewerkt en ik zie dat er met dit type heel veel problemen zijn

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
als je nu eens goed zoekt is de laatste firmware niet 1.00.6 maar 1.02.00 en die zal vrijwel alle problemen oplossen.

de file transfers moeten dus ingesteld worden op en de speedtouch en de wrt54g, vandaar dat msn/bittorrent traag zijn of niet werken.

als je op de speedtouch DMZ aanzet naar de wrt54g en in de wrt54g naar elke pc de benondigde poorten openzet werkt het

• HyperBart
  • Nu online
Ik heb hem hier ook staan, ik gooide er DD-WRT al van de eerste dag erop, ik heb gezweet man, schrik dat ik had dat ik 'm ging bricken! Maar kijk nu ! Hij draait als een fluit !

Ik had ook die WRt54g niet mogen kopen, ik besefte pas later dat v5 niet fully dd-wrt kan draaien,achteraf nog een wrt54gl bijgekocht en ze draaien HEEL mooi (ALLEBEI).

Zeg niet te snel dat je rommel hebt gekocht, ervaringen zijn natuurlijk altijd persoonlijk, maar je hebt nog twee kansen: of je installeert de nieuwe officiële firmware zoals hierboven gezegd, of je installeert dd-wrt (micro)

Give it a shot, you never know !

En als je hulp nodig hebt met het flashen naar dd-wrt, hier kan je terecht !

EDIT:

Hier heb je het linkje naar de officiele nieuwe firmware van linksys (je moest via USA gaan, andere landen worden neit zo consequent geupdated ;-) )
Ohja, jij hebt versie 5.1, maar je moet 5.0 selecteren !
http://www.linksys.com/se...ge=download#versiondetail

[ Voor 24% gewijzigd door HyperBart op 19-06-2007 18:10 ]

Verwijderd

Heren,

Ik heb een Fritzbox 7170 waar mijn adsl binnen komt.
hij werkt prima.
ik had een Linksys WRT54G thuis liggen deze wil ik als een bridge instellen.
Linksys moet een draadloze verbinding maken met fritzbox.
maar linksys krijgt geen IP adress van fritzbox.
kunnen jullie mij a.u.b helpen.
is er ergens een compleet handleiding over bridge van linksys?
welke firmware is het beste hiervoor (bridge)?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:26:
Heren,

Ik heb een Fritzbox 7170 waar mijn adsl binnen komt.
hij werkt prima.
ik had een Linksys WRT54G thuis liggen deze wil ik als een bridge instellen.
Linksys moet een draadloze verbinding maken met fritzbox.
maar linksys krijgt geen IP adress van fritzbox.
kunnen jullie mij a.u.b helpen.
is er ergens een compleet handleiding over bridge van linksys?
welke firmware is het beste hiervoor (bridge)?
fritzbox(modem) met linksys(bridge)

Dubbelposten is niet gewenst op GoT!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb zelf de Tomato firmware op de Linksys draaien (heb die DD-WRT niet geprobeerd) en die werkt fantastisch. Overigens heb ik de WRT54GL (dat is de versie met de Linux-software pre-installed). Met de linksys-software lukte het me ook niet (waarschijnlijk wel als ik even doorgezet had), maar met die van Tomato wel, die ik trouwens een heel stuk fijner (en vooral veel overzichtelijker) vind.

"It's about time you showed up Fox!"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niet echt handig om nou een topic van een jaar oud te schoppen om deze vervolgens te kapen voor jou probleem :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.